Microfoon en Koptelefoon bij Xonar Phoebus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07-2024
Okay, na het lezen van het het grote koptelefoon topic kom ik uit op de volgende conclusie: Ik snap er niet veel van. Ik heb dan ook alleen maar ervaring met USB headsets en m'n Z906 draaide tot nu toe alleen nog maar op de onboard geluidskaart. Ik heb besloten om compleet wild de overstap te maken naar een losse geluidskaart. Waarom ook niet. Ik ben dus nu de "trotse" eigenaar van een Xonar Phoebus. Hij is vast geweldig, en dingen lijken al wat beter te klinken (niet veel lossless muziek op voorraad spijtig genoeg), maar er komt vast meer te kijken bij zo'n ding. Ik heb een koptelefoon nodig - en een goede, hoogstwaarschijnlijk. En aangezien ik dan m'n headset niet meer kan gebruiken zou ik ook een microfoon nodig hebben die ik zou kunnen gebruiken voor bijv. mumble. Maar het zou leuk zijn als ik een hoge kwaliteits microfoon kon vinden om die ICM ROG command te gebruiken voor minder omgevingsgeluid, maarja.

Ik kreeg al van een aantal mensen te horen dat de Sennheiser HD595 een geweldige koptelefoon is, en dat geloof ik ook wel, maar hij is eh, niet echt meer te koop. En dan moet ik ook nog eens een microfoon hebben, en ik heb geen flauw benul van hoe ik dat precies wil doen. Ik hoop ten zeerste dat iemand zich gul genoeg voelt om zijn kennis met mij te delen op dit onderwerp, want ik kom hier niet zo 1-2-3 uit.

Mijn geluidskaart is dus een Xonar Phoebus, die een headphone amp heeft die gaat tot blijkbaar 12db voor meer dan 150 ohms. Tot 600 ohms blijkbaar.