Toon posts:

Multiplier niet hoger dan 10x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, mijn multiplier wil niet hoger dan 10x. Ik heb een MSI K7T Turbo plank met de nieuwste beta bios. Ik heb alle biosreleases al gehad maar geen 1 wil mn cpu over de 10x heen. 9.5*105=1000 gaat wel goed maar 10*100=1000 weer niet.....

Ik heb al meer verhalen gehoord van mensen die hetzelfde probleem hadden met andere moederborden van andere merken. Is dit op te lossen of niet??

(ik heb de search gebruikt maar dat had niet veel zin >:))

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:11
Moet je je L7 bruggen naar 1,85V kleuren (allemaal kleuren)

Het ligt nml aan de volgorde die MSI toepast bij het instellen:

std voltage, std FSB, std multiplier, ingestelde multiplier, ingesteld voltage, ingestelde FSB

Met hogere FSB kom je er dus makkelijker zonder kleuren dan met hogere MP

Verwijderd

Topicstarter
aha vandaar, ik heb hem wel op 1,85V in het bios draaien maar k zal zo eens die bruggen inkleuren en kijken of t helpt.

merci beacoup

Verwijderd

Start hij eigenlijk wel op als je een hogere multiplier gebruikt? Zo ja, en alleen windows wil niet, dan moet je windows overklokt installeren. Dus met hogere multiplier.

Dit is de manier om het goed werkent te krijgen, had dit probleem namelijk ook. Niet kleuren van de bruggen, want daarmee zet je je cpu standaard op 1.85 volt. Dit is niet de oplossing!

• _JGC_
Als je de CPU standaard op 1,85V zet, weet je zeker dat ie post. Kan je em daarna altijd weer terug op 1,7 zetten.

Overigens: Hoe hoog je een Duron ook klokt, warm wordt ie niet (niets warmer dan mijn K6/3+ 450 @ 550)

Verwijderd

Ik heb hier dus ook een MSI K7T turbo met een duron 750 post wel op 1000mhz maar blijft in het scherm er na hangen --> dus voor het windows scherm....:( heb ook de beta bios

Verwijderd

Trouwens, ik heb mijn voltage op max=1,95volt staan (heb de L7 bruggen ingekleurt en in de bios ingesteld op 1,85 maar is toch 1,95) multiplier op 9,5 fsb op 100 als ik die op 133 zet start windows niet op of geeft hij vage fout meldingen.

Te warm wordt hij volgens mij niet namelijk: stressed 52graden..

hoe krijg ik hem op de 1000mhz of zit het er gewoon niet in? heb de kast ook open gehad dan is hij een stuk koeler maar kom ik ook windows niet in.

• _JGC_
Duron 800 @ 1066 lukte hier niet met een Abit KT7A. Heb em maar op 7x134 gezet (die kloterige AOpen DVD liet geen 147 toe, daar werkte alles verder nog wel op, behalve die DVD)

Verwijderd

Topicstarter
voltage staat zowieso hiero al op 1.85=1.95(hij geeft standaard teveel af vandaar), maar hij wil niet eens posten, dat ist probleem. Maar met een hogere geheugenklok wil t weer wel, is echt vreemd maar goed....

>:) 1017mhz met FOP strax hoger hoop k
Pagina: 1