Dag allemaal,
Mijn huidige systeem is zo goed als overleden (om de +-10 minuten valt hij uit, al verschillende acties uitgevoerd om dit probleem te verhelpen, maar geen zin om nog meer geld/tijd eraan te besteden).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk games, photoshoppen en internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €800,-. Exclusief besturingssysteem, deze heb ik al in bezit ( Windows 8 ).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn huidige HDD, optische drive, muis en toetsenbord mee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Mijn voorkeur gaat uit naar een Nvidia videokaart omdat ik er over het algemeen goede ervaringen mee heb gehad (drivers e.d.).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
In principe wil ik niet een stofzuiger naast me hebben staan, als je snapt wat ik bedoel
. Misschien dat ik in een later stadium nog het e.e.a. ga overklokken maar weet niet of mijn systeem daar optimaal voor is op dit moment. Waarschijnlijk een andere voeding?
Ik heb voorlopig het volgende samengesteld:
De behuizing lijkt mij een beetje overkill
maar heb hier goede reviews over gelezen (redelijk stil, er worden 4 fans meegeleverd, en een 200mm fan aan de zijkant voor extra koeling).
Alvast bedankt voor jullie advies.
Mijn huidige systeem is zo goed als overleden (om de +-10 minuten valt hij uit, al verschillende acties uitgevoerd om dit probleem te verhelpen, maar geen zin om nog meer geld/tijd eraan te besteden).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk games, photoshoppen en internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €800,-. Exclusief besturingssysteem, deze heb ik al in bezit ( Windows 8 ).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn huidige HDD, optische drive, muis en toetsenbord mee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Mijn voorkeur gaat uit naar een Nvidia videokaart omdat ik er over het algemeen goede ervaringen mee heb gehad (drivers e.d.).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
In principe wil ik niet een stofzuiger naast me hebben staan, als je snapt wat ik bedoel
Ik heb voorlopig het volgende samengesteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 201,50 | € 201,50 |
1 | MSI Z77A-G45 | € 98,99 | € 98,99 |
1 | MSI N660Ti PE 2GD5/OC | € 276,- | € 276,- |
1 | Corsair Carbide 500R Black | € 94,95 | € 94,95 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 40,54 | € 40,54 |
1 | XFX Pro 550W | € 54,50 | € 54,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 766,48 |
De behuizing lijkt mij een beetje overkill
Alvast bedankt voor jullie advies.