Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TiesD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-11 20:07
Ik ben op zoek naar een draadloos alarmeringsysteem. Bij het oriënteren daarop stuitte ik op de SEC_ALARM200 van König. Het leek me erg handig dat je een aantal telefoonnummers kunt invoeren die bij alarmering automatisch worden gebeld. Echter kwam ik ook tegen dat dit niet (altijd) werkt bij VOIP. Heeft iemand daar ervaring mee?
Zelf heb ik internet en bellen via Tmobile/Online en zonder een KPN-analoge lijn.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Misschien handig om even aan te geven waar je dat precies tegenkwam en wat daar exact werd gezegd (zodat we je kunnen helpen dat op waarde te schatten).

Volgens mij is er vanaf jouw modem helemaal geen sprake meer van VoIP, je kan daar immers gewoon ouderwetse telefoontoestellen op aansluiten. Dus ik zie niet echt in waarom dan zo'n alarmsysteem niet meer zou werken (maar dat is met een flinke slag om de arm, want ik ken de details van dergelijke alarmsystemen niet).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• TiesD
Het is nogal vaag allemaal, maar ik krijg het idee dat het meer een kwestie van een nog niet gecertificeerd zijn voor de verzekeraars, dan een technisch probleem.
Mijn modem is een Thomson TG712.
Het alarmsysteem dat ik wilde kopen kost ongeveer 150 en dan is het wel handig om te voren enigszins een idee te hebben of het werken zal. Op de site van König kan ik er niets over vinden.

Op de site van Tmobile/Online kwam ik dit tegen:

"Kan ik Telefonie van Online gebruiken in combinatie met een KPN telefoonlijn en een alarminstallatie of ander noodoproep systeem?

In een aantal gevallen is het mogelijk om Telefonie van Online te gebruiken in combinatie met een alarminstallatie of ander noodoproep systeem. Onderstaand treft u een uitleg aan van de verschillende situaties.

Ik heb geen KPN telefoonabonnement meer
Dan is het afhankelijk van het certificaat van uw systeem en/of de polisvoorwaarden van uw (zorg)verzekeraar of u gebruik kunt maken van Telefonie van Online in combinatie met een alarminstallatie of ander noodoproep systeem. Wij raden u in dit scenario aan contact op te nemen met de fabrikant van de alarminstallatie en/of met uw (zorg)verzekeraar.

Ik heb nog een KPN telefoonabonnement
Dan functioneert Telefonie van Online in combinatie met een alarminstallatie of ander noodoproep systeem. Let u wel goed op bij het aansluiten van de apparatuur: u dient het modem aan te sluiten achter de alarminstallatie of het noodoproep systeem. Dit betekent dat de alarminstallatie of het noodoproep systeem ten alle tijden direct en als eerste apparaat op het binnenkomende telefoniepunt worden aangesloten. het modem sluit u dan aan op de uitgaande telefoonaansluiting van de alarmcentrale of het noodoproep systeem.

Uw ADSL verbinding kan soms worden onderbroken door het alarmsysteem
Het is mogelijk dat de alarminstallatie of het noodoproep systeem eenmaal per dag (meestal 's nachts) een testverbinding maakt met de ontvangstcentrale. Tijdens zo’n testverbinding kan uw internetverbinding tijdelijk worden verbroken.

Tip: als u last heeft van spooktelefoontjes, dan heeft u hoogstwaarschijnlijk de apparatuur niet correct aangesloten. De testverbinding komt dan niet goed tot stand, in plaats daarvan gaat uw telefoon mogelijk over. Wij adviseren u in dit geval de aansluitvolgorde van uw apparatuur na te lopen.

Gebruikt u Telefonie van Online?
Dan is het belangrijk om te weten dat uw alarminstallatie of het noodoproep systeem in een noodsituatie gebruik maakt van uw KPN telefoonlijn. U kunt uw huidige KPN telefoonabonnement dus beter niet opzeggen en uw KPN telefoonnummer daarom ook niet meenemen (over laten zetten) naar Telefonie van Online.

Laat u informeren
Er zijn meerdere soorten systemen. Daarom raden wij aan om altijd contact op te nemen met uw verzekeraar of beveiligingsbedrijf om te informeren of uw apparatuur in de eerder beschreven opzet goed blijft functioneren."

Op bellen.com staat er ook iets over: http://www.bellen.com/faq...-combineren-met-adsl.aspx

• TiesD
Het loopt niet storm met reacties. Niemand heeft hier enige ervaring mee?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

Meestal wil het wel werken, alleen is het afhankelijk van de techniek die in de automaat gebruikt wordt. Wordt er gewoon een spraakboodschap uitgestuurd? Dan gaat het naar alle waarschijnlijkheid werken. Wordt er een 'digitaal' signaal (vergelijk met een ouderwets modem) uitgestuurd, dan is het soms wat problematischer omdat de compressie op een VoIP (of eigenlijk VoATM, waarschijnlijk)-lijn die bitjes wel eens wat in war stuurt. Dat is ook de reden dat het gebruik van een fax of frankeermachine op dat soort verbindingen wordt afgeraden.
Wil je je centrale ook echt gebruiken om bijvoorbeeld premiekorting te krijgen op je verzekering? In dat geval is vaak een 'reguliere' telefoonlijn nodig, omdat die ook bij stroomuitval blijft werken.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• TiesD
@ Ralpje Bedankt voor je reactie. Ik heb een systeem besteld en zal mijn bevindingen hier melden. Het is niet voor de verzekering, dus dat is in elk geval geen probleem

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 14:18
ik ben ook naar zoiets opzoek. ik hou dit draadje even in de gaten

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• TiesD
Van König heb ik een (iets verlaat) mailtje gekregen dat het systeem niet zou werken via de telefoon. Ik had het apparaat echter al besteld. Zaterdag de boel geïnstalleerd en het blijkt dat het bellen toch prima gaat. De telefoon doet het gewoon zoals anders en het automatisch alarmeren naar mijn mobiele nummer verloopt ook zonder problemen. Kortom, hier zit een tevreden mens.
Het enig punt is dat bij uitval van de stroom (en daarmee van de router) het automatisch alarmeren niet meer zal lukken, i.t.t. bij een analoge PKN-lijn. Maar dat neem ik op de kop toe, want zo vaak valt de stroom natuurlijk niet uit. En de kans dat dit precies zou gebeuren bij afwezigheid is natuurlijk nog kleiner. Het is ook maar net wat je voor eisen stelt. Al met al voor mijn doeleinde prima.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
Wat ik je kan vertellen over doormelding van alarm panelen over voip is het volgende.
Een voip lijn en doormelding naar een meldkamer is bijna in alle gevallen een no-go (los van regelgeving ;) )
Dit komt doordat het systeem een modem verbinding opbouwt en de beschikbare frequentie band bij een voip lijn kleine is dat wat nodig is.
Maar als je een systeem hebt zoals een Powermax, ben er geen fan van maar het functioneerd best goed :)
Daarnaast is later als je domotica wilt ook via een RFXcom de pirren en magneten te hergebruiken ;)
Deze powermax bouwt namelijk een spraak verbinding op naar een prive nummer, en als je op een meldkamer wilt wel een modem verbinding.
Let ook op of het systeem uitbreidbaar is en hoe makkelijk je ook na een aantal jaar nog aan spullen kunt komen. Köning ben ik zelf niet in het veld tegen gekomen maar ik verwacht dat de mensen die dat hebben ook niet een bedrijf bellen bij storingen ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:18
Volgens mij heb je er niets aan.
Inbreker of jij komt binnen.
Alarm systeem piept om te melden, "zet me uit!"
Dat duurt zo'n 10 of 20 seconde.
In die tijd is jouw meterkast al open en telefoonlijn onklaar.
Als het systeem doorheeft dat niet jij maar een ongenode gast binnenkomt valt er dus niets meer door te melden.
Ik zou eerder een systeem gebaseerd op gsm nemen.
Pagina: 1