Samsung hd103sj Humming

Pagina: 1
Acties:

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 14:10
Ik wordt echt gek echt GEK van het volgende probleem:

Mijn hardeschijven maken een 'humming' geluid, heel laag; zoals:

hummmm *pauze* hummmm

En dat continue 24/7 het is namenlijk een thuisserver, ik heb alles al geprobeerd en nergens anders komt het probleem vandaan dan mijn twee hd103sj hardeschijven. Ik wordt er echt helemaal gek van. Er zijn meer mensen met het probleem maar het komt er eigenlijk op neer dat het een eigenschap is van de hardeschijven.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd; los gelegd naast de pc;
Gewicht op de kast leggen
Verder uit elkaar leggen
Fans gestopt om te kijken als er interferentie is oid.

De hardeschijven maken de kast als een soort klankkast wat het geluid alleen maar vergroot. Heeft iemand enig idee als dit normaal is bij deze HD's en wat ik er eventueel aan kan doen?

Schiet tussen de palen en je scoort!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-01 00:24
Hebben alle hardeschijven wel last van, komt omdat ze hun vibratie/trilling doorgegeven aan de kast. Dat heb ik ook een tijdje gehad heb ik opgelost door een betere behuizing aan te schaffen waarin de schijven door middel van silicone mounting worden geplaats en dus minder hun trillingen doorgegeven aan de behuizing. Zoals de Fractal Design Define Mini echt een aanrader, maar je ook een hardisk vibe fixer kopen: https://www.alternate.nl/...-Fixer/4403/?tk=7&lk=4176

Of op internet zoeken naar harddisk suspension voor de wat meer creatieve oplossingen .

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24
Welke kast heb je? Ik koop altijd Cooler Master kasten vanwege de lage prijs en van degelijk(zwaar) materiaal gemaakt zijn.

Soms heb je van die kasten van dit materiaal.
Afbeeldingslocatie: http://img.weiku.com/waterpicture/2011/11/4/21/hot_computer_case_634590481153929918_1.jpg

Hierin hoor je echt van alles. Ook de HDD's

• xzaz
Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad niet de hoogste kwaliteit kast. Maar als het aan de hd's ligt heeft het geen zin om een dure kast te kopen.

Verwijderd

Dat valt toch simpel te controleren? Hou je handen op de kast waar je denkt dat het vibreert, en oordeel zelf of dit een reductie in geluid teweegbrengt. Zo ja, dan zou je voordeel hebben bij een andere kast.

Je hebt ook anti-vibratiematten enzo, maar dat vind ik zelf lichtelijk overdreven. Ik zelf denk dat je resonantie ervaart. Dus trillingen op een bepaalde frequentie die elkaar versterken. Dat kan best wat geluid maken.

• xzaz
Ben er met een nuchtere kop weer even gaan testen en wanneer ik bijde HD's optil is er weinig *whoem* geluid. Een andere kast zou denk ik ook niet helpen. Het ligt echt aan de twee hd10sj's.

Heel de kast vibreert en het houdt niet op als ik er wat tegen aan hou me and de kast beethou me hand tegen de drive bays aanhou.

Ik probeer nog wat rubber, heb hier een case holder zo'n eentje die je onder het bureau hangt met rubber, daar probeer ik het in en anders heb ik pech en koop ik misschien later nog wel eens een nieuwe kast.

Je laatste alinea CiPHER lijkt mij ook het meest waarschijnlijkst.

[ Voor 6% gewijzigd door xzaz op 14-01-2013 19:19 ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:08
Heb er zelf hier twee in een Coolermaster 690 Advanced II zitten...geen centje pijn

Daar en tegen maakte de WD20EARX in de HTPC me helemaal gek met zijn herrie...de cheap-ass case was daar ook het probleem

• xzaz
Goed dan zet ik deze op mijn kopen lijstje: pricewatch: Fractal Design Define Mini

Bedankt voor de input.

Ik heb ze nu na 20 minuten op standby gezet, werkt ook prima :)

[ Voor 14% gewijzigd door xzaz op 15-01-2013 12:21 ]

Pagina: 1