Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenda
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 18:34

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Ik heb een lg37ls5600 gekocht het weekend en aangesloten op mijn netwerk. Nu kan ik via de TV een videobestand streamen vanaf mijn laptop. Ik heb een .mp4 bestand en een .srt bestand met dezelfde naam en als ik deze bekijk via VLC dan wordt de ondertiteling automatisch herkend. Dit is niet zo op de TV. Weet iemand waar ik een ondertitel bestand kan selecteren via die specifieke interface van deze LG tv lg37ls5600? Eerste TV die ik koop sinds 8 jaar, dus heb een beetje hulp nodig met deze nieuwe technieken :).

Alvast bedankt voor je moeite.

Zenda likes some milk every now and then..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En wat zegt de handleiding hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenda

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Heb net gekeken maar kon het niet vinden. Heb ook op Google gezocht uiteraard voordat ik mijn vraag hier stelde RaZ. Hoopte dat iemand hier zou zijn met ook een LG met DLNA.

[ Voor 19% gewijzigd door Zenda op 13-01-2013 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495004

Zenda schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:43:
Heb net gekeken maar kon het niet vinden. Heb ook op Google gezocht uiteraard voordat ik mijn vraag hier stelde RaZ.
Ik heb net voor je ook op Google gekeken maar ik kom er ook niet uit. Kun je wel .srt bestanden afspelen op jouw TV? Meestal als een TV filmbestanden kan afspelen staat er ook ergens in de handleiding een lijst welke bestanden die ook daadwerkelijk kan afspelen en ook of ie ondertitelingen kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Knal eens een film op een usb-stick of externe drive, en sluit het eens aan de op usb-poort. Grote kans dat je TV het wel ondersteund van zichzelf.

de TV is een DLNA-client, en de server bepaalt wat wel en niet ondersteund wordt. Behalve VLC als DLNA-server, zijn er ook genoeg andere server-applicaties. Bijvoorbeeld Windows Media Player. Hier vindt je wat meer andere applicaties: Klik

Maat van mij heeft een LG mediaplayer. Die doet alles perfect, mits je het op de usb-poort aansluit. via DLNA met de server-app van Nero worden veel zaken niet ondersteund, zoals het aanklikken van VOB's of IFO's uit de VIDEO_TS map. Niks is te skippen, ondertitels werken niet, geen extra's of audio-keuzes. Film op een sticky zetten en DLNA niet gebruiken werkt vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenda

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Ok, via usb ga ik proberen RaZ, thanks. Heb alleen nu geen usb stick of externe hdd in huis. Zoals ik al zei ben ik er helemaal nieuw mee. Als ik op de laptop zeg; afspelen met -> lg ls5600, dan opent hij een speler op de laptop en toont'ie het op de TV. Je noemt DLNA-server applicatie VLC. Als ik het goed begrijp dan kan ik wat ik met de rechtermuis -> afspelen met -> lg ls5600 bereik, hetzelfde bereiken met VLC wat dan vermoedelijk wel met subtitles kan omdat de server bepaalt? Hoe krijg ik VLC zover dat ik daarin kan zeggen afspelen op TV, of is dit niet mogelijk / begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Of VLC alles kan streamen over DLNA weet ik niet. Maar je kan ook een andere stuk software proberen natuurlijk. Ik ben een flinke tijd bezig geweest met zoeken naar een opllosing voor een mediaplayer van een vriend van me, maar omdat ie toch z'n films op een externe schijf zet, gewoon de schijf in de mediaplayer, en niks geen gedoe.

Zelf heb ik gewoon de laptop aan de TV hangen met een HDMI-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenda

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Dat ga ik proberen, via hdmi, Heb net kabeltje gekocht, daar had ik nog niet aan gedacht. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481875

haha hdmi kabeltje is tha best way...is nu cker weten opgelost ^^
Pagina: 1