Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-11 13:20
Met de Nokia Cashback deal heb ik een Nokia Lumia 800 gekocht, heel mooi en aardig, netjes al mijn google calendar agenda's erin gekregen. Nu is er echter één probleem:

Wanneer ik een item in de agenda zet op de telefoon, synchroniseert hij niet met de server.
Wanneer ik een item in de agenda zet op de computer, synchroniseert hij wel naar mijn telefoon toe.

Wat heb ik al geprobeerd: Opnieuw toevoegen van een Google account, telefoon opnieuw opstarten, (Wireless) sync via Zune. Maar Zune gaat hier dan weer niet over, blijkbaar, wat eigenlijk ook wel logisch is.
Ook heb ik me natuurlijk helemaal laveloos gezocht op het internet, maar overal hebben ze het over het algemeen synchroniseren van een Google account.

Op m.google.com/sync/settings staat verder ook niets, helaas.

Ik ben nu echt ten einde raad. Ik weet dat Tweakers over het algemeen niet de plaats is voor "los mijn probleem maar eens op". Maar aangezien ik werkelijk niets over dit topic kon vinden, dacht ik dat het andere misschien ook zou helpen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkCreative op 13-01-2013 23:40 ]

Verwijderd

Heb je workaround van Bloody Templar al geprobeerd in deze link: productforums.google.com?

Verder zou je kunnen proberen om een andere sync-periode bij je calendar-account in te stellen. Welke sync-instelling heb je nu?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 10:09 ]

• ThinkCreative
Die settings zijn uiteraard hetzelfde, in de work-around van Bloody Templar. Op de telefoon staan alleen instellingen voor het binnehhalen voor items (het lijkt zelfs alleen te gaan over e-mail, maar ik ga er vanuit dat het voor alle synchroniseerbare dingen is). Deze staat op 'direct wanneer een item binnenkomt'.

Maar het probleem is dus van de andere kant. Het 'uploaden' van data van de Google calendar op de telefoon.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mhhh, vaag ik gebruik 3 google kalenders zonder problemen op mijn lumia 800.
er staan toch drie check boxen bij je gmail instelling, mail, calender en contacten :?

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11 14:10
hjs schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 07:33:
Mhhh, vaag ik gebruik 3 google kalenders zonder problemen op mijn lumia 800.
er staan toch drie check boxen bij je gmail instelling, mail, calender en contacten :?
Inderdaad, die staan er bij mij ook en toevallig heb ik ook 3 kalenders op mijn Lumia 800 zonder een enkel probleem.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ter aanvulling, twee calenders rechtsstreeks en de derde gaat via een van die twee. (doorgelinkt)

https://www.google.com/calendar/render?tab=mc

Zie je dan links je agenda's, dan bij mijn agenda dat driehoekje kom je bij instellingen.
Maar neem aan dat je daar al uitgebreid heb gezocht.

• ThinkCreative
Ja, dat klopt ook wel. Er staan 3 vinkjes. Maar over de frequentie van het ophalane van items staat er berichten, dus dat impliceert e-mail, dacht ik.

Verder heb ik bij de normale settings inderdaad ook niets kunnen vinden. Ik vind het zo vaag, omdat het synchroniseren dus maar één kant op werkt en daar gaat geen één instelling over.

• ThinkCreative
Ondertussen een weekje geleden. Geen nieuws helaas. Iemand anders nog ideeën?

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Misschien kleine update, maar Microsoft gaat het probleem dat Google veroorzaakt heeft oplossen. Ik lig er persoonlijk niet echt wakker van sinds ik geen gmail gebruik, maar snap dat het voor de grote massa een probleem is.

Hopelijk wordt dan het agenda probleem opgelost.
Pagina: 1