vaag netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 11:52

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Hallo,

Bij een kennis van me ben ik bezig geweest om bij hun thuis een netwerk te installeren. Het netwerk bestaat uit 3 PC's.
1 = Server Win2k + Wingate (Ja, dat wilde ze nou eenmaal... ) - 2 netwerkkaarten
Deze kan dus perfect op internet
IP: 192.168.0.1 subnet 255.255.255.0
2 = Client1 Win98
Werkt perfect. Kan ook internetten
IP: 192.168.0.5 subnet 255.255.255.0 gateway = ip server
3 = Client2 Win98
Deze dus niet
IP: 192.168.0.10 subnet 255.255.255.0 gateway = ip server

PINGEN vanaf Client2 gaat niet. Client1 > server dus wel. Dus het ligt niet aan de server.

de kabel is goed (UTP). Getest met Fluke. En ik heb ook Client2 op de plaats van Client1 gezet en toen werkte het ook niet

Netwerkkaart van Client2 is dus al vervangen en draait (net als de rest van het netwerk) op 100Mbps

Het rare is dus, Client2 heb ik mee naar huis genomen. Hier heb ik een Linux gateway en hier werkte het geheel dus wel.

DNS instellingen zijn verder goed.

PING 127.0.0.1 op Client2 werkt wel. Maar Ping 192.168.0.1 dus niet. Ook Client1 kan ik niet bereiken vanaf client2.

Zie ik iets over het hoofd?

Anders gooi ik vanmiddag Win98 er opnieuw overheen. Maar het rare is dus. In dat huis werkt het niet. En hier wel (Zelfde instellingen, alleen met Linux ipv Win2k)
Maar zoals ik al zei, het ligt niet aan Windows want ik kan simpelweg niet pingen vanaf dat werkstation!

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

het is lang geleden dat ik nog met win98 netwerk ben bezig geweest maar wat ik me ervan herinner had dat vaak met netbeui te maken, nu het zal er niet veel mee te maken hebben maar je weet maar nooit, zet het eens aan

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 11:52

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Is al opgelost..

Client2 had een gare windows en de netwerkkaart draaide op 10Mbit. De rest van het netwerk dus op 100Mbit. Zodoende kon client2 niet connecten met Client1 of de server. Oplossing> Nieuwe netwerkkaart (100Mbit) en nu werkt het wel...

Heb er trouwens 100,00 voor gekregen ook nog :D

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.