Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 16:22
Beste Tweakers,

Uit China heb ik een mooi tablet gescoord waar Android 4.0 op zit. Alles werkte naar behoren, ook het aanmelden op de Google Play store en dergelijke diensten van Google.

Na 1 dag verbond hij opeens niet meer met de diensten van Google. Denk hierbij aan de Gmail, Talk, Youtube app.

Foutmelding:
Can't establisch a rliable connection to the server.

This could be a temporary problem or your Android device may not be provisioned for data services. If it continues, call Customer Care.
Een zoektocht op Google gaf de volgende mogelijke oplossingen en dit:
-Cache van Google play verwijderen
-Reset to factory defaults.
-VPN naar USA ivm mogelijke locatiebeperkingen
-Update Google Play
-Tijd handmatig instellen ipv automatisch
-Proberen met een andere verbinding
-Supportpagina van Google

Al deze bovenstaande oplossingen heb ik geprobeerd maar niets mocht baten.

Volgens Google heet mijn apparaat "Unknown A777" en als ik kijk onder mn geinstalleerde apps dan zie ik nog steeds de apps staan die ik de eerste dag had geinstalleerd. Daar stond nog duidelijk bij dat "Unknown A777" ondersteund is.

In eerste instantie dacht ik dat het miscchien zou komen doordat de tablet gewoon ruk is, maar dan zou hij het de eerste keer ook niet doen lijkt mij.

Wie weet waarom ik mij niet meer kan aanmelden op Google Play?

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-11 16:45
Probeer ook eens Google Services Framework te stopen en de cache ervan te legen.

Ik heb ook een tablet uit China en die had in het begin soortgelijke problemen. Ik kon wel in de Play store komen, maar kon niks downloaden. Account verwijderen en opnieuw toevoegen hielp tijdelijk, ik kon twee of drie apps downloaden en toen begon het weer van voor af aan. De uiteindelijke oplossing: Google Play stoppen, cache legen en updates verwijderen. Dan Google Services Framework stoppen en de cache legen en als laatste je Google account verwijderen en de tablet opnieuw opstarten. Account weer toegevoegd en sindsdien werkt het zoals het hoort. Op verschillende fora heb ik gelezen dat ze in China de tablet testen met een tijdelijke account, maar die account wordt niet altijd goed verwijderd :)

[ Voor 11% gewijzigd door Peenutzz op 13-01-2013 12:00 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• com2,1ghz
Heb het geprobeerd maar alweer lukte het niet. Ik lees op forums iets over de play store die regionale restricties heeft. Op XDA forum stond dat ik een custom Play store moet installeren. Daarvoor zou ik de tablet moeten rooten.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

Misschien niet onbelangrijk, welke tablet heb je? Waarschijnlijk zijn er nog wel mensen met je probleem en/of kan je een goeie tutorial vinden hoe je moet rooten.

Android developer & dürüm-liefhebber

• com2,1ghz
Mavamaarten schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:15:
Misschien niet onbelangrijk, welke tablet heb je? Waarschijnlijk zijn er nog wel mensen met je probleem en/of kan je een goeie tutorial vinden hoe je moet rooten.
Gaat om deze. Google Play geeft aan dat het een "Unknown A777" apparaat is.

Volgens de reviews hebben de mensen geen problemen met google play.