Ik had in een sky satelliet decoder een seagate barracuda 7200.11 1tb harddisk
In mijn gewone pc heb ik drie drives zitten :
Een wat oudere seagate d835.3 300gb en twee wd20earx 2tb schijven
Nu dacht ik de seagate 300gb even te vervangen voor de uit de decoder afkomstige 1tb schijf.
Volledig geformatteerd en daarna volledig ingericht werkte deze schijf prima
Daarna ging ik de twee wd schijven weer koppelen
1 wd gaat gelijk een tinkend geluid maken, tijdens het opstarten geeft de pc wel aan "smart ok" maar opgestart is de schijf niet zichtbaar. De andere identieke wd schijf is wel zichtbaar en werkt gewoon
Ik heb vervolgens de sata poorten omgedraaid (elke combi van kabel setup geprobeerd) maar steeds hetzelfde, een wd wel en de ander niet zichtbaar te krijgen, waarbij 1 wd dat rare tikkende geluid blijft maken.
Terug naar de oude harddisk van 300gb, alle problemen verdwenen en hij doet het. Het is echt die ene wd hdd die het vertikt met de seagate 1tb drive te werken
Iemand enig idee hoe dit kan en of er wat aan te doen is?
In mijn gewone pc heb ik drie drives zitten :
Een wat oudere seagate d835.3 300gb en twee wd20earx 2tb schijven
Nu dacht ik de seagate 300gb even te vervangen voor de uit de decoder afkomstige 1tb schijf.
Volledig geformatteerd en daarna volledig ingericht werkte deze schijf prima
Daarna ging ik de twee wd schijven weer koppelen
1 wd gaat gelijk een tinkend geluid maken, tijdens het opstarten geeft de pc wel aan "smart ok" maar opgestart is de schijf niet zichtbaar. De andere identieke wd schijf is wel zichtbaar en werkt gewoon
Ik heb vervolgens de sata poorten omgedraaid (elke combi van kabel setup geprobeerd) maar steeds hetzelfde, een wd wel en de ander niet zichtbaar te krijgen, waarbij 1 wd dat rare tikkende geluid blijft maken.
Terug naar de oude harddisk van 300gb, alle problemen verdwenen en hij doet het. Het is echt die ene wd hdd die het vertikt met de seagate 1tb drive te werken
Iemand enig idee hoe dit kan en of er wat aan te doen is?