Bootschijf met Windows7 in ander systeem werkend krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Laten we een uitdaging doen. We hebben hier drie computers.

Intel Pentium met Windows XP 32-bit
Intel Core Duo 6400 met Windows Vista 32 (?) bit.
Dell laptop met Intel i3 Core met Windows 7 x64 bit.

De hardware van desktop met Intel Core Duo 6400 wordt de basis. Helaas levert de PSU maar 1 SATA-kabel. Dus ik ga alledrie bootschijven van de drie systemen op de beurt erin pluggen. :).

De bootschijf van desktop met Windows XP 32bit in Core Duo 6400 systeem geplugd. Het start prima op. Even wat drivers installeren, en de XP-32 bit loopt gesmeerd. :9.

Goed, ik wil bij de inhoud van m'n Dell Laptop komen. Zoals jullie hebben kunnen lezen, heb ik maar beschikking over 1 SATA-poort Bootschijf met Windows 7 x64 bit erin geplugd. En ik krijg Windows niet gestart. De opties via F8 willen ook niet helpen (veilige modus, kernel foutopsporing, systeemherstel, you name it).

Welke andere opties heb ik nog :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:28

ManiacsHouse

Scheisse!

Windows 7 opnieuw installeren en oude windows behouden. Dat zet hij alles netjes apart op die schijf.
Of een linux boot cd/stick gebruiken. Moet je volgens mij ook mee bij de bestanden kunnen komen.
Of naar de plaatselijke computerboer lopen en een verloopje van molex->sata halen.

Legio opties dus. Beetje nadenken kan weleens helpen. :p

En eens met hieronder. Beetje wazig. :?

[ Voor 6% gewijzigd door ManiacsHouse op 13-01-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Schrijf nog eens duidelijk op wat het doel is van de operatie, want dit is een wazig verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Uh ik snap niet helemaal wat je wilt bereiken op deze manier. Maar als het je om de data van je laptop machine gaat dan kun je die hdd toch gewoon als secondary in je core duo machine hangen? Waarom moet het de boot schijf worden? Als het echt om het aantal aansluitingen gaat dan kun je vast wel een extra sata en molex kabeltje halen. En anders heb je ook een soort powerd docks van Sata naar USB:
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=sata+to+usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Nu online
Ben immers een man, ik zoek heus ook liever uit voordat ik het vraag. :)

Maar een verloop van molex> sata zal niet lukken. Ik heb namelijk geen Molex aansluiting op m'n Asus P51394 moederbord. :?
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/motherboards/asus/p5be-c1-vs-c2/p5beL.jpg

Daarom dit topic. Hoe krijg ik Windows 7 als bootschijf werkend op dit systeem?

[ Voor 8% gewijzigd door Hatsieflatsie op 13-01-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Nu online
Je hebt dus 6 SATA poorten dus daar ligt de beperking niet. Molex moet vanuit je voeding komen en er kunnen best 2 apparaten op 1 kabel. Dus als je echt maar 1 molex aansluiting op je voeding hebt dan moet je een nieuw kabeltje halen:
pricewatch: Molex naar SATA Power verdeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Nu online
Henk007 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:02:
Schrijf nog eens duidelijk op wat het doel is van de operatie, want dit is een wazig verhaal.
Ik wil Windows 7 vanuit de bootschijf starten op Core Duo 6400 alsnog gestart krijgen, aangezien ik de licentie niet meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 08:24
Het gaat toch om de voeding.
Je zegt dat de voeding maar 1 sata kabel heeft. Op het moederbord zie ik zo al 6 sata aansluitingen, dat moet geen probleem zijn.

heb je bij de voeding nog een losse molex?
Afbeeldingslocatie: http://images.ncix.com/forumimages/DD73B0B5-1171-102A-E6D08112CB35E05D.jpg

dan kun je gewoon een molex--> sata kabel kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.quietpc.com/images/products/sata-molex-hdd-cable-large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Nu online
Nu is het mij duidelijk, thnx voor input. :)

Zijn er trouwens ook andere opties om Windows 7 op dit systeem gestart te krijgen via een F8-achtige optie of iets dergelijks, aangezien ik de licentie niet meer heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Nu online
Is bijna niet te doen. Hang de schijf gewoon in je Vista machine en gebruik daarna Nirsoft PoductKey om de licentiesleutel van je laptop schijf te recoveren.

http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

http://www.howtogeek.com/...s-from-a-broken-computer/

[ Voor 18% gewijzigd door Polster op 13-01-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Nu online
Wist niet eens dat het kon. Thnx guys! :D.

En een ander probleem:

Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/337/naamloospvj.png

Helemaal onderaan, USB5/6 is bezet door de USB-poorten aan voorkant van desktop.
Ik heb een 5-pins header om een USB-schijf op aan te sluiten (intern): http://pcpartsandcables.c...p?cPath=22&products_id=41
Zijn er andere pinnen om op deze moederbord aan te sluiten, naast de USB5/6 groep?

SATA of via front paneel zijn helaas geen optie (Interne HDD USB B-poort, hoe op moederbord aansluiten?).

[ Voor 87% gewijzigd door Hatsieflatsie op 13-01-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07 17:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

USB 7/8 (boven de pciex1_1) ?

[ Voor 3% gewijzigd door Hippocampus op 13-01-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Nu online
Bedankt voor je input Hippocampus, daarop had ik hem ook op aangesloten (de onderste 4 pinnen van USB7/8) Maar de computer lijkt hem niet te kunnen detecteren.

Dusja, ik heb geen idee welke mogelijkheden er dan nog zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Hatsieflatsie op 13-01-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Je kan je frontpanel connector even loshalen (van usb5/6) en hem daarop proberen.
Als hij het daarop ook niet doet is er wat anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Nu online
USB kabel buiten de kast leiden en op een normale USB-poort aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Nu online
timberleek schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:51:
Je kan je frontpanel connector even loshalen (van usb5/6) en hem daarop proberen.
Als hij het daarop ook niet doet is er wat anders aan de hand.
Daarop doet-ie het wel. Licht van HDD brandt en al. Wanneer ik hem op de onderste rij pins van USB7/8 aansluit, gebeurt er ook niks, maar bemerk ik een brandlucht. :{.
Polster schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:08:
USB kabel buiten de kast leiden en op een normale USB-poort aansluiten.
Zal geen optie zijn. De USB-header pins op moederbord moeten toch gewoon werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Heb je hem niet verkeerd om aangesloten?
Dan krijg je wel een brandlucht ja, dan vraag ik me af of hij het ook nog doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Nu online
timberleek schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:12:
Heb je hem niet verkeerd om aangesloten?
Dan krijg je wel een brandlucht ja, dan vraag ik me af of hij het ook nog doet
Hierna testte ik hem weer op USB 5/6, en de HDD deed weer vrolijk mee. :).
Is er dan een speciale procedure in het aansluiten van een 4-pins header aan 5-gaats connector? Denk niet dat het moet uitmaken?

Wanneer ik de USB van front panel op de USB 7/8 aansluit, dan brandt het lampje van de HDD die op front panel USB aangesloten is, maar hij kan hem niet starten. Te weinig stroom of wat?

Heb even Gegoogled, en hier lijkt men ook met dezelfde problemen te kampen zonder oplossing.

[ Voor 46% gewijzigd door Hatsieflatsie op 13-01-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Nu online
De USB HDD op USB 5/6 werkt prima en is afleesbaar.

Andere USB schijf op front panel, en dat op USB 7/8 aangesloten, die is daar ook niet afleesbaar, alhoewel het lampje wel brandt. :?

Wanneer ik de handleiding van de moederbord op nasla over USB's, dan staat het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/6544/naamloosyc.png

Indien de USB5/6 functioneren, dan zou in principe de USB 7/8 ook moeten werken, lijkt mij..

[ Voor 119% gewijzigd door Hatsieflatsie op 13-01-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
dat is enkel een voedingskeuze.

op de normale 5v lijn is standaard, maar je kan hem ook op 5v standby voeding zetten. Dan blijven ze ook gevoed als de pc in slaapstand enzo staat
Pagina: 1