ext harddisk maar 32 gb.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494984

Topicstarter
hallo, ik heb een ext. harde schijf gekocht maar probeerde ik een back-up te maken. maar nu geeft mijn harde schijf aan dat de harde schijf maar 43 gigabyte groot is. hoe kan ik dit oplossen? ik heb al geprobeerd hem te formatteren naar ander bestandssysteem maar helpt niet.
hij geeft hem niet weer in schijfbeheer en niet in windows verkennner. wel in apparaatbeheer. daar staat masterboot record. mijn externe harddisk was 1 terrabyte maar nu nog maar 32 gigabyte. ik ben niet zo handig met harddisks dus willen jullie het aub uitleggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 494984 op 13-01-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:09

itarix

404 soul not found

Waar heb je de hardeschijf gekocht? In china kun je nep hardeschijven kopen die niet daadwerkelijk zo groot zijn als ze zeggen.

Er vanuit gaande dat je minimaal Windows Vista draait -> start een command prompt op ->
typ: "diskpart" in (sta diskpart toe)
typ vervolgens "list disk" in

staat jouw schijf daar tussen? Hoe groot is ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:01
Welke harde schijf heb je? Hoe is die verbonden? Wat voor computer heb je hem ingeplugd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb een samsung. ik heb hem gekregen van een vriend van mij en toen hij hem had was de hardeeschijf gewoon 1 terrabyte. hij is verbonden met usb 2.0 en ik heb hem in een laptop geplugged

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:29

Eagle Creek

Breathing security

Kijk eens in Schijfbeheer om te zien hoe groot de schijf daadwerkelijk is. Een partitie is niet gelijk aan een schijf en een partitie kan ook veel kleiner zijn.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-07 21:14
Open eens Disk Management (Schijfbeheer) en kijk of de ruimte van de harddisk wel gepartitioneerd is. Grote kans dat dit niet het geval is. In dat geval van de vrije ruimte een NTFS partitie maken en het zou moeten werken.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik kan hem in schijfbeheer niet vinden maar in apparaatbeheer wel. in apparaatbeheer geeft hij aan: 953869 mb. partitiestijl: master boot record. dit wekt toch wel een beetje paniek bij mij. hij geeft hem niet weer in schijfbeheer en niet in windows verkennner. wel in apparaatbeheer.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 494984 op 13-01-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En vertel eens wat over je computer, windows versie, welk type harde schijf, waar je zelf al naar gekeken hebt, etc. Je geeft nu geen enkele nuttige informatie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 494984 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:01:
ik kan hem in schijfbeheer niet vinden maar in apparaatbeheer wel. in apparaatbeheer geeft hij aan: 953869 mb. partitiestijl: master boot record. dit wekt toch wel een beetje paniek bij mij. hij geeft hem niet weer in schijfbeheer en niet in windows verkennner. wel in apparaatbeheer.
Die grootte lijkt te kloppen.

Heb je het ding al eens aangesloten op een ander systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
'k heb een acer aspire 5741g. ik heb windows 8 pro. ik heb een samsung s2 portable. ik heb zelf al geprobeerd te formatteren maar blijft 32 gb. mijn computer werkt gewoon goed. ik heb al geprobeerd aan te sluiten op een ander systeem. daar blijft hij ook 32 gigabyte

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 494984 op 13-01-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hoe heb je 'm geformatteerd als je 'm niet ziet in je diskmanager of in explorer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Anoniem: 494984 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:01:
In Schijfbeheer komt hij sowieso voor, anders kun je ook geen partitie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
toen in het begin stond hij er wel tussen. later in een ander forum heb ik gelezen dat ik heb met apparaatbeheer ofzo rechtermuisknop op klikken en dan op verwijderen klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:32

Swordlord

Act first, think never

Een hardeschijfpartitie maken en formatteren

Voer eens de stappen uit die hier staan beschreven bij nieuwe partitie maken.
Ik heb et gevoel dat de schijf gewoon niet goed is gepartitioneerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Swordlord op 13-01-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 494984 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:06:
toen in het begin stond hij er wel tussen. later in een ander forum heb ik gelezen dat ik heb met apparaatbeheer ofzo rechtermuisknop op klikken en dan op verwijderen klikken.
Als je hem verwijderd hebt moet je hem natuurlijk wel of opnieuw inprikken, of laten scannen voor nieuwe hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
file:///C:/Users/noah/Pictures/hallo1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hij geeft op de een of andere manier niet weer in windows verkenner in schijfbeheer kan ik nu wel partities maken en je hoort ook het geluidje als je hem in je usb poort doet maar hij geeft hem gewoon niet weer in wi9ndows verkenner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 12:02
Upload je plaatje naar een imagehost, wij kunnen geen plaatje zien die lokaal op je pc staat opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
misschien een idee om windows te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Anoniem: 494984 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:17:
hij geeft op de een of andere manier niet weer in windows verkenner in schijfbeheer kan ik nu wel partities maken en je hoort ook het geluidje als je hem in je usb poort doet maar hij geeft hem gewoon niet weer in wi9ndows verkenner
Voordat een schijf kan worden weergegeven in windows verkenner, Moet hij wel eerst duidelijk gemaakt worden wat hij van de schijf mag gebruiken. Ookwel, het partitioneren.

Nadat je de schijf dat duidelijk hebt gemaakt, zal het gepartioneerde deel in windows verkenner verschijnen.
In jouw geval wil je waarschijnlijk 100% van de schijf partitioneren, dus dat de volledige 1TB als 1 volume verschijnt.

[ Voor 8% gewijzigd door Swordlord op 13-01-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik wil inderdaad wat swordlord zegt maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zie hem wel staan bij veilig verwijderen rechtsonderin de taakbalk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het klinkt alsof je een nepharddisk hebt. Hoor je de schijf wel draaien als je er gebruik van maakt? Voel je weerstand als je hem fysiek kantelt?

Anders zul je waarschijnlijk zoiets hebben:
Afbeeldingslocatie: http://de.acidcow.com/pics/20120423/another_chinese_fake_product_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-smstNS9zQJM/TZ1-nyC7h0I/AAAAAAAAAPY/y4_DCNw5ljg/s1600/hdd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.geek.com/wp-content/uploads/2011/04/china_hdd_02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Noah, ten eerste, graag de edit knop gebruiken en niet voor elke toevoeging een nieuwe post maken.

Ten 2de.
In het hoofdscherm van schijfbeheer, onder het lijstje dat jij liet zien, is nog een hoop informatie (balken).
Staat daar ergens in die lijst, jouw externe hardeschijf? Met erachter de text "Niet toegewezen ruimte" ?

rechterklik op dit wit gearceerde vlak en klik op "nieuw volume aanmaken" en volg de instructies.

[ Voor 4% gewijzigd door Swordlord op 13-01-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Dit is een afbeelding van de volumes. Dat zijn partities en daar moet je niet kijken.
Kijk onder de volumes (onderin het scherm) naar de fysieke schijven. Aan de linkerkant zie je de daadwerkelijke capaciteit.

[ Voor 11% gewijzigd door Eagle Creek op 13-01-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt iedereen! ik heb op naar fisieke schijf geconverteerd en toen deed hij het weer.
Pagina: 1