Hallo,
het bedrijf waar ik werk wil alle werkstations een upgrade geven. De keuze ligt dan tussen het huidige systeem upgraden met een SSD of een compleet nieuw systeem.
De huidige systemen zien er zo ongeveer uit:
Pentium 4 (Sommige HT, sommige niet)
2GB ram.
80GB IDE schijf.
Moederbord beschikt wel over SATA.
Ik had even snel een ander systeem uitgezocht en kwam op deze uit:
pricewatch: Lenovo ThinkCentre Edge 72 (RCFBBMH)
Ze draaien nu op Windows XP en de meeste documenten staan opgeslagen op een NAS en server.
De programma's die ze draaien zijn vooral de browser (ie,ff) en een administratie systeem ANVA.
De bedoeling is dan om de huidige systemen opnieuw te installeren met Windows 7.
Wat lijkt jullie de beste upgrade?
- Huidige systemen upgraden met een SSD en over naar W7 of blijven bij XP.
- Compleet nieuwe systemen zonder SSD.
Ik denk zelf dat ze meer profijt hebben van een nieuw systeem omdat er meer RAM inzit en veel snellere CPU. SSD is leuk, maar na het opstarten is de profijt weg naar mijn idee.
Windows 7 op een P4 met 2GB ram wordt ook krap denk ik.
Mvg.
het bedrijf waar ik werk wil alle werkstations een upgrade geven. De keuze ligt dan tussen het huidige systeem upgraden met een SSD of een compleet nieuw systeem.
De huidige systemen zien er zo ongeveer uit:
Pentium 4 (Sommige HT, sommige niet)
2GB ram.
80GB IDE schijf.
Moederbord beschikt wel over SATA.
Ik had even snel een ander systeem uitgezocht en kwam op deze uit:
pricewatch: Lenovo ThinkCentre Edge 72 (RCFBBMH)
Ze draaien nu op Windows XP en de meeste documenten staan opgeslagen op een NAS en server.
De programma's die ze draaien zijn vooral de browser (ie,ff) en een administratie systeem ANVA.
De bedoeling is dan om de huidige systemen opnieuw te installeren met Windows 7.
Wat lijkt jullie de beste upgrade?
- Huidige systemen upgraden met een SSD en over naar W7 of blijven bij XP.
- Compleet nieuwe systemen zonder SSD.
Ik denk zelf dat ze meer profijt hebben van een nieuw systeem omdat er meer RAM inzit en veel snellere CPU. SSD is leuk, maar na het opstarten is de profijt weg naar mijn idee.
Windows 7 op een P4 met 2GB ram wordt ook krap denk ik.
Mvg.