Troubleshooting TP-Link WR1043ND WAN poort

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuffedsheep
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09-2024
Hallo Tweakers,

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een TP-Link WR1043ND nadat ik veel wlan problemen had met de vorige router (speedport w700v).

Het probleem echter is dat hij bij de wan poort de DSL kabel niet herkend (het ledje is uit, en de software ziet geen kabel). Het Ledje werkt gewoon als ik een kabel van de lan poort naar de wan poort leg dus de wan poort werkt gewoon.

ik weet niet veel van netwerken en routers af, en daarom vraag ik dan ook om hulp.

een aantal feiten zijn wel belangrijk:
- de provider is t-online (ik woon in Duitsland)
- het kabel werk is op zijn zachts gezegd slecht, maar het werkt (ik heb er foto's van voor de geïnteresseerde)
- alle inlog gegevens voor de provider heb ik
- de router draait op de standaard firmware (3.13.12 build 120405)
- de verbinding is dus DSL 2Mb

ik hoop heel erg dat iemand mij hier mee kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Wat voor kabel probeer je in de WAN poort te steken? Als dat de dsl-kabel is vanuit je splitter, dan zul je niets ontvangen. De 1043ND is namelijk geen modem!
Het modem dat je hebt, zul je altijd moeten gebruiken. Al dan niet puur in bridge-mode. Daarmee gebruik je geen functionaliteit van de router in je modem, maar alleen je modem. De kabel die dan uit je lan-port komt, duw je in de WAN port van je 1043ND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuffedsheep
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09-2024
oke, dat is idd wel logisch
daar heb ik dus helemaal niet aangedacht |:(
dat onthoud ik voor de volgende keer d:)b

ik heb hem nu in de via de dsl input, uit de lan1 poort(van de speedport) in de wan aansluiting van de TP link gedaan. hij werk nu gewoon.

Heel erg bedankt Bartjezz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zet wel je Speedport in Bridge modus, dan schakel je wel het hele router gebeuren erin uit, maar dan hoef je bij portforwarding niet liggen te kutten in 2 apparaten. (dan heb je ook minder problemen met netwerkverbindingen, ja ervaring...)