43 cm Hifi (web)radiostreamer gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Van een vraag in een ander topic maar even een eigen topic gemaakt, in de hoop dat ik wat meer respons en/of ervaringen krijg.

Ik zoek eigenlijk een 43 cm streamertje, waarmee ik webradio kan ontvangen. Maar ben helemaal niet thuis in die dingen. Digitally Imported minimaal, en de streams van Nederland.fm zou ook leuk zijn. Of ik moet de streams met een HTTP url kunnen configgen. Ik weet dat Denon zoiets heeft (Denon DNP-720BAE, maar daar zie ik in de specs niet veel naar voren komen over hoe je die stations configureert, of over wat ze wel en niet ondersteunen en hoe je die boel instelt.
Meest ideaal zou zijn als er ook een CI+ tuner in zat, dan kon ik ook de digitale kabelradiostations ontvangen :)

Kortom, de eisen op een rijtje:
- 43cm (en bij voorkeur zwart :) )
- zelf programmeerbare webradio ontvangen
- idealiter een CI+ module zodat ik de Ziggo DVB-C kabelradio kan ontvangen
- wifi is handig, maar geen must

En uiteraard ervaringen gevraagd :)

Noot dat ik zelf een volledige Denon set heb (AVR2311, DCD510AE, DBP1611UD), dus het zou fijn zijn als ie er mooi bij stond :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Sgop :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:41
Persoonlijk vind ik dit een erg mooie:
http://www.wifimedia.eu/catalog/noxona540-p-3276.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat voor tv heb je? En kan je daar apps op draaien? Vtuner?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
LG 47LM760s met ingebouwde CI+. Dus ja, daar kunnen apps op. Maar da's nou juist niet mijn bedoeling; ik wil mijn TV niet iedere keer aan hoeven zetten als ik naar Ziggo's digitale radiokanalen wil luisteren ;)

Vtuner klinkt leuk, maar daarvoor is mijn model AVR net 1 modelletje te laag - die heeft geen ingebouwde netwerkaansluiting. Mijn BR speler weer wel, maar die snapt alleen netflix (abo :( ) en youtube (brakke implementatie).

Die Noxon doet wel DAB en DAB+, maar daar kan ik dan weer geen smartcard in zetten. Dan kan ik beter een losse 2e hands kabeltuner voor twee tientjes op de kop tikken. Bovendien heb ik als ik de Noxon manual lees ernstig mijn vraagtekens bij het er bijvoorbeeld inzetten van de DI.fm streams. Ze bieden vanalles qua stations aan...maar dan zul je weer net zien dat dat een hoop streams zijn die ze bij Noxon voor je op een rijtje gezet hebben.

Sowieso, qua streaming van MP3 hoef ik me niet druk te maken; dat kan die bluray speler prima afhandelen (inclusief burr brown dac :) ). Los van het feit dat ik dat toch al nauwelijks doe - ik luister vaker radio of cd. Een analoge radio heb ik ook al in mijn AVR...dus alleen de webradio en de digitale kabelradio blijft maar over. Maar net die twee mis ik nu.

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 14-01-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365353

Kan deze Duitse site je verder helpen?
http://www.we-love-radio.de/technik/internetradios/tuner/

Geen eigen ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 11:15
Je zou des noods nog een kleine HTPC kunnen overwegen met DVB-C tuner. Dan zijn je mogelijkheden vrijwel onbeperkt, maar het is wel nogal met een kanon op een mug schieten -O-

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar da's idd een kanon op een mug. In voorkomend geval tik ik nog liever een kabeltunertje met display op de kop (van de destijds bij Ziggo geleverde Samsung SDTV weet ik dat ik hem met de RC van mijn Denon AVR kan bedienen) en mod ik dat in een mooie (bij voorkeur uiteraard Denon) casing. Maar dan heb ik evengoed nog geen webradio, of ik zou er een RB Pi bij in moeten modden :/ Maar eigenlijk wil ik gewoon iets off the shelve...hoe moeilijk kan dat nou helemaal zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ff snel gegoogled:

Dnt ipdio
Sangean wft 1
Noxon a540
Muvid ir615

En, jezelf verwennen met een nieuwe receiver met ingebouwde internet radio?
Avr 2313?

[ Voor 39% gewijzigd door teacher op 15-01-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28

franssie

Save the albatross

Zoek je niet een linux sat ontvanger met DVB-C tunerkaart?
Geen idee eigenlijk of je een CI+ CAM nodig hebt voor de radio stations (vast wel).

@teacher - hoe google je dat zo snel op breedte?

edit:// Avr 2313 is wel gaaf ding, ook airplay. Alleen geen ziggo radio.

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 15-01-2013 21:18 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Een 2313 gaan halen is geen optie. Punt 1 heeft die 2313 alleen de netwerkaansluiting als extra boven de 2311 die ik zelf hebn, Punt 2 heb ik net alles in de zelfde stijl gekocht als de 2311, en punt 3 is die 2313 veel meer plastic fantastic als mijn 2311 en vind ik dat design niet eens mooi. Het wat gegolfde van de 2311 is veel mooier :)

Heb even naar de door teacher genoemde modellen gekeken, maar:
- De DNT wordt door RECIVA aangestuurd. Leuk, maar ik zoek een vrij programmeerbare.
- De Noxon snapt kennelijk alleen duitse webradio, evenals de Muvid. Over vrij programmeerbaar wordt niet gerept.
- De Sangean is naast ronduit lelijk, ook nog eens vrij aan de prijs en kent weinig voorkeurzenders
Al met al kan ik dan ipv die modellen, beter voor de in de startpost genoemde Denon gaan. Maar dan heb ik nog steeds geen mogelijkheid tot standalone kabelradio :/

Overigens snapt die Denon Last.fm, napster en ik meen ook gelezen te hebben dat ie Pandora ondersteunt - maar die laatste wordt hier in NL helaas (nog) niet aangeboden :/ Daarentegen gaat die Denon nu voor omgerekend 228 EUR ex verzenden vanuit de UK, dus da's even een stukje goedkoper als die lelijke Sangean :P

Niet dat ik perse die Denon wil hebben, als er iets is dat mijn eisen / wensen beter ondersteunt dan hou ik me zeker aanbevolen :)

[ Voor 20% gewijzigd door The Eagle op 15-01-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-07 14:18

FeaR

In GoT we trust

* FeaR haz verhuis skilzz

AUD > CEA :>

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28

franssie

Save the albatross

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
FeaR schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:31:
[...]

* FeaR haz verhuis skilzz

AUD > CEA :>
:X

* The Eagle gaat zich in een hoekje diep zitten schamen, als ik ergens de laatste tijd veel actief ben is het CEA wel namelijk :F
Old habits....

Maar thanks dus :Y)

Pagina: 1