Goedemiddag,
Mijn eerste post op dit forum, ik ben van plan een nieuwe pc te kopen en deze zelf in elkaar te zetten. En waar kan ik beter advies halen dan op tweakers.net!
Ik heb al het één en ander bij elkaar gesnuffeld en vergeleken met behulp van het BBG en het forum.
Gebruik:
Voornamelijk gamen (Far cry 3, Skyrim, GTA 4 en Diablo 3), daarnaast de standaard dingen als surfen, muziek luisteren, films afspelen op via VGA op tv, licht gebruik van office.
Randapparatuur:
Het gaat alleen om het systeem, geen beeldscherm nodig, geen muis/toetsenbord.
Aanvullend:
750eu inclusief verzendkosten
Toekomst:
Wat vinden jullie van dit systeem? Ik ben al een tijdje bezig geweest met het één en ander bij elkaar te zoeken dus ik ben er al aardig tevreden over, maar ik wil nog graag jullie mening hierover.
Edit:
Ik ben er nu aardig uit, ik twijfel alleen nog tussen de Bitfenix Alpha Merc en de Corsair 200R, in de 200R zit een stoffilter, ik was niet van plan elke maand mn kast te gaan stofzuigen. Is het de 2 tientjes waard?
Met vriendelijke groet,
Ginsant
Mijn eerste post op dit forum, ik ben van plan een nieuwe pc te kopen en deze zelf in elkaar te zetten. En waar kan ik beter advies halen dan op tweakers.net!
Ik heb al het één en ander bij elkaar gesnuffeld en vergeleken met behulp van het BBG en het forum.
Gebruik:
Voornamelijk gamen (Far cry 3, Skyrim, GTA 4 en Diablo 3), daarnaast de standaard dingen als surfen, muziek luisteren, films afspelen op via VGA op tv, licht gebruik van office.
Randapparatuur:
Het gaat alleen om het systeem, geen beeldscherm nodig, geen muis/toetsenbord.
Aanvullend:
- Grootte & geluidsniveau van het systeem maakt me niet veel uit, kast wordt onder het bureau gezet en luidruchtige fans storen me weinig, een stoffilter is wel nodig denk ik.
- Laag energieverbruik is uiteraard altijd handig!
- Ik ben niet van plan te gaan overclocken.
750eu inclusief verzendkosten
Toekomst:
- Momenteel laat mn budget het niet toe om voor een SSD te gaan, deze wil ik later aankopen. (Of kan ik HDD nu beter omwisselen met SSD en later een HDD aanschaffen?)
- Geheugen uitbreiden, op dit geselecteerde MoBo zitten 4 slots waar ik er nu 2 van gevuld heb, dit kan ik later altijd uitbreiden.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 155,90 | € 155,90 |
1 | ASRock B75 Pro3-M | € 58,77 | € 58,77 |
1 | Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | € 210,50 | € 210,50 |
1 | Western Digital Green WD10EZRX, 1TB | € 62,46 | € 62,46 |
1 | Corsair Carbide 200R | € 51,90 | € 51,90 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 41,90 | € 41,90 |
1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 13,35 | € 13,35 |
1 | XFX Pro 550W | € 54,50 | € 54,50 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 93,99 | € 93,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 743,27 |
Wat vinden jullie van dit systeem? Ik ben al een tijdje bezig geweest met het één en ander bij elkaar te zoeken dus ik ben er al aardig tevreden over, maar ik wil nog graag jullie mening hierover.
Edit:
Ik ben er nu aardig uit, ik twijfel alleen nog tussen de Bitfenix Alpha Merc en de Corsair 200R, in de 200R zit een stoffilter, ik was niet van plan elke maand mn kast te gaan stofzuigen. Is het de 2 tientjes waard?
Met vriendelijke groet,
Ginsant
[ Voor 10% gewijzigd door Ginsant op 13-01-2013 23:12 ]