Hallo Tweakers,
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een TP-Link WR1043ND nadat ik veel wlan problemen had met de vorige router (speedport w700v).
Het probleem echter is dat hij bij de wan poort de DSL kabel niet herkend (het ledje is uit, en de software ziet geen kabel). Het Ledje werkt gewoon als ik een kabel van de lan poort naar de wan poort leg dus de wan poort werkt gewoon.
ik weet niet veel van netwerken en routers af, en daarom vraag ik dan ook om hulp.
een aantal feiten zijn wel belangrijk:
- de provider is t-online (ik woon in Duitsland)
- het kabel werk is op zijn zachts gezegd slecht, maar het werkt (ik heb er foto's van voor de geïnteresseerde)
- alle inlog gegevens voor de provider heb ik
- de router draait op de standaard firmware (3.13.12 build 120405)
- de verbinding is dus DSL 2Mb
ik hoop heel erg dat iemand mij hier mee kan helpen
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een TP-Link WR1043ND nadat ik veel wlan problemen had met de vorige router (speedport w700v).
Het probleem echter is dat hij bij de wan poort de DSL kabel niet herkend (het ledje is uit, en de software ziet geen kabel). Het Ledje werkt gewoon als ik een kabel van de lan poort naar de wan poort leg dus de wan poort werkt gewoon.
ik weet niet veel van netwerken en routers af, en daarom vraag ik dan ook om hulp.
een aantal feiten zijn wel belangrijk:
- de provider is t-online (ik woon in Duitsland)
- het kabel werk is op zijn zachts gezegd slecht, maar het werkt (ik heb er foto's van voor de geïnteresseerde)
- alle inlog gegevens voor de provider heb ik
- de router draait op de standaard firmware (3.13.12 build 120405)
- de verbinding is dus DSL 2Mb
ik hoop heel erg dat iemand mij hier mee kan helpen