Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zou veel meer moeten fotograferen, maar ben de laatste tijd een beetje inspiratieloos. De bossen, zandverstuivingen en theehuisjes langs het A'dam rijnkanaal heb ik wel gehad in de regio. Echter heerst bij mij nog de nieuwsgierigheid of er nog andere interessante locaties zijn om te fotograferen in de regio Utrecht?

Ver buiten Utrecht weet ik genoeg locaties, maar heb helaas niet altijd de mogelijkheid ver te reizen, vandaar mijn vraag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:52

Polariteit

Fietsende fotografeur

Stad Utrecht zelf, in blauwe uur/avond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweska
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-03 02:52
Ik mis hier een foto waaruit blijkt dat jij in diepe ellende zit, inspiratieloos bent en de zin van het leven niet meer ziet.

Heb je nu wat te doen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ga iets anders fotograferen dan bezienswaardigheden? Mensen op straat fotograferen, mooie portretten maken van kroeguitbaters, fijne kleine winkels fotograferen etc.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 15:12
Een lijstje met enkele suggesties:
  • Loosdrechtse plassen
  • Fort op Ruigenhoeksedijk
  • Fort Blauw kapel
  • Sowieso alle forten rond Utrecht van de Hollandse Waterlinie
  • De botanische tuinen van de universiteit zijn aangelegd op 1 van die oude forten
  • De oude plofsluis van het Amsterdam-Rijnkanaal
  • Net voorbij Zeist, Austerlitz
  • De bossen tussen Hilversum, Baarn en de Bilt
  • Vliegbasis Soesterberg (hebben een museum dacht ik)
  • Pak eens een treintje en ga in centrum Amersfoort rondlopen
  • Trein en bus en naar Bunschoten-Spakenburg (oud centrum, oude haven)
  • Specifiek Naarden-Vesting met het vesting museum (loopafstand van station)
  • Vliegtuigen spotten bij Schiphol
  • Langs de Rijn
  • De vinex wijken rond Utrecht
  • Alle bouwprojecten in Utrecht zelf
  • Het haven/industrie gebied (lage weide)
Dit is een lijstje wat ik in 5 minuten op heb gesteld met Google Maps ernaast. Inspiratieloos vind ik een slecht excuus, ga gewoon ergens heen en maak foto's. Je zal regelmatig terugkomen met platen die het net niet zijn, of gewoon echt slecht zijn. Maar het belangrijkste is dat je er op uit trekt en leert wat de mooie plekken bij jou in de buurt zijn. Het voordeel van vaak op dezelfde plekken is dat je op een gegeven moment leert wat de juiste momenten zijn om de perfecte foto's ergens te maken.

Dus blijf niet thuis zitten, ga lopen, fietsen, rijden, met het OV naar een locatie. Desnoods een locatie die je met een dartpijltje op een kaart hebt aangewezen. En fotografeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. :) @Wolfensteijn; haha, allemaal bekende locaties voor mij. Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is de wat meer onbekende "weetjes", zoals de Fabrique bij Utrecht/Maarssen en niet zozeer de geijkte locaties. Natuurlijk ga ik regelmatig naar de genoemde locaties omdat je er elke keer iets anders van kan maken. Een totaal nieuwe omgeving zorgt echter voor nieuwe inzichten (voor mij dan) en inspiratie, die ik wellicht ook weer toe kan passen op de bekende omgeving.

Het hoeft ook niet perse naast Utrecht te liggen, als het maar niet gelijk Limburg of Drenthe is... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Reb87 op 13-01-2013 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52
Ben creatief en ga juist zoeken naar unieke shots op de geijkte locaties. Juist dat onderscheidt jouw foto's van de willekeurige kiekjesmaker. De locatie maakt de foto niet, maar de fotograaf.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik eens de Explore optie van Flickr. Via de wereldkaart kun je kijken waar bepaalde foto's genomen zijn en op die manier misschien leuke locaties tegenkomen.

Verder wat UC zegt. Ik ga ook wel vaker naar de geijkte plaatsen. Maar een andere jaargetijde, tijdstip, weer, etc, zorgt toch weer telkens voor andere plaatjes. Of probeer die plaat die je al hebt net wat beter te maken. Ik kan me haast niet voorstellen dat je in het lijstje van Wolfensteijn al alle mogelijkheden tot mooie foto's benut hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Geef jezelf een opdracht/thema mee? Zoals je zegt een nieuwe omgeving zorgt voor inspiratie. Ga erop uit? thuis blijven piekeren over wat/waar te fotograferen kom je nergens mee ;)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Wolfensteijn schreef op zondag 13 januari 2013 @ 18:12:
Een lijstje met enkele suggesties:
[lijst]
En de andere kant op dan:
  • Vreeswijk (Nieuwegein)
  • Rond 't fort (Nieuwegein)
  • Nedereinse plassen
Ben er van overtuigd dat daar genoeg te zien is.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 15:12
RSpliet schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:20:
[...]

En de andere kant op dan:
  • Vreeswijk (Nieuwegein)
  • Rond 't fort (Nieuwegein)
  • Nedereinse plassen
Ben er van overtuigd dat daar genoeg te zien is.
Ik woon zelf in Hilversum, dus die kant ken ik net wat beter ;)
Pagina: 1