Opladers: zelfde voor iPad en iPod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390011

Topicstarter
Wellicht een oudje maar toch even een poging. Heb een ipod stekker voor in stopcontact verbonden met usb kabel voor opladen van zowel ipad2 als voor ipod ( classic) en touch.
Nu schijnt dat je voor ipad aparte stekker / oplader nodig hebt. Wie weet hoe dit zit en gaat er iets fout als ik ipod oplader blijf gebruiken? Kan ook dezelfde usb kabel worden gebruikt? Wie heeft ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als het werkt zou ik me er geen zorgen om maken. Het duurt hooguit langer als de ipod-oplader minder vermogen levert dan de ipad-oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:19
Idd, de ipod/iphone lader levert maar 5V, en het opladen duurt gewoon 2x zo lang als de 10v (of de nieuwe 12v) van de ipad.

uitzondering is de ipad mini, die heeft ook een 5v ladertje, maar kan ook overweg met de 10w lader.
Steek voor de grap je iphone eens aan je 10w blok, die is 2x zo snel klaar met laden ;)

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Marxje1981 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:36:
Idd, de ipod/iphone lader levert maar 5V, en het opladen duurt gewoon 2x zo lang als de 10v (of de nieuwe 12v) van de ipad.

uitzondering is de ipad mini, die heeft ook een 5v ladertje, maar kan ook overweg met de 10w lader.
Steek voor de grap je iphone eens aan je 10w blok, die is 2x zo snel klaar met laden ;)
Pssst, V en W zijn in de elektriciteit niet hetzelfde ;)

Maar verder klopt de uitleg wel. Je kan de iPod lader in principe wel gebruiken, maar deze levert te weinig vermogen om bijvoorbeeld de iPad te gebruiken terwijl hij oplaadt. Je zal de iPad dus moeten locken vooraleer deze zal opladen mbv de iPod lader. Verder duur het ook gewoon een stuk langer voordat de batterij van de iPad helemaal volgeladen is.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:34
Inderdaad, extra uitleg; alle USB opladers zijn 5V. Die voor de iPhone levert max 1A (Ampere) en dat betekent (5 * 1 =) 5Watt. Die voor de "oude" iPads levert max 2A dus 10Watt, wat iPads dus minimaal nodig hebben, echter kun je hiermee dus prima een iPhone opladen, en met een splitkabeltje tot 2 iPhones, dit gaat niet "2 * zo snel" de iPhone neemt niet meer op dan 1A.. En de nieuwe oplader levert dus zelfs nog iets meer Ampere (12 / 5 =) max 2,4A.

[ Voor 10% gewijzigd door bokkow op 15-01-2013 22:39 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny-bb
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-11-2021
Pas op !!

zoals al eerder gemeld, de ipad vraagt ruim 2 Amp en dat kan de oplader van de ipod niet leveren.

Bij mij ging de oplader na een halfuur in rook op, nog een geluk dat mijn ipad niet sneuvelde.

Dus niet doen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 21:08

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Andersom kan wel natuurlijk, met de iPad oplader ook de iPod voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

johnny-bb schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:33:
Pas op !!

zoals al eerder gemeld, de ipad vraagt ruim 2 Amp en dat kan de oplader van de ipod niet leveren.

Bij mij ging de oplader na een halfuur in rook op, nog een geluk dat mijn ipad niet sneuvelde.

Dus niet doen !!
Er zit intelligentie in die apparaten: als een lader geen 2A kan leveren dan vraagt de iPad dat ook niet (als het goed is).

Hier is door mijn iPad nog geen lader gesneuveld..terwijl ik ze allemaal wisselend door elkaar heen gebruik (na een nacht is toch alles wel vol).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 21:08

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mits je een originele lader gebruikt ipv die namaak-low-budget troep.
Pagina: 1