Toon posts:

Het echoot nu!!! Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het komt door de hardware dus zal dit probleem hier wel thuishoren... :?

Het punt is dat ik gister in deze PC room (2m x 3,5m) de gordijnen (jaren '80 :9 ) heb vervangen door een verduisteringsgordijn (t.w.v. fl. 181,- ;( ). Ben er best blij mee (warmte wordt niet meer vast gehouden en licht wel) maar doordat het stofje weg is klinkt het geratel op m'n toetsenbord als een 100.000 klapper, en m'n fans als straaljagers. (8>
Ook klinken m'n surround soundjes niet meer zoals eerst. |:(

Hebben jullie wat accoustische tips? :z

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 21:56

Potatoman

koniwa

Gordijnen kopen... :)

Isolatiespul voor in je kast, en er zijn vast wel silent keyboards te koop die niet zo'n tik-geluid maken.

The cyclographing developer

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Kan het vervangen van gordijnen dan echt zoveel invloed hebben op het geluid?! Ik hoor geen enkel verschil als ik de gordijnen open heb of dicht... :?

Van geluid ken ik eigenlijk niet veel. Misschien beter eens vragen op Audio, Video & HiFi Forum.

Verwijderd

Yep, gordijnen absorberen het geluid. Verduisteringsgordijnen reflecteren het geluid. Tip: ga naar Ikea, en hang wat gordijntjes voor je verduisteringsgordijnen.

Als dat te duur is kun je eierdoosjes monteren op je nieuwe aanwinst. (8>

Verwijderd

Topicstarter
Kan het vervangen van gordijnen dan echt zoveel invloed hebben op het geluid?! Ik hoor geen enkel verschil als ik de gordijnen open heb of dicht...
Feit is dat ze er bij jou hangen en bij mij niet meer. ;)
Yep, gordijnen absorberen het geluid. Verduisteringsgordijnen reflecteren het geluid. Tip: ga naar Ikea, en hang wat gordijntjes voor je verduisteringsgordijnen.
Ja hallo, punt is dat ik die gordijnen ZO ben!!! :( Tis nu een strak offisje, maar wel een hoop herrie. ;(
Als dat te duur is kun je eierdoosjes monteren op je nieuwe aanwinst
Tis wel koel om de hele wand achter me te behangen met eierdoosjes. Maar waar haal ik 100 van die krengen vandaan? :?

Verwijderd

veel eieren kopen

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 13:12 schreef exter het volgende:
veel eieren kopen
Moet jij geen eggxter heten? :? ;)

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Mooie gelegenheid om je jodelen te oeffenen :)

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zaterdag 02 juni 2001 13:20 schreef bugs het volgende:
Mooie gelegenheid om je jodelen te oeffenen :)
LoL

Maareh, hang die oude er dan gewoon voor....

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 13:59 schreef pier het volgende:

[..]

LoL

Maareh, hang die oude er dan gewoon voor....
NEEHEEE!!! :(
Ik wil die roze troep niet meer voor m'n ramen!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Op zaterdag 02 juni 2001 14:23 schreef victoryonline het volgende:

[..]

NEEHEEE!!! :(
Ik wil die roze troep niet meer voor m'n ramen!
Doe niet zo moeilijk joh. Ze hebben er bijna 20 jaar gehangen ;)

Verwijderd

lamellen zijn er in alle soorten, maten en smaken; zo ook in allerlei stoffen en kunstoffen.....gewoon effies goed kijken naar lamellen van (geluids)absorberend materiaal.....

mzl. >:)

Verwijderd

Ik hou wat meer van Gordijnen persoonlijk >:)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb ook geen gordijnen in m'n kamer, maar qua echo heb ik hier nergens last van
Zal wel komen doordat deze kamer maar iets van 4x3 meter is, er ligt vloerbedekking en er staat een bed in
Ik d8 hoe meer stoffen zooi enz. hoe minder echo-effect

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 14:58 schreef xpheriumzz het volgende:
lamellen zijn er in alle soorten, maten en smaken; zo ook in allerlei stoffen en kunstoffen.....gewoon effies goed kijken naar lamellen van (geluids)absorberend materiaal.....

mzl. >:)
Uhmmm, ik heb dus net een ROLGORDIJN gekocht. Beetje laat voor lammellen. |:(

Overigens heb ik net besloten om piepschuim tegen m'n wanden aan te gaan plakken. :P
Pagina: 1