Ik heb jaren Ziggo TV thuis. Ik moest een coax vanaf de wandcontactdoos (hoofd aansluiting) in de Versterker zetten. En vanaf de versterker ging 2 coax eruit.
1 coax ging naar boven en 1 coax ging naar een andere versterker. Uit deze versterker kwamen weer 2 coax die aan de TV (woonkamer) was aangesloten en 1 aan de dreambox 500c (woonkamer)...
de TV is een DVB-C aansluiting en via dreambox 500c was digitaal.
(me ouders vonden zappen met de dreambox veeel gemakkelijker dan onze lcd tv)
De coax die naar boven ging werd vervolgens gesplit met een 2x een 2 way splitter 0-1000mhz.
Uit de 2x 2way splitter kan je dan 3 coax kabels uithalen.
1 ging naar de TV in de grote slaapkamer.
2 coax gingen naar een Dreambox 500c in 2 kleine slaapkamers.
Jarenn is het zo gegaan, zonder enig probleem!
Nu ben ik overgestapt naar Ziggo internet Z3 abonnement (Internet + TV)!
En nu begint het ellende!
Ik moest de wandcontactdoos vervangen.
Hierop kwam dus een splitter voor Data en TV.
Data is aan de modem aangesloten die 60Mbit Internet levert! Geen enkel probleem!
Maar de TV, dat is het probleem! Ik kan letterlijk maar 1 TV aansluiten nu met deze wandcontactdoos!
Als ik de oude situatie (bovenstaande) gebruikt, doet geen enkel TV in huis het.
Vervolgens heb ik 2 dagen, 8uur lang gespeeld met verschillende splitters, versterkers en coax kabel op verschillende manieren.
Maar het uiteindelijke resultaat zelfs is zoooo armzalig.
De Coax die uit de Wandcontactdoos komt kan ik Niet eens splitten voor 1 TV OF 1 Dreambox beneden en tegelijkertijd 1 TV OF 1 DREAMBOX boven!
Het is zo ergg, dat stel ik koppel alles eraf.. Ik hou maar 2 normale TV's. 1 woonkamer en 1 slaapkamer.
Zelfs op beiden krijg ik niet voldoende signaal om TV zonder hapering/storing te kijken!
Op dit moment, komt er maar 1 coax uit de wandcontactdoos die de TV Woonkamer (DVB-C) voorziet.
een analoge TV van boven tegelijkertijd voorzien, dan hapert alles!
die dreambox 500c naast de TV in de woonkamer te voorzien, dan hapert het ook!
ik kan gewoon op dit moment maar 1 TV kijken thuis!
Dit is toch niet normaal
iemand enig tips/adviezen?
moet ik ziggo monteur maar bellen?
(€70)
1 coax ging naar boven en 1 coax ging naar een andere versterker. Uit deze versterker kwamen weer 2 coax die aan de TV (woonkamer) was aangesloten en 1 aan de dreambox 500c (woonkamer)...
de TV is een DVB-C aansluiting en via dreambox 500c was digitaal.
(me ouders vonden zappen met de dreambox veeel gemakkelijker dan onze lcd tv)
De coax die naar boven ging werd vervolgens gesplit met een 2x een 2 way splitter 0-1000mhz.
Uit de 2x 2way splitter kan je dan 3 coax kabels uithalen.
1 ging naar de TV in de grote slaapkamer.
2 coax gingen naar een Dreambox 500c in 2 kleine slaapkamers.
Jarenn is het zo gegaan, zonder enig probleem!
Nu ben ik overgestapt naar Ziggo internet Z3 abonnement (Internet + TV)!
En nu begint het ellende!
Ik moest de wandcontactdoos vervangen.
Hierop kwam dus een splitter voor Data en TV.
Data is aan de modem aangesloten die 60Mbit Internet levert! Geen enkel probleem!
Maar de TV, dat is het probleem! Ik kan letterlijk maar 1 TV aansluiten nu met deze wandcontactdoos!
Als ik de oude situatie (bovenstaande) gebruikt, doet geen enkel TV in huis het.
Vervolgens heb ik 2 dagen, 8uur lang gespeeld met verschillende splitters, versterkers en coax kabel op verschillende manieren.
Maar het uiteindelijke resultaat zelfs is zoooo armzalig.
De Coax die uit de Wandcontactdoos komt kan ik Niet eens splitten voor 1 TV OF 1 Dreambox beneden en tegelijkertijd 1 TV OF 1 DREAMBOX boven!
Het is zo ergg, dat stel ik koppel alles eraf.. Ik hou maar 2 normale TV's. 1 woonkamer en 1 slaapkamer.
Zelfs op beiden krijg ik niet voldoende signaal om TV zonder hapering/storing te kijken!
Op dit moment, komt er maar 1 coax uit de wandcontactdoos die de TV Woonkamer (DVB-C) voorziet.
een analoge TV van boven tegelijkertijd voorzien, dan hapert alles!
die dreambox 500c naast de TV in de woonkamer te voorzien, dan hapert het ook!
ik kan gewoon op dit moment maar 1 TV kijken thuis!
Dit is toch niet normaal
iemand enig tips/adviezen?
moet ik ziggo monteur maar bellen?