Ik heb een probleem met het verwijderen van regels/rijen in een Excel-bestand.
Het bestand is als volgt opgebouwd:
Zes tabellen (allemaal benoemd) en boven elke tabel staat een regel tekst.
In de tabellen kan je regels/rijen aan/uitvinken.
Met een druk op de knop worden alle regels/rijen die niet zijn aangevinkt verborgen, alles wordt geselecteerd en in een Word-document geplakt. So far so good.
Maar…. Als er in een tabel niets is aangevinkt moet de hele tabel en de tekst erboven worden verwijderd.
De tabel verbergen lukt wel maar het stuk tekst erboven niet.
Dit is het stukje waarmee ik de lege regels/rijen verberg
Hoe krijg ik de tekst boven de tabel verborgen? Excel dan zou vanaf de lege tabel omhoog moeten kijken tot aan de bovenstaande tabel (Of tot aan de kop van het document) en alles wat daar staat verbergen.
In plaats van verbergen van de regels/rijen zou het ook best het verwijderen van regels mogen zijn. Het wordt als een template gebruikt. (read-only)
Het bestand is als volgt opgebouwd:
Zes tabellen (allemaal benoemd) en boven elke tabel staat een regel tekst.
In de tabellen kan je regels/rijen aan/uitvinken.
Met een druk op de knop worden alle regels/rijen die niet zijn aangevinkt verborgen, alles wordt geselecteerd en in een Word-document geplakt. So far so good.
Maar…. Als er in een tabel niets is aangevinkt moet de hele tabel en de tekst erboven worden verwijderd.
De tabel verbergen lukt wel maar het stuk tekst erboven niet.
Dit is het stukje waarmee ik de lege regels/rijen verberg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Dim Tbl As Table, cel As Cell, i As Long, n As Long, fEmpty As Boolean
With wrdapp.Documents(document)
T = .Tables.Count
n = wrdapp.Documents(document).Tables(T).Rows.Count
For i = n To 1 Step -1
fEmpty = True
For Each cel In wrdapp.Documents(document).Tables(T).Rows(i).Cells
If Len(cel.Range.Text) > 2 Then
fEmpty = False
Exit For
End If
Next cel
If fEmpty = True Then
wrdapp.Documents(document).Tables(T).Rows(i).Delete
End If
Next i
.Tables(T).Columns.AutoFit |
Hoe krijg ik de tekst boven de tabel verborgen? Excel dan zou vanaf de lege tabel omhoog moeten kijken tot aan de bovenstaande tabel (Of tot aan de kop van het document) en alles wat daar staat verbergen.
In plaats van verbergen van de regels/rijen zou het ook best het verwijderen van regels mogen zijn. Het wordt als een template gebruikt. (read-only)
"What do you get if you multiply six by nine..."