Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beste video setup anno 2013 (Speler en decoders/codecs)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net kwam ik een artikel tegen over CCCP en dat je dat absoluut niet moet gebruiken (http://www.bishoujoprojec...hit-why-you-should-avoid/). Ik het het hele artikel doorgelezen want ik gebruikte dat codec pack vroeger zelf. Tegenwoordig gebruik ik gewoon VLC. Echter, overal waar ik kom zeggen mensen dat VLC niet deugt. Alleen krijg ik altijd de indruk dat deze comments zijn geschreven door een stel 15 jarige papegaaien. Wat dit onderwerp betreft gebeurt het mij net iets te vaak dat een stel kindjes (en dombo's) klakkeloos dingen van het internet overnemen en door lullen en dat dus als de waarheid beschouwen. Ook altijd populair is dat als software vroeger een slechte reputatie had en dat velen het nu nog als slecht beschouwen terwijl ze het zelf geen eens gebruiken (vandaag de dag). Behalve dat het taalgebruik kinderlijk is er verder ook geen, weinig of slechte argumentatie. Er lijken maar erg weinig mensen kennis van zaken te hebben en ik zie door de bomen het bos niet meer.

VLC werkt voor mij over het algemeen eigenlijk vrij redelijk dus ik vraag me daarom ook af waarom veel mensen er over klagen. Daarnaast ben ik erg benieuwd wat jullie de "beste" combinatie van spelers en decoders vinden anno 2013 om films, tv series, etc af te spelen.

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-10 11:02
Helaas is het artikel dat je linkt gebaseerd op een oude versie van CCCP.
Punt 1 klopt niet meer (zie patchnotes) en over 2: als iets werkt, waarom veranderen/updaten.

Ik zelf heb een soort gelijke guide als die hij linkt gevolgd om 10bit fatsoonlijk af te kunnen spelen.

Voor de gemiddelde gebruiker is VLC of CCCP meer dan genoeg, met ondersteuning voor zaken die ze toch nooit zullen gebruiken.
Het blijft persoonlijke voorkeur, dus als jij VLC prettig vind, blijf dan bij VLC. Maar wees bereid om ze allebei een keer te proberen. Ik zie zelf visueel (bijna) geen verschil, op de manier waarop sommige subs weer worden gegeven na.

[ Voor 8% gewijzigd door JoSoFijn op 14-01-2013 13:49 ]

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Verwijderd

Topicstarter
Punt 1: Dat klopte toen volgens mij ook al niet want toen kon je ook al voor LAV decoders kiezen. Punt 2: Omdat er misschien iets beters beschikbaar is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 18:10 ]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Voor wat betreft het 'artikel' over CCCP: De (anime-)illustratie beslaat meer pixels dan de hele tekst, en de tekst is basicly dat het een slechte codec is, omdat de default instelling niet voldoet aan de eisen van de schrijver. Voor wat betreft het 'slecht' zijn van VLC. Zonder link verwacht ik weinig meer dan dit CCCP-verhaal. Ergo: ik zie heel weinig reden voor het geloven dat CCCP of VLC slecht zouden zijn. Daarnaast mis ik een beetje hoe je je video-setup wilt gaan gebruiken: ga je sporadisch (lokaal) een filmpje kijken, of wil je je naast kijken je collectie beheren en bijhouden wat je hebt gezien? Kijk je alleen legale films vanaf een originele drager, of leech je het hele net leeg om maar als eerste een film te hebben voordat deze in bioscoop beschikbaar is? Kortom, waar moet je setup aan voldoen, en hoeveel wil je er zelf aan doen?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
De ingebouwde x264/avc decoder van VLC is minder efficient dan CoreAVC. Hierdoor kan ik op mijn netbook een 720p bestand niet soepel afspelen met VLC, maar wel met MPC-HC en coreavc. Dat is mij enige kritiekpunt op VLC.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Verwijderd

Topicstarter
Jester-NL schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:50:
Voor wat betreft het 'artikel' over CCCP: De (anime-)illustratie beslaat meer pixels dan de hele tekst, en de tekst is basicly dat het een slechte codec is, omdat de default instelling niet voldoet aan de eisen van de schrijver. Voor wat betreft het 'slecht' zijn van VLC. Zonder link verwacht ik weinig meer dan dit CCCP-verhaal. Ergo: ik zie heel weinig reden voor het geloven dat CCCP of VLC slecht zouden zijn. Daarnaast mis ik een beetje hoe je je video-setup wilt gaan gebruiken: ga je sporadisch (lokaal) een filmpje kijken, of wil je je naast kijken je collectie beheren en bijhouden wat je hebt gezien? Kijk je alleen legale films vanaf een originele drager, of leech je het hele net leeg om maar als eerste een film te hebben voordat deze in bioscoop beschikbaar is? Kortom, waar moet je setup aan voldoen, en hoeveel wil je er zelf aan doen?
Mij video setup is momenteel gewoon een desktop met een monitor en vlc. Over de prestaties van mijn systeem hoef je je eigen geen zorgen te maken. Extra's boeien mij niet zo ik zoek echt gewoon een goede speler met een goede decoder. Films download ik (mkv 720p ~4GB; mkv 1080p ~8GB).
De kwaliteit van windows media player is wel ok maar de gui is echt een ramp.

Na wat research zit ik te denken aan de volgende opties:
VLC (interne decoders)
MPC-HC (+ LAV decoders)
PowerDVD (interne decoders)
Arcsoft TotalMedia Theatre (interne decoders)
Zoom Player
GOM Player
goeievraag schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:44:
De ingebouwde x264/avc decoder van VLC is minder efficient dan CoreAVC. Hierdoor kan ik op mijn netbook een 720p bestand niet soepel afspelen met VLC, maar wel met MPC-HC en coreavc. Dat is mij enige kritiekpunt op VLC.
Minder efficiënt zou ik zeker niet zeggen. CoreAVC gebruikt minder resources maar wel ten koste van de kwaliteit. Veel mensen klagen (zeker bij anime) over "banding". Het is dus een trade off. Ik ga voor de beste prestaties.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2013 05:50 ]

Pagina: 1