Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Nieuwe computer maakt veel kabaal tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Onlangs heb ik bij Azerty een nieuw systeem in elkaar laten zetten. Zo op het eerste oog ben ik daar ook tevreden mee; alles werkt uitstekend. Echter maakt de PC een hoop kabaal als ik een spelletje speel. Far Cry 3 bijvoorbeeld loopt prima (alles op medium met een resolutie van 1280x1024), maar geeft tijdens het spelen wel het geluid van een straalmotor. Met sensorview heb ik de temperaturen bekeken van mijn GPU en CPU, deze zijn in-game respectievelijk ~60 °C (met af en toe een uitschieter naar 70 °C) en ~50 °C. Zover ik weet zijn dat geen idioot hoge temperaturen, dus ik vraag me af waar het geluid vandaan komt en hoe dit te verhelpen is. Momenteel is het vrijwel niet te doen om (in dit geval) Far Cry 3 te spelen zonder dat je daarbij het idee hebt dat de computer elk moment kan opstijgen...

Mijn specs:
CPU: AMD Athlon II X4 640 / 3 GHz - Socket AM3
Moederbord: Gigabyte GA-78LMT-USB3 Socket AM3+ AMD 760G
Geheugen: Corsair Value Select - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz
GPU: Sapphire RADEON HD 7770 OC 1 GB GDDR5
Voeding: Corsair Builder Series CX430, 430W
HDD: WD Caviar Blue WD5000AAKX
Behuizing: Cooler Master K280 - Midtowermodel

Hebben jullie tips/suggesties om in ieder geval een deel van het kabaal wat terug te dringen? Moet ik er misschien een case fan op zetten of wellicht een aparte CPU koeler aanschaffen?

Alvast bedankt voor de reacties!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Wel eerst uitzoeken welke ventlator het geluid maakt, anders kun je natuurlijk niks doen.

Zoek software die je cpu en gpu heel heet maken, zodat je de ventilators kunt afstellen, bij maximale warmte.

Maak pc heel heet, wordt er dan genoeg lucht naar buiten geblazen, en is deze niet te heet.

In de bios kun je de ventlator snelheid instellen, wel testen of niet alles te heet wordt.

Je kan nog een Zalman Fan Mate 2, er tussen zetten indien via de bios niet niet werkt. Wel niet teveel afremmen ivm met te heet worden, en dat de ventilator geen rpm doorgeeft aan moederbord.

Je kan nog andere ventilators plaatsen, of een automatische ventilator regelaar kopen die aan de hand van warmte de snelheid regelt(dit zit ook in je bios).

En natuurlijk als je de koeling verminderd, dan moet dit ook werken met 30 graden in de zomer, dus niet teveel de koeling verminderen.

[ Voor 14% gewijzigd door jan99999 op 13-01-2013 07:51 ]