inbelverbinding delen met netwerk

Pagina: 1
Acties:

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-12 06:36
We maken hier in huis vaak gebruik van een inbelverbinding. Nu we steeds meer apparaten in huis hebben, willen we deze allemaal aansluiten aan het internet. De vraag: Hoe kan ik al deze apparaten die inbelverbinding op een WinXP-notebook laten delen?

Geprobeerd:
-Connectify maar werkt niet met inbelverbinding
-WinXP Internetverbinding delen + router zonder DHCP eraan maar werkt ook niet.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Verwijderd

Is er een specifieke reden voor een inbelverbinding?

Is ADSL of kabel internet niet een oplossing?

Kijk hier eens:

http://www.internetten.nl...n=20000&kabel=nee&nls=nee

Voor rond de 13 euro per maand, onbeperkt internet. En dan kunnen al je PC's de verbinding hebben, zonder modem.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Wat voor apparaten zijn het?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:16

lier

MikroTik nerd

Als je deze vraag zo'n vijftien jaar geleden had gesteld, had ik Winroute geantwoord.
Ben wel erg benieuwd naar het antwoord op haik01's vraag...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-12 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je die router zou vervangen door een switch zou het ws wel werken. Probleem is dan alleen dat je alle machines een vast IP moet geven en ik weet niet of dat wenselijk is.

Alternatief: een oud bakkie met FreeSCO er op. Die kan ook met inbelverbindingen omgaan - modem in dat bakkie, ff configgen en gaan. Kost je wel een extra pc.

Maar dan nog: hoezo in deze tijd nog een inbelverbinding? Is er geen kabel of ADSL mogelijk?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Inbelverbinding als via een 56k modem? dit is zo 1995... en traaaaaag.

affijn, internet delen op XP van de inbelverbinding, en dan de ethernet uit de XP in de wan van een standaard router. (andere reacties hierboven zijn andere manier om hetzelfde te bereiken.)

[ Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 15-01-2013 09:18 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vroegâh (eind jaren '90/begin '00) deden we dat met Freesco:
is een soort van mini-OS dat zelfs op een floppydisk past.

Je kunt ook een oud pc'tje ervoor gebruiken, dan houd je de laptop vrij.

Spuit#11: The Eagle was me voor; krijg je als je over Memory Lane gaat wandelen :P

[ Voor 16% gewijzigd door 3dfx op 15-01-2013 09:24 ]

Verwijderd

Ik heb ooit met een Allied Telesyn router gespeel die een ISDN aan boord had, en een 4 poort 10 Mbps switch ingebouwd. Je kon alles instellen, ook de idle time before redial. Echt een leuk dingetje.....

Kijk eens op e-bay, misschien dat je iets kan vinden....

Maar toch, is ADSL niet mogelijk?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

windows xp internet delen zet toch zelf een dhcp aan?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Er gebruiken nog mensen een inbelverbinding!?

Internet Connection Sharing zou echter wel moeten werken. Zoals CyBeR vermeld wordt er een vast IP-adres (onder Windows XP standaard 192.168.2.1) aan de netwerkadapter gegeven, waarop een DHCP server wordt gestart voor de clients.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:16

lier

MikroTik nerd

Petervanakelyen schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:28:
Internet Connection Sharing zou echter wel moeten werken. Zoals CyBeR vermeld wordt er een vast IP-adres (onder Windows XP standaard 192.168.2.1) aan de netwerkadapter gegeven, waarop een DHCP server wordt gestart voor de clients.
Mij staat bij dat het probleem zit in het opbouwen van de inbelverbinding, dit gebeurt niet automagisch. Daarom is aanvullende software noodzakelijk.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-12 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

lier schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:55:
[...]

Mij staat bij dat het probleem zit in het opbouwen van de inbelverbinding, dit gebeurt niet automagisch. Daarom is aanvullende software noodzakelijk.
Klopt. Een inbelverbinding begint niet automatisch te bellen, die moet getriggerd worden. En het is maar goed ook dat dat niet voor iedere willekeurig stukje netwerkverkeer gebeurt. Stel je voor dat je per ongeluk OpenDNS ingesteld hebt als standaard DNS server...dan zou ie zelfs voor een lokale netwerkverbinding al in gaan bellen. Nee dank je :P

Maar wat TS zoekt heet Auto-dial :)
Wellicht heeft ie hier iets aan:
http://www.microsoft.com/...to_autodial.mspx?mfr=true
evenals de links die daar genoemd worden :)

Of wellicht dit: http://superuser.com/ques...ection-at-windows-startup

uiteraard hoef die verbinding niet tijdens startup gemaakt te worden, maar aangezien je een scheduled task ook op een andere computer kunt starten, maakt een batch file icm een scheduled task het wel mogelijk om een dial-up verbinding vanaf een andere PC te starten en zo het internet op te gaan.

Blijft nog steeds de opmerking: in wat voor gat zit TS dat er geen andere mogelijkheden zijn :?
Telefoontikken zijn al gauw een stukje duurder als welke ADSL verbinding dan ook...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1