• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:58
Mijn Raspberry draait op de laatste versie Raspbian “wheezy” zonder GUI dus alleen console, daarop heb ik java (openjdk-6-jre) geïnstalleerd en Subsonic 4.7. Tot zover heb ik Subsonic aan de praat gekregen, alleen zodra ik inlog op de webgui van Subsonic piekt java tot 100% cpu belasting, en het browsen binnen de muziek gaat traag, het streamen gaat wel goed.
Ik heb nog even gezocht waarom java contstant naar de 100% piekt, er schijnt een java leap second bug te zijn, dus de oplossing maar toegepast, maar nog steeds de 100% cpu belasting.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:29

Cyphax

Moderator LNX
Ik gok dat het aan de pi ligt, of misschien anders Java voor de pi. Ik heb subsonic weleens gedraaid op mijn servertje thuis. Dat is een eenvoudig dingetje met een dual core processor en toen 1GB RAM, maar dat draaide vlotjes.
Je zou eens kunnen kijken of andere Java-software hetzelfde gedrag vertoont.

Saved by the buoyancy of citrus

• Hari-Bo
Cyphax schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:54:
Ik gok dat het aan de pi ligt, of misschien anders Java voor de pi. Ik heb subsonic weleens gedraaid op mijn servertje thuis. Dat is een eenvoudig dingetje met een dual core processor en toen 1GB RAM, maar dat draaide vlotjes.
Je zou eens kunnen kijken of andere Java-software hetzelfde gedrag vertoont.
Het is inderdaad geen zware cpu, maar XBMC kan ook draaien op dus ik verwacht (lees hoop) dat Subsonic ook tot deze mogelijkheden hoort.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
XBMC kan inderdaad draaien op de pi, maar daar geldt ook voor: als ik de snelheid vergelijk met die van XBMC op mijn niet al te snelle laptop, dan komt de pi er echt vreselijk bekaaid vanaf. Framerate is prima, maar wat ik ook open: het kost steeds meerdere seconden.

Je bent ook niet de eerste die het merkt: http://forum.subsonic.org...34&hilit=raspberry#p51018

Misschien is dit topic ook een goede om je in te mengen: http://forum.subsonic.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=8374

• Hari-Bo
Ik lees dat Oracle Sun JDK een betere performance kan leveren tegenover de Open JDK variant.
Ik ga hier vanavond eens mee testen, maar daarvoor moet ik wel in herinstallatie en de soft-float variant van raspbian toepassen.

http://www.savagehomeauto...time-environment-jre.html

www.raspberrypi.org/phpBB3/viewtopic.php?f=34&t=6369

EDIT: Ik ga eerst overclocking testen om te kijken of dat misschien wat kan opleveren.

[ Voor 11% gewijzigd door Hari-Bo op 16-01-2013 10:45 ]

• Hari-Bo
Overclocken was helaas geen optie, ik heb daarna een herinstallatie gedaan en de Soft-float Debian “wheezy” gebruikt. Daarna heb ik getracht op Oracle Java SE 7 te installeren, maar ik krijg met de java -version de melding: error while loading shared libraries: libjli.so: cannot open shared object file: No such file or directory

Als ik topics doorlees heeft dit te maken dat je een sof-float debian versie moet gebruiken, maar deze heb ik geinstalleerd. Hoe kan ik dit controleren?

• Hari-Bo
Ik heb een herinstallatie gedaan op een nieuwe SD kaart, de oude bleek niet meer juist te functioneren. Daarop de Soft-float Debian “wheezy” geinstalleerd icm Oracle Java SE 7 en Subsonic.

Als de pagina's voor het eerst opgevraagd worden duurt het opbouwen enkele seconden (even lang als het gebruik via OpenJDK), maar zodra deze gechached is gaat het supersnel en loopt de CPU niet meer constant te pieken tot de 100%.

Is Subsonic bruikbaar op een Rasberry? Jazeker alleen niet met de standaard OpenJDK java engine, maar de Oracle variant. :)

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dat is mooi om te weten. Ik denk dat ik voor Subsonic een licentie ga afnemen dan. Wat ik van Subsonic gezien heb beviel me goed, en er zijn veel apps en dergelijke voor.

Dank voor de info!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-02 17:48
Heeft iemand ook wel eens de jukebox mode geprobeerd op de pi? Momenteel heb ik niet de soft-float wheezy draaien, maar subsonic werkt wel (ook i.c.m. openjdk). In de log kom ik java errors tegen met pulse audio erin (werk met alsa)
Als de jukebox nu werkt met de soft-float image dan is de keuze niet moeilijk om toch maar opnieuw te beginnen ;-)
Ik pluk de audio overigens van de hdmi....
Pagina: 1