Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RK88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 10:07
Beste Tweakers,

Voor een kennis ben ik opzoek naar een oplossing betreffende de afstandsbediening.

Doordat een Marantz SR5007 AV-receiver in een dichte kast staat is deze (uiteraard) niet te bedienen
met de IR-afstandsbediening. Nu heeft de receiver aan de achterzijde een Remote Control-ingang met
RCA-aansluiting.

Heeft iemand ervaring met het gebruik van IR-ontvangers op een dergelijke ingang, en welk type heb je
hiervoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Remote control ingang is voor aansluiten van meerdere marantz apparaten, die dan gezamelijk aan en uit gaan.
Wat je moet hebben is gewoon een setje van bijv. marmitek, o.a. bij conrad te koop. een IR transmitter/verlenger.
Dat is doorgaans een kastje die je in het bereik zet, met een aantal draadjes er aan die je voor de IR ontvanger plakt. Of een draadloos setje, met 2 modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RK88
Beste Ferry,

Ik had de apparatuur van Marmitek al gezien, maar begreep de werking verkeerd. Nu ik ze eens nader bekeken heb: wat een foeilelijke dingen zijn die ontvangers eigenlijk. Ik had gehoopt een subtiel klein zwart kastje of oog te kunnen plaatsen.

Ik heb gezien dat de RX101 bluetooth-module van Marantz tevens als IR-extender werkt, maar deze kost minimaal 130,-! Ik zal nog eens goed gaan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
Ik heb zelf de Marmitek Control 8: http://www.marmitek.com/n...ht-staan/ir-control-8.php

Zitten maar twee kleine "ogen" in het zicht, prima oplossing alleen niet heel goedkoop (+/- €80). Systeem wordt standaard geleverd met 4 ontvangers welke uitbreidbaar zijn naar 8

[ Voor 12% gewijzigd door bluecupra op 16-01-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RK88
De Control 8 ziet er inderdaad al beter uit. Ik zal het eens overleggen met degene voor wie het bedoel is. Jammer dat er niet iets soortgelijks is voor één apparaat met een wat lagere prijs.