• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01-2025
Is het mogelijk om gewone(digitaal uiteraard) tv te bekijken via de beamer? Ik kan nergens vinden hoe ik het kabelsignaal uit de tv kan halen. De tv is een samsung led tv, 6530.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:28
Heeft je beamer een ingebouwde CI+ module? Je kunt volgensmij niet de TV het signaal laten decoderen en dat dan weer doorsturen naar je beamer..

• slane147129
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-01 12:03
Misschien met scart?

• crimescene
Awsom schreef op zondag 13 januari 2013 @ 02:25:
Heeft je beamer een ingebouwde CI+ module? Je kunt volgensmij niet de TV het signaal laten decoderen en dat dan weer doorsturen naar je beamer..
Nee, heeft de beamer niet. Ik denk zelf ook dat het niet kan. Want volgens mij heeft een tv nooit een kabelsignaal uitgang. Maar misschien weten anderen meer dan mij.

[ Voor 7% gewijzigd door crimescene op 13-01-2013 10:17 ]

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-02 19:17
Je moet gewoon een losse DVB ontvanger op de Beamer aansluiten.

• crimescene
Athome schreef op zondag 13 januari 2013 @ 10:58:
Je moet gewoon een losse DVB ontvanger op de Beamer aansluiten.
Dat dacht ik ook al ja. Jammergenoeg kan ik dan geen gebruik maken van de extra zenderpakketten die ik nu mijn smartcard heb. Daar moet je bij Delta op iedere kaart apart voor betalen :(

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:28
crimescene schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:22:
[...]

Dat dacht ik ook al ja. Jammergenoeg kan ik dan geen gebruik maken van de extra zenderpakketten die ik nu mijn smartcard heb. Daar moet je bij Delta op iedere kaart apart voor betalen :(
Dan wissel je toch even de kaarten om als je wat op de beamer wil zien? Of kan het voorkomen dat je op zowel de tv als de beamer tegelijk iets wil kijken?

• crimescene
Tegelijk kijken komt niet voor, aangezien het doek omlaag komt voor de tv langs.

Maar kaart wisselen is niet te doen. Deze zit achterin de tv, en krijg ik er niet zomaar zo uit.(hangt uiteraard tegen de muur).

Wat ik wel kan doen is met een losse decoder werken, en dan het beeld via de receiver laten lopen. Receiver heeft 2x hdmi out, dus 1 naar tv en de ander naar beamer.

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:34
Ik denk dat je nog het beste een splitter aan de decoder kunt hangen. Zo sluit je op de decoder zowel de beamer als de TV tegelijkertijd aan. Splitters heb je voor scart, maar ook voor HDMI.

• crimescene
Daam schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:09:
Ik denk dat je nog het beste een splitter aan de decoder kunt hangen. Zo sluit je op de decoder zowel de beamer als de TV tegelijkertijd aan. Splitters heb je voor scart, maar ook voor HDMI.
Een splitter is toch overbodig, aangezien mijn(nog te kopen) receiver 2 hdmi out heeft. En omdat al mijn beeld en geluids spul via deze receiver loopt, is dit het makkelijkst.

[ Voor 10% gewijzigd door crimescene op 13-01-2013 14:20 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Receiver/Decoder met 2x out is inderdaad je oplossing. Problem solved!

• crimescene
johnkeates schreef op zondag 13 januari 2013 @ 14:21:
Receiver/Decoder met 2x out is inderdaad je oplossing. Problem solved!
Nou, bijna dan he. Aangezien ik nog geen losse decoder heb nu. Dus heb ik weer een cam module gekocht bij de tv voor jan l*l .

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die raak je toch wel kwijt, 2e hands als je hem niet meer kunt retourneren?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 20:59
Let er wel op dat sommige receivers niet de 2 HDMI uitgangen tegelijk aan kunnen sturen. Het zal in jouw situatie vast niet veel uitmaken... Dan moet je ff op de afstandbediening aangeven welke HDMI uitgang je actief wilt hebben.

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Pagina: 1