Richtlijn instellen Tercal 11E pompschakelaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-05 09:39
Enige tijd geleden heb ik een huis gekocht. Hierin heb ik vloerverwarming aan laten leggen op de begane grond. De radiatoren heb ik verwijderd.
Om de vloerverwarmingspomp niet continu aan te hebben heb ik een Tercal 11E pompschakelaar gekocht en daarop de vloerverwarmingspomp aangesloten. De pompschakelaar schakelt de pomp in als er water aangevoerd wordt boven de 31 ºC en weer uit onder de 33 ºC.

Heeft iemand ervaring met pompschakelaars in het algemeen of de Tercal 11E in het bijzonder? Wat is een verstandige instelling voor het in- en uitschakelen van de pomp bij een kamertemperatuur van 19 ºC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-06 12:17
Zou je, om pendelen te voorkomen, niet beter het inschakelen vanaf 33 graden celsius, en uitschakelen onder de 31 graden celsius moeten instellen? Ik kan me nu voorstellen dat in de situatie zoals je hem beschrijft, bij 32 graden de pomp aan/uit/aan/uit/aan/etc gaat?

Verder lijken me de temperaturen aardig, is het wel even belangrijk dat er nog een radiator is (in een ander vertrek) die, totdat de vloerverwarming bij schakelt, de warmte van je ketel wegvoert, anders kan de ketel wel eens in de knoop komen met de retourtemperatuur.

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-05 09:39
Ik heb het verkeerd om opgeschreven. Hij schakelt de vloerverwarmingspomp aan bij 33 ºC en uit bij 31 ºC. Anders krijg je inderdaad ongewenst pendelgedrag.
Ik heb nog 3 radiatoren laten hangen op de eerste verdieping.