ik ben de eigenaar van de mooie ASUS M4A79XTD EVO maar die heeft alleen 3 usb 2.0 slots erop zitten. Hoe kan ik gebruik maken van de USB 3 die in mijn computerkast(MSI TC 128) zit?
Hangt van de aansluiting van die USB3 poort. Zijn die in de kast voorzien van een header-connector of gewone USB3 poorten die je aan de achterkant in een USB3 kaartje moet stoppen? (De productpagina van deze case geeft helaas een 404, dus kan het niet nakijken, maar Google nog wel even verder)
pricewatch: Eminent EM1039 USB 3.0 PCI-e kaart
Die heeft zowel een interne header als 2 aan de achterkant. Daar kun je die wel op aansluiten.
Die heeft zowel een interne header als 2 aan de achterkant. Daar kun je die wel op aansluiten.
[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 13-01-2013 11:27 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
aan de voorkant van de kast zit een aansluiting en die kabel heeft ook een aansluiting aan het uiteinde, dat is het enige dat ik weet. Maar ik heb iets over een kabeltje gehoord die je waar je je usb 3 op aansluit en die je dan in een usb 2 poort doet ofzoRaven schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:20:
Hangt van de aansluiting van die USB3 poortjes. Zijn die in de kast voorzien van een header-connector of gewone USB3 poorten die je aan de achterkant in een USB3 kaartje moet stoppen? (De productpagina van deze case geeft helaas een 404, dus kan het niet nakijken, maar Google nog wel even verder)
En wat voor aansluiting zit er aan het uiteinde? Zonder die info kunnen we hier niet helpen
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Je hebt verloopjes van USB2.0 naar 3.0 headers. Maar dan moet er wel een standaard 19 pins header opzitten (en het zou raar zijn als die die niet heeft).
Of je hebt er standaard USBpoorten aanzitten. In dat geval moet je ze doorlussen aan een USBpoort.
Of je hebt er standaard USBpoorten aanzitten. In dat geval moet je ze doorlussen aan een USBpoort.
http://sgcdn.startech.com.../main/USB3SEXTXM.main.jpg die rechterkabel zit in de voorkant van mijn computer, die andere moet ik aansluiten op het moederbord denk ikRaven schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:27:
En wat voor aansluiting zit er aan het uiteinde? Zonder die info kunnen we hier niet helpen
Dus je hebt in de kast een gewone USB stekker liggen? Die moet je dan aan de achterkant van de kast aansluiten.
Oscar Wilde
19 pins header zit op het moederbord tochTERW_DAN schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:29:
Je hebt verloopjes van USB2.0 naar 3.0 headers. Maar dan moet er wel een standaard 19 pins header opzitten (en het zou raar zijn als die die niet heeft).
Jouw moederbord heeft géén USB3 header, alleen USB2 en die zijn 10 pins 
Maar als je inderdaad een gewone stekker in de kast hebt liggen, dan heb je een kabel als deze nodig: http://www.govgroup.com/s...bmbadapt-1234049-prd1.htm
Maar als je inderdaad een gewone stekker in de kast hebt liggen, dan heb je een kabel als deze nodig: http://www.govgroup.com/s...bmbadapt-1234049-prd1.htm
[ Voor 53% gewijzigd door Raven op 13-01-2013 11:35 ]
Oscar Wilde
dus ik moet een convertertje halen van 10 naar 19 pins of het aansluiten aan de achterkant, rightRaven schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:34:
Jouw moederbord heeft géén USB3 header, alleen USB2 en die zijn 10 pins
Afhankelijk van welke connector er in de kast ligt, ja. Maar USB3 snelheden haal je dan niet.
Oscar Wilde
Maar als je geluk hebt, kun je die kabel aansluiten op het kaartje in mijn 1e post. Dan heb je wel USB3 snelheden
Overigens wel een waarschuwing, dat kaartje met een Via chip werkt niet in elke pc.
[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 13-01-2013 11:39 ]
Oscar Wilde
en als ik die niet past heb ik er zeker niks aan haha
Mwah, dan heb je alsnog USB3 aansluitingen, maar dan aan de achterkant van de pc 
Dat kaartje heeft er 2 aan de achterkant en een interne header waar er ook 2 aan kunnen.
Dat kaartje heeft er 2 aan de achterkant en een interne header waar er ook 2 aan kunnen.
[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 13-01-2013 11:41 ]
Oscar Wilde
ik zal eens kijken of mijn spaarpot dat toelaat
Pagina: 1