Toon posts:

USB 3.0 / USB 2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ongetwijfeld is deze vraag al eens gesteld of is het antwoord ergens op internet te vinden..maar ik kon er niet zo snel antwoord op krijgen.
Als ik een HDD (extern) met USB 3.0 heb, kan ik deze op een computer met USB 2.0 uitgang pluggen? Lijkt mij niet, maar zijn er tools om dit wel voor elkaar te krijgen? Of kan ik het beste gewoon een 2.0 HDD aanschaffen in dit geval??

Bedankt.

Groeten,
Raymond

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ja, het past, het kan, het werkt. Maar de voordelen van usb3 heb je dan niet natuurlijk.

Ey!! Macarena \o/

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:43

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Het is als het goed is gewoon backwards compatible, is ook zeer makkelijk te vinden via Google.
Het enige wat je dan mist zijn de snelheden die USB 3.0 biedt ten opzichte van 2.0

[ Voor 31% gewijzigd door Rubman op 13-01-2013 16:21 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Dat kan, maar dat heb je de max. snelheid van een usb 2.0.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar je ook rekening mee moet houden. USB 2.0 kan tot 500mA leveren, USB3.0 tot 900mA. Dus als je een HDD hebt die meer nodig heeft van 500mA, dan gaat dat niet werken op USB2.0

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Nadeel daaraan is dat je nooit meer als 60MB/s kan halen wat de max is van USB 2.0.
USB 3.0 kan maximaal 614MB/s halen maar heb tot op heden nog geen hdd of usb stick gezien die dat haalt.

Wikipedia: Universal Serial Bus

[ Voor 20% gewijzigd door calsonic op 13-01-2013 17:18 ]

Verwijderd

USB 2.0 is 480Mbps = 60MB/s ruwe bandbreedte. Dat betekent niet 60MB/s aan doorvoersnelheid; die ligt met 30MB/s ongeveer op de helft van de ruwe bandbreedte. USB 2.0 kent heel veel overhead, USB 3.0 veel minder. USB 3.0 kan meer van zijn theoretische snelheid halen.

De praktijk van USB 2.0 is tussen de 22MB/s en 34MB/s doorvoersnelheid. Het verschil zit hem erin dat de bruikbare snelheid als throughput uitgedrukt wordt, en de ruwe theoretische snelheid de bandbreedte is. Het verschil tussen bandbreedte en throughput komt door de overhead van USB en de inefficiencies waarbij de interface niet continu benut wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk. Bedankt voor alle antwoorden!!
Pagina: 1