Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496991

Topicstarter
Goedendag,

Na lange overweging, heb ik mij zojuist eigenaar gemaakt van een Lenovo Y500 (pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2BMH)

======== Korte omschrijving, voor de snelle lezer ==========
Kan ik de 16GB SSD mSata van deze laptop vervangen door een grotere mSata SSD?
Of is het anders mogelijk een Samsung 840 serie in de plaats van de Blue-Ray te plaatsen?

======= Langere omschrijving =======
Op tweakers ben ik al een aantal keer tegen gekomen dat men de SSD vervangen heeft door een grotere SSD schijf. Dit is dan ook iets wat ik graag zou willen uitvoeren, echter is mij in de Mediamarkt verteld - nadat ze de laptop hadden open gemaakt - dat dit dan als vervanger van de HDD zou komen. Met andere woorden:
"De 16GB SSD zit aan het moederbord vast en kan daardoor niet worden vervangen/vergroot". Er zou wel een extra mSata poort aanwezig zijn, maar dat zou dan als vervanger moeten van de HDD.

Het liefste zou ik een mSATA Crucial M4 128GB SSD schijf aanschaffen en die naast de 1TB schijf houden. Mij is dus verteld dat ik het beste een Samsung 840 serie aan kan schaffen. Dat zou dan een 500GB SSD schijf worden, gezien de HDD eruit moet.

Nu ben ik zelf niet zo op de hoogte van alle mogelijkheden en ben ik benieuwd of jullie mij hier meer over kunnen uitleggen/toelichten.

Alvast bedankt!
En ik ben erg benieuwd!

Reinier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:33

Swordlord

Act first, think never

Al eens de handleiding doorgespit? Normaal staat daar precies in welke onderdelen erin zitten en op welke manier.

In de categorie mSATA SSD's heb je alleen de Crucial M4 als zinnige optie, omdat van de Samsung 840 geen mSATA variant heeft nog en de msata 830 amper leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolriku
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-06 13:45
Onzin wat de MediaMarkt zegt, er zit gwn een mSATA slot in waar die 16 GB SSD inzit, die is gewoon te vervangen door een groter model, bijv. een M4 128GB.

je kan natuurlijk ook kiezen om een Ultrabay te kopen met die hdd erin en die vervangen met een samsung 840 ssd of iets anders op 2,5 Inch formaat. maar die keuze is een beetje prijzig.

Ultrabay + 750GB hdd: http://www.lenovoshop.com...+schijf+750+GB/55010854A1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:35

Perkouw

Moderator General Chat
Als ik dit, Lenovo Y500 upgrade msata, in google gooi vind ik al gelijk antwoord op je eerste vraag. De tweede vraag lijkt me ook gewoon mogelijk, maar dit keer aan jou om dat te googlen. :+

[ Voor 34% gewijzigd door Perkouw op 12-05-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:33

Swordlord

Act first, think never

Meer zeg ik niet... :X :X
Dus laat dit topic maar lekker slapen weer.

[ Voor 67% gewijzigd door Swordlord op 12-05-2013 19:47 ]