Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301711

Topicstarter
Hee hallo allemaal,

Ik heb een aantal vraagjes betreffende mijn oude p5k MB en wat voor CPU ik daar het best op kan doen.

de situatie is nu als volgt:
p5k Mb met 8 gig ddr2
Core 2 Duo E6700 (2.66GHz)
hd7850 vidcard

ik heb een aantal dagen geleden in een opwelling die hd7850 gekocht en, verbeter me als ik het mis heb, is mijn cpu nu de grote bottleneck.
Ik wilde een nieuwe Mb kopen met een i5 processor, maar helaas heb ik daar nu even geen geld voor.

mijn idee was op (tijdelijk) een processor te kopen voor mijn p5k en later over een half jaar ofzo een geheel nieuwe cpu met nieuw MB.
mijn oog valt op de Pentium-G860 DC 3,00 Ghz
maar hoeveel prestatie winst boek ik daarme ten opzichte van mijn Core 2 Duo E6700 (2.66GHz0?

de G860 is maar een klein beetje sneller als het aankomt op mhz...dus is dat wel de moeite waard?
aan de andere kant is het wel een ander model cpu dan die core 2 due..dus misschien toch sneller?

een laatse vraag is, vormt mijn ddr2 geheigen nog een probleem met die nieuwe cpu?...of maakt dat niet uit?

alvast bedankt guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Is het niet waard alles onder q2q met een redelijke clock ga je niet echt merken.
Gewoon maar upgraden naar een nieuwer bordje lijkt me.
(hoewel een q2q prima voldoet om nog een aantal jaar met die kaart op te gamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:26

Nemesizz

Untouchable

De Pentium-G860 is een socket 1155 processor en je hebt een socket 775 moederbord.
Tenzij je wonderen kunt verrichten met een hamer, gaat dat natuurlijk niet passen.

Komt bij dat je huidige PC DDR2 geheugen gebruikt, en een socket 1155 processor hoe dan ook DDR3 gebruikt.

Dus nee gaat totaal niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ow dus toch ddr 3 geheugen nodig...hmm..nog meer geld dat ik nu niet heb )-:
en maarten, volgens jou gaat het niet echt een prestatie winst geven?

of heeft iemand een betere suggestie voor een cpu voor mijn p5k?

en nu ik toch bezig ben..als ik nou een nieuw MB koop met een gemiddelde i5 cpu...hoeverl prestatie winst haal ik dan ten opzichte van mij oude cpu?..50%..meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
Je zou je huidige cpu wat kunnen overclocken, zelfs op standaardvoltage kan de kloksnelheid vaak al flink omhoog bij core2duo's.

Anders idd een Q6600 halen voor 50,- o.i.d. en die dan ook een tikje overclocken, al zal je niet heel ver komen met de vdroop van de p5k en een quad, 2.8 ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door haarbal op 14-01-2013 11:00 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20
Merk je dat de huidige CPU een bottleneck is? Of heb je dat alleen gelezen?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 12:08
Probeer een Q6600/Q8400 te scoren via V&A.
Dat is de laatste laatste beetje rek dat je nog hebt met dat moederbord.
CPU Support list

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@antonjeweet.
nee ik heb dat met mijn eigen boeren verstand bedacht (-;
denk je niet dat mijn hd 7850 te snel is voor mijn cpu, dat mijn vidcard steeds moet wachten tot die oude cpu eindelijk klaar is met rekenen?

maargoed als ik het zo hoor kan ik beter een geheel nieuw mb kopen ,maar moet dan ook nieuw geheugen, nieuwe voeding (mijne is nu 520 volt) en waarschijnlijk een nieuwe kast.

wat betreft overclocken, heb gister mijn cpu een beetje overclocked 10% via N.O.S. instellingen in de bios.
is idd iets sneller./..maarje het houd niet echt over.

bleh ik had gehoopt een processor op mijn p5k te plakken en dan nog een half jaartje mee te kunnen )-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
Of je cpu of gpu limited bent ligt aan je settings, op hoge resolutie met antialiasing ben je nog steeds gpu limited.

dus als je spellen speelt zet model detail, terrain detail etc op low, en textures, resolutie, antialiasing, shading en dat soort grappen wat hoger.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja ik kan idd niet alles op hoog zetten en zaken die cpu intensief zijn zet ik vaak wat lager.
ah weetje het hoeft van mij niet allemaal op ultra settings..als ik maar met een goede framerate kan spelen.

ik speel sinds een week ofzo planetside 2 en dat spel is echt mega cpu intensief...vandaar mijn wens voor een upgrade...maar guildwars 2 en farcry3 draaien als een trein op vrijwel de hoogste setting.
(anti alising zet ik bijna nooit aan omdat ik op een resolutie van 1900 speel..vind het dan persoonlijk niet nodig AA aan te zetten.

zijn schaduwen en licht effecten...(hoe heet dat ook weer hhao?) cpu of gpu intensief?
Pagina: 1