Toon posts:

2x 256 MB CAS2 of 2x 512 MB

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In de pricewatch..

256 MB CAS2 f 280,- ofzo
en 512 MB gewoon f 279,-

Wat te doen?

2x 256 CAS2

of 2x 512 MB gewoon

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 16:14
512 natuurlijk :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:43

Exirion

Gadgetfetisjist

Zorg er voor dat je goed geheugen hebt. Al die lage stuntprijzen zijn heel verleidelijk, maar als je daarna met een voortdurend crashend systeem zit dan is het ellende. Koop liever 512MB goed geheugen ipv een vrijwel voor iedereen overbodige 1GB cheap ass geheugen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

WAAAAAT????
512!!!

Kwist niet dat het nu zooo cheap was.
Het verschil is A-brand en normaal is er wel maar weegt wat mij betreft niet op tegen dit prijsverschil. :9

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 12:18 schreef Exirion het volgende:
Zorg er voor dat je goed geheugen hebt. Al die lage stuntprijzen zijn heel verleidelijk, maar als je daarna met een voortdurend crashend systeem zit dan is het ellende. Koop liever 512MB goed geheugen ipv een vrijwel voor iedereen overbodige 1GB cheap ass geheugen.
Is wel waar maar met het cheap-ass geheugen dat ik heb gehad de afgelopen jaren heb ik nog nooit problemen gehad. Sterker nog, in het geheugen van de afgelopen 2 jaar merk ik amper verschil tussen A-brand en normaal.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 02 juni 2001 12:21 schreef victoryonline het volgende:
Is wel waar maar met het cheap-ass geheugen dat ik heb gehad de afgelopen jaren heb ik nog nooit problemen gehad. Sterker nog, in het geheugen van de afgelopen 2 jaar merk ik amper verschil tussen A-brand en normaal.
Ik had aanvankelijk Winbond geheugen, en dat heb ik na 6 weken nog om kunnen ruilen voor Infineon geheugen dat toen ineens even duur was. Maar het draait wel een stuk stabieler, en bovendien op CAS2.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

als dat geheugen echt gek zou doen kun je het nog altijd terugbrengen dus dat is het probleem niet :) . Alleen loopt dat geheugen CAS2 ?

* DR zit te denken aan +512 RAM

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 08:56
Neem nou gewoon merk geheugen. Je hoeft niet het duurste te nemen, maar goed bespaart je een hoop ergenis. Zelf heb ik 2x 128mb apacer. Dat is gewoon goed, maar het kost wel wat.
Deze kosten nieuw (nu fl. 140,-) terwijl die andere zooi rond de 80-100 piek is, maar ja liever stabiel en minder ergenis.

Verwijderd

Als er op staat PC133 MOET het draaien op PC133 CAS2 want daarvoor is het gemaakt . Draait ie alleen op CAS3 dan is het gewoon PC100 met een ander stikkertje op .

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Tja, ga na wat je ermee doet, als je wil gamen neem dan het snelle geheugen, doe je veel geheugen intensief werk neem dan zoveel mogelijk.

Kijk wel even of je mobo 512Mb chips unregistered accepteert, kan nog wel eens voor problems zorgen

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Verwijderd

Ik heb 2*128 Infineon . Heb die toen nog 3200BEF per latje betaald maar ben er nog steeds blij van . Spijtig dat die winkel overgeschakeld is op Mtec , anders zou ik nog even een reepje 256 bijhalen .

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Op zaterdag 02 juni 2001 12:48 schreef real_raichu70 het volgende:
Als er op staat PC133 MOET het draaien op PC133 CAS2 want daarvoor is het gemaakt . Draait ie alleen op CAS3 dan is het gewoon PC100 met een ander stikkertje op .
Uh...dat dacht ik toch niet, PC133 hoeft helemaal niet op CAS2 te draaien, niet eens op 100Mhz, en er zit wel degelijk verschil in PC100 en 133.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Da's niet waar, want er is genoeg geheugen dat aan de timing specificaties van PC133 voldoet en absoluut niet op CAS2 draait. Infineon PC133 geheugen draait theoretisch op CAS3, maar het kan ook op CAS2 draaien omdat Infineon hoge kwaliteitseisen stelt. Gewoon cheap PC133 geheugen draait zelden goed op CAS2.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dane Elec draait wel lekker vind ik zelf, en het is niet duur. 100 piek voor 128 mb :)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 02 juni 2001 12:51 schreef Exirion het volgende:

[..]

Da's niet waar, want er is genoeg geheugen dat aan de timing specificaties van PC133 voldoet en absoluut niet op CAS2 draait. Infineon PC133 geheugen draait theoretisch op CAS3, maar het kan ook op CAS2 draaien omdat Infineon hoge kwaliteitseisen stelt. Gewoon cheap PC133 geheugen draait zelden goed op CAS2.
Ik zie het juist andersom: elk pc133 geheugen draait heus wel op cas2. Ik heb iig nog geen bankje gezien dat cas2 @ 133 niet trok.

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 12:14 schreef dennisdotcom het volgende:
512 natuurlijk :)
Bedoel je nu 2 x 256Mb CAS2 (512) of dat reepje van 512Mb? :? Zelf wil ik ook naar 512Mb maar vraag me ook af of CAS 2 de moeite (en het geld) waard is.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 02 juni 2001 12:55 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Ik zie het juist andersom: elk pc133 geheugen draait heus wel op cas2. Ik heb iig nog geen bankje gezien dat cas2 @ 133 niet trok.
Jij hebt het over Dane Elec, en die gebruiken A-Merk memory chips zoals Infineon en Siemens. Winbond bijvoorbeeld, en genoeg andere goedkope modules, trekken echt geen CAS2. Ik verzin dit echt niet zelf, want je ziet heel veel mensen op het forum die beamen dat simpel PC133 geheugen alleen op CAS3 draait ;)

• DR
  • Niet online

DR

dan ben ik dus iemand die NO name geheugen heeft wat 143 Mhz Cas2 aankan :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 02 juni 2001 13:07 schreef DR het volgende:
dan ben ik dus iemand die NO name geheugen heeft wat 143 Mhz Cas2 aankan :)
M-Tec reepjes willen nog wel eens aardig hoog komen. 166MHz CAS3 en vrij hoog op CAS2 :)

• OverSoft
  • Laatst online: 19-05 18:19
Op zaterdag 02 juni 2001 13:05 schreef Exirion het volgende:

[..]

Jij hebt het over Dane Elec, en die gebruiken A-Merk memory chips zoals Infineon en Siemens. Winbond bijvoorbeeld, en genoeg andere goedkope modules, trekken echt geen CAS2. Ik verzin dit echt niet zelf, want je ziet heel veel mensen op het forum die beamen dat simpel PC133 geheugen alleen op CAS3 draait ;)
idd, mijn reepje 128MB PC133 draait niet eens cas2 op 100Mhz! (Maar hij trekt wel 145Mhz evenals mijn reepje van 128MB PC100 :))

Verwijderd

Ik heb me cheapo geheugen een keer op 140@cas2 gehad..dat liep niet helemaal fijn :)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zaterdag 02 juni 2001 13:09 schreef -OverSoft- het volgende:
idd, mijn reepje 128MB PC133 draait niet eens cas2 op 100Mhz! (Maar hij trekt wel 145Mhz evenals mijn reepje van 128MB PC100 :))
Me too, boot wel op cas2 100-133 Mhz. maar is niet stabiel. Het vaagste vind ik dat ie (soms) wel gewoon boot op 133cas2, maar niet eens stabiel is op 100cas2 :?

Ik denk dat 20 ns gewoon de limiet is van die chippies, want cas3 is ie ook niet echt lekker boven de 145 (maar dat kan ook me mobo liggen, een A7V)

Ik w8 nog ff en koop 2 keer 256 MB Dane Elec, en hoop gewoon dat die het wel lekker doen op cas2 :)

• Abbadon
  • Nu online
Op zaterdag 02 juni 2001 12:55 schreef Artcore_Trooper het volgende:

[..]

Als je in mijn bak zou kijken zou je dus PC133 geheugen zien dat NIET lekker op CL2 draait. Het zijn 256MB Dane-Elec PC133 modules met Toshiba chips. Ik heb ook een 128MB Dane module met Micron chips, en die doet er niet moeilijk om.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je nu 2 x 256Mb CAS2 (512) of dat reepje van 512Mb? :? Zelf wil ik ook naar 512Mb maar vraag me ook af of CAS 2 de moeite (en het geld) waard is.
Nee ik bedoel dus...

2x 256 MB CA2 Merkgeheugen (Dane-Elec, Corsair, Kingston)

Of 2x 512 MB (1 Gb dus) merkloos CAS3 ofzo.

Dit vanwege het geringe prijsverschil

Zo komt mijn systeem er verder uit te zien.

Aopen AK73 1394A
Athlon TB 1200 266 FBS
(geheugen dus nog niet zeker)
Geforce 3 Asus V8200
Deskstar GXP 60 40 Gb
Lite-On Enclosure (ATX 850 Series tower)
Aopen DVD 1640 Slot-In
Plextor Brander 16x40x? IDE
Cooler Slot-A Swifttech
Cooler Case 2x Delta AFB-80HP
Cooler HD (nog niet over uit)
Monitor heb ik nog van me vorige systeem Iiyama VMPRO 510 (22")
En nog nieuw toetsenbord + mouse

En er wordt dus vanalles op gedaan voornamelijk office aps.. en gamen

Verwijderd

Topicstarter
Iemand trouwens nog suggesties of wijziging in het bovenstaande systeem. Zal ik nog ff wa8en totdat DDR wat verder uitontwikkeld is of gewoon lekker bij KT133A blijven.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:37

Kirpeknots

Wazzup!

Ik zou voor de CAS2 gaan. Ik heb mijn CAS3 geheugen er uit gelazerd. Ga nu ook CAS2 geheugen halen.

CAS3 sucks als je wilt overclocken CAS2 heeft behoorlijke reserves.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
HD cooler is niet nodig als je je HD direct in de in of uitgande luchtstroom hangt

(2 IBMS's bovenin me Aopen waar 2 uitblazende fans zitten blijven steenkoud)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• p_m
  • Niet online

p_m

Waarom niet gewoon 512MB merkloos... :)

En dan houd je wat geld over voor een grotere HD en/of 1333mhz! :D

Putting the bit in Biton since 1997

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 19:54 schreef p_m het volgende:
Waarom niet gewoon 512MB merkloos... :)

En dan houd je wat geld over voor een grotere HD en/of 1333mhz! :D
Omdat ik zoals veel anderen toch wel merkgeheugen prefereer. En een IBM DeskstarGXP 60 40Gb is wel een goed genoeg da8 ik zo. En anders koop ik toch een 60 Gb. En het verschil tussen 1200 en 1333 is ook minimaal. En een vette monitor heb ik ook al dus.

En als HD cooler wil ik deze coolermaster.. Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/hdd/map/dcd4002.jpg

En als CPU cooler weet ik het nou echt niet meer al die socketA cooler reviews allemaal zeggen ze iets anders :? misschien dat iemand nog een uggestie heeft voor een goede CPU cooler. Prijs maakt niet zoveel uit.. (geen watercooling ofzo, gewoon een heatsink fan combo.. de pc word toch niet zoveel de oc'ed)

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 21:35

zaadstra

Überprutser

PC133 heeft niets met CAS2 of CAS3 te maken, het zijn verschillende timingsparameters.

Je heb dus PC100 CAS2 maar ook PC133 CAS3 en uiteraard ook die twee andere varianten >:)

Een pakketje als SiSoft Sandra vertelt je wat voor memory je in je bak heb....

• Dr.Q
  • Laatst online: 10-05 05:58
wat heb je in godsnaam aan 1 gig ram?
ik bedoel als je gaat video editen ok, maar voor games e.d.? overkill, echt waar...
koop dan een DDR plank..

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 20:29 schreef Dr.Q het volgende:
wat heb je in godsnaam aan 1 gig ram?
ik bedoel als je gaat video editen ok, maar voor games e.d.? overkill, echt waar...
koop dan een DDR plank..
Dat is dus ook nog iets waar ik aan twijfel of ik voor DDR mobo ga en DDR geheugen.. maar ik heb nogal wat reviews gelezen en tot nu toe zijn de meest nog niet zo weg van DDR combo. Dan moet je ieg voor een mobo met AMD 760 chipset.

• Dr.Q
  • Laatst online: 10-05 05:58
heuh als je even geduld hebt...
dinsdag aanstaande ga ik een athlon 1,33Ghz met 256mb-512mb DDR op een lekker ddr bordje (moe even kijken wat dat wordt) in de pc-zaak testen (vakantiebaantje :P ),
ik ga alle benches die ik heb er op los laten..
oh jah ik flikker mijn geforce 3 (zie sig) erin,
ik post de resultaten dan hier wel, dan kun je een beetje kijken of het wat voor je is..

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat zou mooi zijn.... ik ben me de afgelopen 5 dagen al helemaal verrot aan het lezen in reviews enzo van allerlij site's en de hele history van GoT aan checken.

Ik ben bijna op het punt van wiebiewabie aant worden volgens mij heb ik information overload me brain kan het allemaal niet meer aan. Kijk sinds ik (2 jaar geleden) mij huidige systeem aangeschaft heb. (P3 550 Mhz, 256 MB, Maxtor 20 Gb, Plextor 40TS, Hercules TNT2 Ultra) ben ik de interesse in hardware een beetje verloren, meer op de software gericht enzo, maar nu begint het ritueel weer: eerst twee week zitten denken over wat ik ga aanschaffen in die twee week zijn de prijzen al weer veranderen, dan moet ik de uiteindelijk beslissing nemen, nou dan ziten we ong eind juni, vervolgens ben ik 12 juli jarig $$$$ daarop kan ik een nog vetter systeem kopen. Tegen die tijd hoop ik dat er een beter DDR Chipset op de markt is :)

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 15:22 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Nee ik bedoel dus...

Aopen AK73 1394A
Athlon TB 1200 266 FBS
Geforce 3 Asus V8200
Deskstar GXP 60 40 Gb
Aopen DVD 1640 Slot-In
Cooler Slot-A Swifttech

Bedankt! Maar JOUW vraag had ik wel begrepen. Alleen met het antwoord van Mannekino en victoryonline kun je twee kanten op. Beide zeggen ze 512Mb!! Maar bedoelen ze nu 2 x 256Mb CAS2 (=512Mb) of die reepjes van 512Mb CAS3 x 2?? Zit misschien een beetje te mieren, maar zit zelf ook te twijfelen wat te doen. Het is in mijn geval voornamelijk voor het video bewerken. TNX!!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat je voor videoediting meer hebt aan 1 Gb intern cas3 merkloos, dan 512 mb cas2 merk. Want als je gaat editten gaat ie om mijn pc snel veel swappen naar de h-disk, tenminste dat denk ik. maar jah dat weet ik dus ook niet precies.

BTW, iemand ervaring met de bovenstaande hd-cooler ik vind hm alleen maar mooi uitzien. Daarom heb ik die nu op me verlang lijstje staan.

Na weer heftag reviews gelezen te hebben kom ik met de CPU cooler nu op de Noise Control Silverade uit. Na deze review op Tomshardware gelezen te hebben

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Er is echt eeeeen heeeeeeel klein verschil tussen cas 2 en cas 3. Ik heb hiero noname 2x 256mb 133. Draait zonder moeite cas 2. Dus ik zou gaan voor de 1 gig :)
Trouwens ik had mijn geheugen van gistron gehaald.

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 17:38

pinodambini

Dr. Z. Vago

Ik zou voor 2x 256MB gaan, meer heb je toch niet nodig, tenzij je ontiegelijk veel fotobewerkingen doet die veel geheugen nodig hebben.

En aan de dingen te zien die je koopt, heb je niet een al te klein budget, en zou ik als ik jou was voor Intel PIII gaan, dit omdat het gewoon lekker stabiel loopt. Ik zie hier op het forum gewoon te veel gezeik met AMD processoren (op VIA chipsets). Niet dat AMD slecht is ofzo, dat beweer ik helemaal niet, maar ik zou persoonlijk voor Intel gaan.

En nu aub geen flames tussen AMD en Intel, want dit is gewoon mijn mening ;)

edit:

Typo's

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 15:22 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Nee ik bedoel dus...

Aopen AK73 1394A
Athlon TB 1200 266 FBS
Geforce 3 Asus V8200
Deskstar GXP 60 40 Gb
Aopen DVD 1640 Slot-In
Cooler Slot-A Swifttech
UUUUH? Dit is denk ik af te raden want je hebt een Socket A CPU en geen Slot A :)

Dit maakt een godsklere herrie, NIET DOEN! Doe dan 80MP die zijn nog wel een stuk stiller! Serieus.

Verder moet je dan gewoon voor 2x 512MB gaan, als je het echt nodig hebt dan.

Ik zou 2x256MB nemen omdat ik geen 1024MB nodig heb :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:14
M Tec 6ns: geen cas2 mogelijk, wel een FSB van 107 + de PCI CLK er nog op (dus 133*1,07)

PQI PC133 cas3: 147MHz cas2 op een Abit KT7A in 4way interleave.
Pagina: 1