Toon posts:

Spel maakt geen savegame

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een setup waar ik best wel trots op ben: een AMD Athlon X2 processor (6 jaar oud), 8GB geheugen, Windows 7 x64 en een Radeon 5775 kaartje. Vooral dankzij de videoplank (die toch uit het budget segment is) kan de game performance tippen aan PS3 maar dat ding is natuurlijk ook al bijna antiek. Vandaar dat ik zo nu en dan een spel op mijn PC waag als ik hem daarvoor goedkoper kan krijgen...
Daar komen gelijk mijn issues. Ik heb meerdere partities: 1 voor alle media en downloads, 1 voor mijn documenten, 1 voor games, een kleine swap en een systeempartitie. Games zet ik bijvoorbeeld op G. Documenten op D, enzovoorts. Nu heb ik een aantal games geïnstalleerd (bijvoorbeeld Mass Effect 3) die om de een of andere vage reden niet op kunnen slaan. Op een partitie waarop ik de Windows 8 RC draaide werkte alles wel super, maar die partitie heb ik inmiddels weer verwijderd.

Ik zie 3 mogelijke oorzaken:
- Mijn Windows 7 is Nederlands. De game zou kunnen zoeken naar mijn profiel onder de map Users, terwijl hij onder Gebruikers staat. Als ik een nieuwe map Users aan wil maken om daar een kopie van mijn profiel in te zetten, vraagt Windows of ik die samen wil voegen met Gebruikers. Dus misschien is alleen de weergegeven naam vertaald maar dat weet ik niet zeker.
- Het spel staat op G:\
- Mijn Documenten staat op D:\

De hamvraag is eigenlijk: waar zou het aan kunnen liggen? Belangrijker, wat kan ik proberen om het op te lossen? Bij voorbaat grote dank voor alle nuttige feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Probeer de game eens als "Administrator" uit te voeren, misschien krijgt die niet genoeg rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik proberen. Keep 'em coming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

- Mijn Windows 7 is Nederlands. De game zou kunnen zoeken naar mijn profiel onder de map Users, terwijl hij onder Gebruikers staat.
Dat zou geen punt mogen zijn. Elk fatsoenlijk programma vraagt bij het OS de inhoud van de variabele %AppData% op en die wijst naar de goeie map, die van de ingelogde gebruiker, onder welke taal je ook draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm volgens deze site worden savegames onder Mijn Documenten opgeslagen:
http://gaming.stackexchan...saved-games-located-on-pc
Vanavond ff de standaardlocatie herstellen en zien wat ie doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bij in ieder geval je voorbeeld (ME) zou het wel eens gewoon een crappy crack kunnen zijn, of bug in spel. ==> Koop het spel en update naar de laatste versie. Als netjes gekocht: kijk eens of het zonder noCD-patch wel goed gaat en update naar laatste versie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap even niet wat je bedoelt. De herkomst van de software zou geen rol mogen spelen omdat het onder andere omstandigheden wel werkt. Maar als het voor de oplossing relevant is dan kan het geen kwaad om met alle gevallen rekening te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bij dat spel is het een bekende bug van de crack. Updaten naar de nieuwste versie van het spel is de oplossing, maar dan werkt de crack misschien wel niet meer. De herkomst is dan inderdaad niet relevant - zolang je maar update naar de laatste versie van het spel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1