• jordib91
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:57
Hallo beste mede-tweakers,

Ik heb, met dank aan jullie, een nieuwe upgrade voor mijn computersysteem gevonden. Namelijk het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 83,45€ 83,45
1Asus AMD AM3+ M5A78L-M/USB3€ 60,50€ 60,50
1Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)€ 210,50€ 210,50
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 41,90€ 41,90
1G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL€ 41,-€ 41,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,20€ 16,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 453,55

Nu het ik de vraag, naar aanleiding van een bericht dat ik naar de QVL moet kijken van het moederbord, of dit erg belangrijk is? Die van G-Skill staat wel op de lijst en die van Corsair niet. Persoonlijk ging mijn eerste keuze uit naar de Corsair. Of doen ze niks voor elkaar onder? Want dan speel ik het wel safe en koop de G-Skill. Het gaat mij niet om de prijs, maar aangezien die van Corsair in de lijst van Tweakers stond, leek mij dit wel een goede keus. Ik hoor graag jullie mening, alvast bedankt! :)

• Kadett
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 26-10 17:41
Als je de QVL aanhoud weet je 100% zeker dat het werkt. Hou je je niet aan de QVL is het (bij wijze van) 95% zeker dat het werkt. Oftewel je hebt grote kans dat de Corsair modules gewoon werken.

Ik heb in het verleden meerdere Asus borden gehad of mee gewerkt. P5K, P5E, P5Q, P5B en daarvoor AMD A7 borden. De ene keer wel, de andere keer niet mij gehouden aan de QVL. Nooit problemen/storingen tegengekomen.

[Voor 35% gewijzigd door Kadett op 13-01-2013 12:11]

• haarbal
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:06
Yup, met de QVL weet je het zeker, maar ander memory zal ook wel werken. Kijk maar eens op de QVL hoeveel memory niet door de test komt, ik zie alleen maar vinkjes.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• jordib91
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:57
Bedankt voor de snelle reacties! :) Is er ook nog verschil tussen mijn gekozen geheugenbankjes? Behalve dat die van Corsair Low Profile is? Anders ga ik gewoon voor de zekerheid.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee