Het is nogal vaag allemaal, maar ik krijg het idee dat het meer een kwestie van een nog niet gecertificeerd zijn voor de verzekeraars, dan een technisch probleem.
Mijn modem is een Thomson TG712.
Het alarmsysteem dat ik wilde kopen kost ongeveer 150 en dan is het wel handig om te voren enigszins een idee te hebben of het werken zal. Op de site van König kan ik er niets over vinden.
Op de site van Tmobile/Online kwam ik dit tegen:
"Kan ik Telefonie van Online gebruiken in combinatie met een KPN telefoonlijn en een alarminstallatie of ander noodoproep systeem?
In een aantal gevallen is het mogelijk om Telefonie van Online te gebruiken in combinatie met een alarminstallatie of ander noodoproep systeem. Onderstaand treft u een uitleg aan van de verschillende situaties.
Ik heb geen KPN telefoonabonnement meer
Dan is het afhankelijk van het certificaat van uw systeem en/of de polisvoorwaarden van uw (zorg)verzekeraar of u gebruik kunt maken van Telefonie van Online in combinatie met een alarminstallatie of ander noodoproep systeem. Wij raden u in dit scenario aan contact op te nemen met de fabrikant van de alarminstallatie en/of met uw (zorg)verzekeraar.
Ik heb nog een KPN telefoonabonnement
Dan functioneert Telefonie van Online in combinatie met een alarminstallatie of ander noodoproep systeem. Let u wel goed op bij het aansluiten van de apparatuur: u dient het modem aan te sluiten achter de alarminstallatie of het noodoproep systeem. Dit betekent dat de alarminstallatie of het noodoproep systeem ten alle tijden direct en als eerste apparaat op het binnenkomende telefoniepunt worden aangesloten. het modem sluit u dan aan op de uitgaande telefoonaansluiting van de alarmcentrale of het noodoproep systeem.
Uw ADSL verbinding kan soms worden onderbroken door het alarmsysteem
Het is mogelijk dat de alarminstallatie of het noodoproep systeem eenmaal per dag (meestal 's nachts) een testverbinding maakt met de ontvangstcentrale. Tijdens zo’n testverbinding kan uw internetverbinding tijdelijk worden verbroken.
Tip: als u last heeft van spooktelefoontjes, dan heeft u hoogstwaarschijnlijk de apparatuur niet correct aangesloten. De testverbinding komt dan niet goed tot stand, in plaats daarvan gaat uw telefoon mogelijk over. Wij adviseren u in dit geval de aansluitvolgorde van uw apparatuur na te lopen.
Gebruikt u Telefonie van Online?
Dan is het belangrijk om te weten dat uw alarminstallatie of het noodoproep systeem in een noodsituatie gebruik maakt van uw KPN telefoonlijn. U kunt uw huidige KPN telefoonabonnement dus beter niet opzeggen en uw KPN telefoonnummer daarom ook niet meenemen (over laten zetten) naar Telefonie van Online.
Laat u informeren
Er zijn meerdere soorten systemen. Daarom raden wij aan om altijd contact op te nemen met uw verzekeraar of beveiligingsbedrijf om te informeren of uw apparatuur in de eerder beschreven opzet goed blijft functioneren."
Op bellen.com staat er ook iets over:
http://www.bellen.com/faq...-combineren-met-adsl.aspx