Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 07:54
Goedemorgen,
ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een volwaardige verbetering voor tele2.

Ik zoek:

Een abbonement met :

- Een vast IP-Adres
- Minimaal 50 MB down
- Digitale TV
- Mogelijkheid voor meerdere TV`s

Ik heb mn oog laten vallen op UPC zakelijk 60 MB/s.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of eventueel een goed/beter alternatief weten?

Gr.

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-11 22:06
UPC zelf slechte ervaringen mee.. al was het toen nog Chello.

heb zelf al jaren ZIGGO, sommige hebben er altijd problemen mee anderen nooit.

en even een plaatje gejat ;
Afbeeldingslocatie: https://www.ziggozakelijk.nl/documents/homepage_carrousels/616x302-tweakerswards2012.jpg

• pitchdown
Ik had inderdaad Ziggo als optie. Echter na het doen van de postcode-check viel deze af :-(

UPC heeft inderdaad slechte reviews.
Echter zoek ik wel een provider die voldoet aan bovenstaande eisen.

Tele2 50mb is ook niet leverbaar (helaas).

• londemanmp
Kan ook nog kijken naar Xs4all, maar weet niet of je al glasvezel hebt.

• pitchdown
Glasvezel is helaas ook nog niet leverbaar....

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Elke provider heeft slechte reviews maar in overall is UPC echt stukken vooruit gegaan in betrouwbaarheid en servicegerichtheid. Een voordeel bij UPC (vind ik persoonlijk) is dat de huur van de decoders in de maandprijs is inbegrepen. Bij Ziggo ben je de sjaak als na de garantietermijn je decoder het leven laat. Dan mag je voor de hoofdprijs een nieuwe aanschaffen.

Waarom wil je persee een vast IP?

https://discord.com/invite/tweakers

• pitchdown
redfoxert schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:13:
Elke provider heeft slechte reviews maar in overall is UPC echt stukken vooruit gegaan in betrouwbaarheid en servicegerichtheid. Een voordeel bij UPC (vind ik persoonlijk) is dat de huur van de decoders in de maandprijs is inbegrepen. Bij Ziggo ben je de sjaak als na de garantietermijn je decoder het leven laat. Dan mag je voor de hoofdprijs een nieuwe aanschaffen.

Ik draai zelf o.a. een exchange-server. Daarom dus een vast IP.
Laatste jaren vind ik dat er weinig "beter" aanbod is gekomen m.b.t. breedband. Tenzij je de mazzel hebt dat de glasvezelkabel is aangelegd in je wijk.

Ik vraag me af of er nog andere mogelijkheden zijn naar de UPC zakelijk 60 MB.

• redfoxert
  • Niet online
Als ADSL afvalt hou je alleen nog maar kabel over als er geen glasvezel ligt. Denk het dus niet.

• pitchdown
redfoxert schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:19:
Als ADSL afvalt hou je alleen nog maar kabel over als er geen glasvezel ligt. Denk het dus niet.
Ik verwacht het ook niet.
Vroeg me af of andere tweakers nog opties hebben. Of eventueel ervaring met UPC zakelijk.

Enig idee of je hier een KvK voor nodig hebt?

• londemanmp
redfoxert schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:13:

Niet helemaal eens, mijn modem heeft 2 keer de geest gegeven en er is toen die tijd gewoon een nieuwe opgestuurd.

waarvan de kosten nihil waren, als zoiets gebeurd gewoon bellen met de afdeling : opzeggen en daar wordt je anders geholpen dan alle andere afdelingen. :)

Maar TS wat is je postcode gebied ?

• redfoxert
  • Niet online
londemanmp schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:29:
[...]
Niet helemaal eens, mijn modem heeft 2 keer de geest gegeven en er is toen die tijd gewoon een nieuwe opgestuurd.
Ik had het over de DECODER voor je TV abo :) Modem is geen eigendom maar in bruikleen, als die stuk gaat krijg je inderdaad een nieuwe. Je decoder is wel eigendom en dus ben je ook zelf de sjaak als ie stuk gaat.

• londemanmp
redfoxert schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:32:
[...]

Ik had het over de DECODER voor je TV abo :) Modem is geen eigendom maar in bruikleen, als die stuk gaat krijg je inderdaad een nieuwe. Je decoder is wel eigendom en dus ben je ook zelf de sjaak als ie stuk gaat.
Wij ( toen, ben nu single ) hadden een Humax ir-fox c, deze had een storing welke niet verholpen kon worden.

Heb toen gebeld met Ziggo en na lang door zeuren een nieuwe gekregen Humax IRHD-5100C waarvan de kosten ook nihil waren met WEL een betaling als het abbo in de tussentijd werdt opgezegd.

De verbinding die ik nu heb is al sinds @home.

Aangezien ik nu single ben, is de decoder verkocht maar het abbo is momenteel nog steeds lopend, en gebruik nu een C+ module. ;)

• pitchdown
londemanmp schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:29:
[...]

waarvan de kosten nihil waren, als zoiets gebeurd gewoon bellen met de afdeling : opzeggen en daar wordt je anders geholpen dan alle andere afdelingen. :)

Maar TS wat is je postcode gebied ?
Postcode-gebied is 4003

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je het hier over een datalimiet (in MB) of een bandbreedte/snelheid (in Mb/s) :?

Verschil B vs b is namelijk een factor 8. 50MB/s is 400Mb/s, een extreem hoge snelheid die je momenteel alleen op een of twee plekken via glasvezel kunt krijgen.

UPC heeft geen 60MB/s (480Mb/s) abonnement, hooguit 120Mb/s (en idd 60Mb/s)\

Wees accuraat in je hoofdlettergebruik en weergave van eenheden iha (snelheid dus met "per seconde" op enige manier afgekort bij) :o

Verder kun je (muv ooit in Harderwijk en Dokkum) nooit UPC en Ziggo op hetzelfde adres krijgen. Er is per gebied slechts een kabelaar actief, dus de keuze is tussen DSL, kabel en mogelijk glas.

Verder wel wat ervaring met UPC zakelijk. Je kunt het krijgen in 1-IP en 5-IP modus. In beide gevallen krijg je dezelfde modem/router, namelijk een Cisco EPC3925. Wel is de software geheel verschillend en dat merk je. in 1-IP zit je vast aan dat ding als NAT-router, en daar word je niet vrolijk van. Weinig opties en twijfelachtige stabiliteit bij zwaar gebruik. In 5-IP doet hij RIP en verder niets. Dat gaat wel goed. Wat je dan dus hebt is gewoon 5 vaste IP's om op je eigen apparaten aan te sluiten. Ik zou als je voor UPC zakelijk gaat dus met klem 5-IP aanraden. Dan kun je je Exchange-server een eigen IP geven en achter een van de andere IP's je eigen NAT-router voor binnenhuis aansluiten.

En nee, geen KvK, er is fiscaal geen verschil dus ook geen eis om KvK nummer te kunnen overleggen.

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 13-01-2013 12:11 ]

Oslik blyat! Oslik!

• pitchdown
dion_b schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:10:
[...]

Heb je het hier over een datalimiet (in MB) of een bandbreedte/snelheid (in Mb/s) :?

Verschil B vs b is namelijk een factor 8. 50MB/s is 400Mb/s, een extreem hoge snelheid die je momenteel alleen op een of twee plekken via glasvezel kunt krijgen.

UPC heeft geen 60MB/s (480Mb/s) abonnement, hooguit 120Mb/s (en idd 60Mb/s)\

Wees accuraat in je hoofdlettergebruik en weergave van eenheden iha (snelheid dus met "per seconde" op enige manier afgekort bij) :o

Verder kun je (muv ooit in Harderwijk en Dokkum) nooit UPC en Ziggo op hetzelfde adres krijgen. Er is per gebied slechts een kabelaar actief, dus de keuze is tussen DSL, kabel en mogelijk glas.

Verder wel wat ervaring met UPC zakelijk. Je kunt het krijgen in 1-IP en 5-IP modus. In beide gevallen krijg je dezelfde modem/router, namelijk een Cisco EPC3925. Wel is de software geheel verschillend en dat merk je. in 1-IP zit je vast aan dat ding als NAT-router, en daar word je niet vrolijk van. Weinig opties en twijfelachtige stabiliteit bij zwaar gebruik. In 5-IP doet hij RIP en verder niets. Dat gaat wel goed. Wat je dan dus hebt is gewoon 5 vaste IP's om op je eigen apparaten aan te sluiten. Ik zou als je voor UPC zakelijk gaat dus met klem 5-IP aanraden. Dan kun je je Exchange-server een eigen IP geven en achter een van de andere IP's je eigen NAT-router voor binnenhuis aansluiten.

En nee, geen KvK, er is fiscaal geen verschil dus ook geen eis om KvK nummer te kunnen overleggen.
Bedankt voor je uitgebreidde antwoord..
Het gaat mij dus om 50 Mbps voor de snelheid zonder (fair use policy?) datalimitiet.

Kan je de 1-IP-modus ook niet naar een DMZ-verwijzen waarbij DD-WRT NAT regelt?
De 5-Ip-modus zal uiteraard weer stuk duurder zijn.

Gebruik je zelf ook dit abbonement?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je kunt wel een DMZ-gebruiken, maar dan nog zit je met die gare EPC3925 NAT. Bij dynamisch IP kun je bij UPC dat ding in bridge mode zetten, maar dat kan bij zakelijk niet (iets met manier waarop vast IP geregeld wordt).

Nee, heb zelf gewoon een 120Mb/s consumentenabo van UPC thuis, vast IP boeit me weinig thuis en heb een hosted servertje voor de dingen waar het wel boeit.

Oslik blyat! Oslik!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Mijn ervaring met upc is dat ik al meer dan een jaar hetzelfde IP heb in mijn consumenten pakket... Gebruik verder ook gewoon een modem en mijn eigen router, hier heb ik specifiek naar gevraagd, wilde geen upc router. Het is geen garantie, maar bij iedereen om me heen met UPC zie ik ook praktisch gezien vaste adressen.

Daarnaast is het als zakelijke klant vast mogelijk te bespreken dat je modem gewoon RIP doet ook in 1 IP modus.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Valt tegen. Mijn ervaringen zijn van toen ik iemand met 1-IP zakelijk moest helpen met problemen. Uiteindelijk bleek het door NAT te komen (UPC monteur op locatie toonde dat het met 5-IP weg was), maar enige oplossing was ofwel downgrade naar consumentending (met dynamisch IP) danwel upgrade naar 5-IP. Was met 1 IP gewoon niet mogelijk :'(

Oslik blyat! Oslik!

• pitchdown
Het lijkt er dus op dat het consumenten-abbonement van UPC ook een vast ip-adres heeft (netals bij tele2, niet afgesproken, maar wel in de praktijk).

Het "aardige" is dat je bij de zakelijke variant ook een account op office365 erbij krijgt.

Eventueel nog verschil in de daadwerkelijke snelheid die geleverd word tussen de consumenten/zakelijke abbonementen?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

pitchdown schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:44:
Het lijkt er dus op dat het consumenten-abbonement van UPC ook een vast ip-adres heeft (netals bij tele2, niet afgesproken, maar wel in de praktijk).
Nee, je krijgt een dynamisch IP wat niet vaak verandert. Kijk voor de grap eens op RBL's voor het verschil. Mail van als dynamisch aangemerkte IPs wordt vaak a priori geweigerd :o
Het "aardige" is dat je bij de zakelijke variant ook een account op office365 erbij krijgt.

Eventueel nog verschil in de daadwerkelijke snelheid die geleverd word tussen de consumenten/zakelijke abbonementen?
Nope, zelfde kabel, zelfde (gedeelde) capaciteit. Gaat meestal goed, maar als je pech hebt op piekmomenten 's avonds wat minder. Tijdens kantooruren kun je er vrij blind vanuitgaan dat je up en down volle snelheid haalt.

Oslik blyat! Oslik!

• pitchdown
dion_b schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:48:
[...]

Nee, je krijgt een dynamisch IP wat niet vaak verandert. Kijk voor de grap eens op RBL's voor het verschil. Mail van als dynamisch aangemerkte IPs wordt vaak a priori geweigerd :o

[...]

Nope, zelfde kabel, zelfde (gedeelde) capaciteit. Gaat meestal goed, maar als je pech hebt op piekmomenten 's avonds wat minder. Tijdens kantooruren kun je er vrij blind vanuitgaan dat je up en down volle snelheid haalt.
Oke duidelijk.
Voorkeur lijkt te gaan naar de zakelijke variant van UPC.

Het bedrag is excl. BTW, maar een vast IP heeft toch wel de voorkeur.

Ik zie op dit moment geen andere abbonementen van andere providers die rond hetzelfde geld hetzelfde kunnen bieden.

• pitchdown
Ik zit nog is even op de website van upc te kijken...
maar ik zie nergens het abbo met de 5 ipadressen langskomen.

Iemand die dit abonnement gebruikt en weet wat de kosten zijn?
Is deze ook als alles-in-pakket te verkijgen?

Edit:
toch met wat moeite gevonden.

Ik vond daarnaast ook dit artikel : http://www.callvoip.nl/cv...pc-cisco-modem-router.pdf

Hier word aangegeven dat je met een DMZ simpel je eigen router kan gebruiken en daarna kan natten.

Zijn er mensen die dit gebruiken en hoe is jullie ervaring?

Thx

[ Voor 44% gewijzigd door pitchdown op 21-02-2013 19:52 ]

Pagina: 1