Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook met VGA&DVD, beste keus?

Pagina: 1
Acties:

• PiebeJan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-04-2021
Voor mijn vriendin op zoek naar een nieuwe laptop. Ze volgt de (U)PABO en heeft dus een DVD speler nodig en wil een VGA aansluiting voor beamers. Bovendien moet de laptop draagbaar zijn, laten we zeggen onder de 2 kg. Dan ga je richting ultrabook en een 15" wordt te groot, een 10" zeker te klein. Het liefst dus een 14" laptop. De accuduur moet ook zeker toereikend zijn om een paar lange treinreizen te maken (ca. 4 uur accu minimaal). Het budget is ca. 700, maar het maakt haar opzich niet uit als het een goede laptop is. Zware applicaties/spellen hoeven niet gedraaid te kunnen worden. Een SSD zou een pré zijn, maar vindt mijn vriendin niet zo nodig.

Gaan we naar deze eisen kijken dan komen we heel snel uit bij de Dell Inspiron 14z 'Ultrabook'.
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-14z-5423/pd?cs=nlepp1
Via EPP en andere 'trucjes' mooi onder het budget, maar problemen zijn de onduidelijkheid over VGA en de vele slechte reviews op dell.com over stabiliteit WiFi en opstarten....

Als 2e en 3e keus komen we op:

2.Lenovo Thinkpad Edge S430
€795
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge S430 (N3B56MH)

3. Dell Vostro 3360
€722,50
pricewatch: Dell Vostro 3360-6082r

Waarom is het nou lastig?
1. Ik kan op internet niet goed vinden of er nou een VGA-kabeltje aan de 14z gehangen kan worden
2. Hier op het forum via zoekfunctie lees ik veel dat de 14z eigenlijk nog een slechte deal is ("halfjaar terug was het aanbod beter" ?)
3. Kan de Vostro 3360 als particulier besteld worden?
4. Hoe is de accuduur van deze laptops (Ja op notebookcheck gekeken, 14z zit op het randje van de eisen)
5. Wat is de mogelijkheden met de SSD? (In mijn eigen laptop ingebouwd en zeer goede snelheidsverbetering. Vriendin vindt het niet zo nodig, maar lijkt mij toch de toekomst)

Dan hebben we nog een hele andere overweging: Stel de DVD speler wordt weggelaten en daarvoor wordt een portable externe speler aangeschaft (€50-80), is er dan een laptop die aan de eisen voldoet?
Hoe verhoudt een Asus Vivoboek of een Samsung series 5 zich dan tot deze laptops?

Wat adviseren jullie?
:)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

3. Ja.

De rest weet ik niet zo goed :P Wellicht kan je nog een Vaio S13 bekijken. Die is 800 euro. SSD kan je achteraf gewoon inbouwen. Aardig draagbaar met 1,6kg.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel