Xonar Phoebus Stereo mix optie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07-2024
Goedendag, ik heb zojuist een gloednieuwe Xonar Phoebus gekocht, en ik was in de veronderstelling dat hij toch wel minstens alle functies zou hebben die mijn onboard geluid ook heeft, maar ik mis stereo mix volledig. Kan iemand mij daarbij helpen? Of heeft de Xonar Phoebus deze functie simpelweg niet? Dat zou nogal spijtig zijn aangezien ik net een geluidskaart van 155 euro heb gekocht zou 't nogal lullig zijn als ik deze functie (die nogal belangrijk voor mij is) zou moeten missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Voor zover ik weet is stereo-mix een geluidsinvoerapparaat die vanuit de geluidskaart aangeleverd wordt, dus misschien heeft deze kaart inderdaad geen stereo-mix. Maar het kan ook zijn dat stereo-mix nu staat uitgeschakeld.

Aanschakelen kan via (Win7): Rechtermuisknop op het luidspreker-icoon in de taskbar > Opnameapparaten > In dit venster kan je dan stereo-mix selecteren en aanschakelen door er met de rechtermuisknop op te klikken.
Zie je in dit venster geen stereomix? Klik dan ergens met de rechtermuisknop in het witte vak en vink "Show disabled devices" aan.

Succes!

[ Voor 6% gewijzigd door Daam op 12-01-2013 21:46 ]

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
Uiteraard heb ik show disabled/disconnected devices aanstaan, en er staat geen stereo mix in.

Mijn vraag is dus of de Xonar Phoebus gewoon simpelweg om wat voor reden dan ook geen stereomix heeft. Er is wel een optie genaamd AUX. Technisch gezien zou ik hetzelfde kunnen behalen door de front van m'n 3.5 te pakken en te splitten naar de AUX port achterop, maar dan zou datzelfde niet werken voor m'n koptelefoon.

[ Voor 35% gewijzigd door TNT LotLP op 12-01-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Zoeken op "Xonar Phoebus Stereo-mix" levert topics op met hetzelfde probleem. Ik denk dat de chipset van de Xonar gewoonweg geen stereo-mix ondersteund. Dan zou je het beste kunnen doen wat je zelf al aangeeft. Overigens denk ik dat je het signaal wel af kan splitsen van de koptelefoon: dan blijft die ook behouden.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
Dan zou ik 2 splitters en een converger moeten installeren -- maar als ik een splitter gebruik zal dat dan niet ten koste gaan van de ingebouwde headphone amp?