Epson EH-TW5910 krijgt geen beeld, videokaart Asus HD6450

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis-nec
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-03-2020
Hallo iedereen,

Thuis ben ik mijn eigen bioscoopje gaan maken met de volgende apparatuur die van toepassing is voor dit topic.
- Epson EH-TW5910 beamer
- zelf inelkaar gebouwde HTPC met Asus HD6450 videokaart
- hiertussen zit een Onkyo Receiver TX-NR515 7.2, 1260W

Eerst had ik een andere beamer op deze set aangesloten (Dell 4310), dit gaf geen problemen.
Nu heb ik een nieuwe beamer (Epson EH-TW5910) maar deze geeft geen beeld na het opstarten.
Ik zal proberen om zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat er gebeurt.
De PC start ik op en je ziet het opstarten wel, dus je ziet dat de bios voorbij komt, als je bijv een boot cd hebt zie je dit ook nog.
Dan komt het Windows 7 logo in beeld en een paar seconden erna valt het beeld weg en geeft de beamer aan "No signal".
De oude beamer erbij gepakt en hierbij werkt het wel gelijk.
Van alles geprobeert, zoals drivers updaten, oude drivers maar dit heeft geen effect.
Toen heb ik Windows 7 maar opnieuw geinstalleerd en toen werkte het wel maar dit kwam omdat de driver voor de videokaart nog niet was geinstalleerd.
Zodra ik een driver installeer werkt het niet meer, start ik de PC in Safe mode op (dus Windows zonder een aantal drivers) dan werkt het weer wel.

Ik heb google afgezocht maar kan hier niks over vinden.
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand tips?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dit lijkt me een probleem met de resolutie. Start op in safe modus verander de resolutie naar Full-HD (1920*1080) en start dan weer gewoon op. Aangezien dit een ook een Full-HD beamer is zou het weer moeten werken.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis-nec
Daanieyel schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:18:
Dit lijkt me een probleem met de resolutie. Start op in safe modus verander de resolutie naar Full-HD (1920*1080) en start dan weer gewoon op. Aangezien dit een ook een Full-HD beamer is zou het weer moeten werken.
Dit gaat helaas niet lukken, ik kan de resolutie niet op 1920*1080 zetten als de driver niet is geinstalleerd.
Ik heb de PC ook al aangesloten op een "PC monitor" met resolutie 1680*1050 en op mijn Full HD tv met 1920*1080.
Ook heb ik verschillende Refresh rates ingesteld maar ook dit heeft geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis-nec
Iemand misschien een idee?
Mij lukt het echt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis-nec
Welke expert kan mij helpen!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis-nec
Ook na de installatie van AMD Catalyst 13.1 lukt het niet.....

meuk: AMD Catalyst 13.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis-nec
Update: heb de HTPC direct aangesloten op de beamer en nu werkt het wel :-( dit is natuurlijk niet bedoeling want zo zit me versterker er niet tussen.
Rare is dat als ik mijn oude beamer erbij pak (HDMI aangesloten) dat het dan wel werkt met de versterker ertussen.....
Zodra de driver is geinstalleerd en Windows opstart (want alles ervoor, zoals de bios, zie je wel op het scherm) en Windows dus de driver laad, kan mijn versterker het signaal niet meer doorgeven aan de beamer.... vreemd :?
Pagina: 1