EPS - Roy Data mist jaren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:28

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik dacht ik vraag het eens hier, misschien dat iemand een oplossing weet.

Het betreft n.l. mijn moeder. Zij heeft haar rijbewijs sinds 1966, en sindsdien ook een auto en rijd altijd schadevrij. Zij is in 1989 uit D naar NL en heeft haar jaren toen uiteraard meegenomen. Dit ging via een royments verklaring van de Duitse verzekering. Toen is ze tot 2007 verzekerd geweest bij de ABN Amro. Het jaar dat EPS werd ingevoerd, dus gingen haar Jaren naar EPS en kreeg ze geen roymentverklaring. Nu is zijn weer verhuisd naar D en wil hier weer een auto nemen. Dus uittreksel van EPS aangevraagd, staan daar maar 13 jaar op i.p.v. 41.

Nog even ter info, schadevrije jaren vervallen in D niet, ook als je dus langer als 1 jaar geen auto hebt blijven de jaren die je hebt staan. Maar in D zijn de uiterst strikt, de verzekeringsmaatschappij moet een verklaring hebben anders krijgt ze maar die 13 jaar.

Dus ik heb EPS gebeld, zijn kunnen alleen dat aangeven wat de verzekeringmaatschappij aan EPS heeft doorgegeven. Dus ABN Amro gebeld, zij geven aan dat ze geen documenten meer van mijn moeder hebben. Is te lang geleden. Is dit trouwens terecht?

Uiteraard hebben we nog de papieren die je elk jaar krijgt van de maatschappij.

Google gaf helaas geen resultaten, daarom hier de vraag. Is het nog mogelijk de jaren ergens terug te halen?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-07 22:50

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

De verzekering neemt geen genoegen met de (Duitse) verklaring uit 1989 samen met de (Nederlandse) verklaring uit 2012(?) Ik kan mij namelijk voorstellen dat elke verzekering alleen datgene kan/wil verklaren wat zij hebben verzekerd, en met die twee verklaringen heb je een continue tijdspad van 41 jaar toch?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ABN Amro zal dus een verklaring moeten opstellen, maar dat is denk ik wel een gunst en niet afdwingbaar. Zeker na 6 jaar denk ik niet dat ze erom staan te springen.

[ Voor 22% gewijzigd door Wolly op 14-01-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
De Duitse verklaring heeft de ABN Amro ingenomen bij intreden, dus die hebben we niet meer. En de ABN Amro kan geen verklaring opstellen omdat zij aangeeft geen gegevens meer te hebben.

Trouwens kloppen de jaren van de ABN Amro ook niet. Want 1990 tot 2007 is volgens mij iets meer als 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:00

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bestaat die Duitse verzekering nog waarvan ze de roymentverklaring in '89 heeft gekregen? Mogelijk kunnen zij hulp bieden?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Die zal nog bestaan. Alleen weet ze niet meer welke dat was. Die idee had ik n.l. ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:00

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Geen idee hoe het met verzekeringen in D werkt, maar een kenteken is op naam, toch? Is het mogelijk dat die verzekering dan aan dat kenteken wordt gekoppeld? Met andere woorden, dat met behulp van dat oude kenteken de verzekering wordt teruggevonden?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Dat is idd wel een idee. Zal wel ergens nog een foto van de auto van haar ergens te vinden zijn. Ik zal eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Trouwens, wellicht dat ze er maar 13 heeft omdat er ooit toch een schade op haar naam is geregistreerd, eventueel in combinatie met een maximaal aantal jaren in Roydata.

Dus stel: Je moeder kwam met 40 jaar in Roydata, werd automatisch afgekapt op 20. Vervolgens een schade en daarmee een x aantal jaren terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Geen schade gehad. En waarom automatisch afgekapt op 20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Roman schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:49:
Geen schade gehad. En waarom automatisch afgekapt op 20?
Verzekeraars namen nooit niet automatisch alle schadevrije jaren over die op papier werden aangetoond als ik mij goed herinner.

[ Voor 5% gewijzigd door Wolly op 14-01-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 08-07 16:18

AMDFreak

Intel is zo..

Dit omdat je anders heel wat schades kan claimen zonder dat het gevolgen heeft..

Met 13 schadevrije jaren kom je op trede 20 binnen.. met 40 schade vrije jaren heb je nog steeds trede 20.
Er zijn ook maatschappijen die niet verder tellen qua schadevrije jaren omdat het toch geen zin heeft. Om zoveel te hebben.
Ik zie het ook aan mijn vader, die heeft nu ook 31 schadevrije jaren, maar als hij straks een schade claimt, zal die terugvallen naar 10 schadevrije jaren, met trede 15 wat bv 60% korting geeft ipv 75% welke je krijgt met trede 20.

(Dit is puur een voorbeeld.)

Het kan dus zijn dat de Nederlandse maatschappij nooit de volle 41 schadevrije jaren heeft overgenomen.

[ Voor 18% gewijzigd door AMDFreak op 14-01-2013 11:24 ]

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
De ABN AMRO heeft een digitaal archief. Mogelijk dat er nog niet alles over in staat. Maar je kan prima bij de ABN een klacht indienen dat de gegevens zoals ze nu boven wat er komen incorrect zijn en dat je van de ABN AMRO als voormalig verzekerde rectificatie wenst.

Uit ervaring weet ik dat ze er vrij gevoelig voor zijn en best bereid het e.e.a. uit te zoeken. Ik heb o.a. met een verzekering (ook schade vrije jaren) hiermee te maken gehad, dat is achteraf gecorrigeerd en het foutief registreren in de BKR registratie hebben ze 't nodige ook gecorrigeerd

BMW 535D

Pagina: 1