Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Alles in 1 mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

• JTibben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 12:40
Ik ben al een tijdje op zoek naar een alles-in-1 media speler. Wat bedoel ik precies met alles in 1? Het zou ideaal zijn als de onderstaande opties aanwezig zouden zijn:
  • Medispeler die alle gangbare formaten afspeelt (DIVX/H264/MKV enz)
  • CI+ Decoder. (Ik wil graag Ziggo kunnen ontvangen op de mediaspeler)
  • O.a. opnemen en pauzeren van tv zenders. Opnemen ook als de tv uit staat.
  • Liefst wel met een ingebouwde HDD, maar aansluiten op een NAS vind ik ook prima.
  • Liefst ook VOD van Ziggo :)
De Dune 301 komt redelijk in de buurt, maar deze heeft geen CI+?

Ik kan toch niet de enige zijn die zo iets zoekt?
Heeft iemand een suggestie?

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03
HTPC is jouw oplossing maar waarschijnlijk te duur

Pasklare oplossingen zijn er gewoon niet.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:05
Athome schreef op zondag 13 januari 2013 @ 23:11:
HTPC is jouw oplossing maar waarschijnlijk te duur

Pasklare oplossingen zijn er gewoon niet.
Niet helemaal waar... Er zijn al wel wat oplossingen voor handen, maar zijn vaak vrij prijzig, waardoor een HTPC meestal meer voor minder biedt. Vaak ga je dan al naar HDD-recorders toe die wat extra functionaliteiten hebben voor playback van andere data.
Je kan bijvoorbeeld ook naar een Dreambox 8000HD kijken, maar gezien wat er wordt geboden voor bijna 900,- exclusief DVB-C tuners (wel inclusief DVB-S2) ben je imho beter af door zelf een HTPC in elkaar te schroeven.
Wel komen er steeds meer systemen die DVB-C aankunnen, en die ook aantrekkelijker worden in prijs, maar er is nog geen “ideaal” wat dat betreft.
Als het gebruiksvriendelijk moet en leuk moet blijven qua kosten is TS denk ik nog het beste af met de HDD-recorder van Ziggo zelf (volgens mij is dat de Cisco-recorder) in combinatie met een losse media-speler. Weliswaar 2 losse devices, maar het zal altijd functioneren. Een HTPC kan weliswaar veel meer gaan bieden, maar is veel minder gebruiksvriendelijk om goed werkend te krijgen en is wat duurder (voor pakweg 500,- a 600,- is een HTPC met DVB-C tuner in elkaar te schroeven)

iRacing Profiel

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03
Die Cisco/Samsung decoder graag zo ver mogelijk van uit de buurt blijven. Is helaas wel de enige officiële interactieve ontvanger.

De Humax 5200C kan ook interactief en is veel stabieler.
Samen met een losse mediaspeler heb je de lading wel gedekt.

• kroegtijger
Athome schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:58:
Die Cisco/Samsung decoder graag zo ver mogelijk van uit de buurt blijven. Is helaas wel de enige officiële interactieve ontvanger.
Ze zijn traag in bediening, lopen van tijd tot tijd vast en ga zo maar door... Verre van een feest, maar wel het enige wat écht ondersteund wordt -O-
De Humax 5200C kan ook interactief en is veel stabieler.
Samen met een losse mediaspeler heb je de lading wel gedekt.
Kan inderdaad, maar gegeven de ksoten die je eraan gaat maken kan je voor dat geld ook een HTPC bouwen met DVB-C tuner waarmee je meer kan en vrijwel geen beperkingen hebt. Dat is imho dan ook de logischere keuze, maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent als het geen hobby-projectje is maar een gebruiks-voorwerp.

iRacing Profiel

• JTibben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 12:40
Bedankt iedereen. Ik was al bang dat ik me in een tuner in een HTPC zou moeten verdiepen. Ik heb begrepen dat dat redelijk ingewikkeld is.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

• kroegtijger
tuner in een htpc in ziggo-gebied stelt niets voor... Draait met een paar minuten al

iRacing Profiel

Pagina: 1