Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 11:48
Hallo allemaal,

Ik heb nu een paar dagen geleden wat nieuwe componenten gekocht. Nu heb ik nog zo'n 50 euro over en wilde ik even kijken naar de mogelijkheid van een SSD.

MIjn specificaties zijn momenteel:

ASROCK Extreme 3 970
AMD FX 8150
8 GB DDR3 2333
500 Wh voeding
En dinsdag komt een GTX460 videokaart(budget, maargoed) binnen.

Ik heb al wat gezocht en kwam uit op de Kingston SSDNow V+200 van 90GB.

Ik kan alleen niet precies vinden of ik volledig de snelheid kan benutten. Daarnaast vraag ik af wat de kwaliteit van dit product is aangezien best voordelig is, wanneer gekeken wordt naar de prijs per GB.

Sluit deze SSD goed aan bij mijn componenten/wensen? Of zie ik iets over het hoofd?

Tevens vraag ik me af of het per se nodig is om een SSD in zo'n Slotcard van 2,5-3,5 inch te doen of dat je deze ook gewoon neer kan leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:31
Volgens mij is bij deze versie SSD, hard wegrennen de goede term.

Zo gauw even niet informatie bij de hand om mijn mening hard te maken, maar ze staan niet bekend om hun betrouwbaarheid en snelheid.

Als je nog even zonder SSD kan, zou ik een half jaartje wachten. Zou best kunnen zijn dat je dan een betrouwbare en redelijk snelle SSD van 120 gb hebt voor 70 euro.

Je hoeft niet perse een bracket te hebben voor je SSD. Dubbelzijdige tape of verstoppen in je kabelmanagement is ook een goed optie. Scheelt weer een aantal euros :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
Bedankt voor reactie.

Jammer ik heb even gezocht en hij doet het best wel netjes voor zijn prijsklasse.

120 gb heb ik niet nodig. Was aan het kijken naar 60, toen ik deze tegenkwam. Wil enkel Windows + 3 programma's erop zetten dit is bij elkaar nog geen 50gb.

Hoe zit het met mijn hardware? Profiteerd deze veel van een SSD?

En fijn dat het ook zo kan :) Scheelt inderdaad weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik dacht juist dat de nieuwe v+200 wel betrouwbaar was... Kwa snelheid misschien iets minder maar euro/gb erg gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:31
Dan zal het mijn fout zijn en gaan om een eerdere versie van SSD. Weet dus niet meer welke.

Anyway veel plezier met je nieuwe build :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
Oke! Harstikke bedankt voor al jullie hulp! :)

Ik ben super nieuwschierig naar wat het resultaat!

Groetjes Bram!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

oosterhofjf schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:35:
Dan zal het mijn fout zijn en gaan om een eerdere versie van SSD. Weet dus niet meer welke.

Anyway veel plezier met je nieuwe build :)
Ik zal maar even toelichten dan.

Je hebt waarschijnlijk de angst van de Kingston V200 in de schoenen. Deze drive is gebasseerd op een Jmicron 667 controller.
Bij de release van de drive, was er een enorme firmware bug, waardoor hij gewoon zo traag als dikke stront werd.
Deze in onderhanden gefixed.

De kingston V+200, is het beste te vergelijken met een OCZ agility 3 kwa snelheden. Er zit namelijk een Sandforce 2200 controller met A-synchroon geheugen. Ook hiervan is de reputatie discutabel, vooral in het verleden... dat komt puur door de controller en de firmwares van Sandforce.
Het is absoluut geen hoogvlieger dus kwa snelheid (lees: de 500 MB/s specs zijn enigzins gelogen), verwacht dus geen wonderen. Maar het geeft wel de SSD ervaring.
Het verbaasd me trouwens de plotselinge prijs daling van de drive, 50 euro voor 90GB is heel netjes.

Mijn eigen gevoel heeft altijd gezegd om drives met Sandforce te vermijden, gezien de vele compabiliteit problemen. Maar voor die 50 euro... Hell, why not

[ Voor 13% gewijzigd door Swordlord op 13-01-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritso
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 08:47
14 euro boven je budget en minder opslagruimte, maar dan heb je wel een SSD met goede snelheden, hoge reputatie en betrouwbaarheid:

pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB

Ik gebruik deze zelf in mijn laptop (met een hdd van 500GB) als opstart-schijf en hij werkt als een trein... (niet van de NS ofc...)

[ Voor 20% gewijzigd door mauritso op 13-01-2013 22:25 ]

Pagina: 1