Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik mag voor mijn verjaardag een e-reader uitkiezen. Ik ben al in de winkel geweest en heb 'mijn' 3 opties bekeken, aangeraakt, getest.Maar personeel in de winkels weet er onvoldoende van om me te helpen...
In mijn omgeving zijn een paar mensen met allemal Sony readers en die zeggen dus: Sony.

Wat wil ik: lezen, foto's kunnen laten zien en eventueel op internet (browser, Facebook, gmail - niet noodzakelijk, want heb al smartphone).

Ik twijfel heel erg tussen Sony PT2 en Kobo Touch of Kobo Glo.

Waarom twijfel: Sony - werd een beetje misselijk van pagina's omslaan - beeld werd eerst beetje zwart en wazig waarna nieuwe pagina laad. Wen ik daaraan of blijf ik me eraan storen?

Kobo Touch versus Glo: voor zover ik kan zien is het lampje in de Glo het enige verschil. Is dat zo? Of zijn er nog meer verschillen tussen de twee? Het prjsverschil is ca E 30,- wat ik een beetje duur vind voor alleen een lampje...

Qua, handeling - ligging in de hand, schermgrootte etc. vind ik het allemaal erg op elkaar lijken.

Kan iemand hier mij verderhelpen om de knoop door te hakken?

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 20:41

MDF

Kobo Glo heeft hogere resolutie tegenover de Touch. Licht is ideaal, want met een leeslampje krijg je nooit hetzelfde effect. Heb zelf een Sony PRS 650, en alle versies Kindles (Kindle keyboard, Kindle en Kindle Touch) en ik gebruik ze niet eens meer want ik kan niet meer zonder mijn ingebouwde licht. Dit is persoonlijk natuurlijk maar ik ga zelf echt nooit meer terug naar een onverlichte e-reader.

Browsers op een e-reader zijn altijd zeer basic dus verwacht er niet veel van op gebied van browsen etc, net wat je zegt dan kan je beter je smartphone voor gebruiken of een tablet.

Hier kan je de Kobo touch en glo vergelijken qua hardware:
http://www.libris.nl/?kobo_ereaders

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:34
Een e-reader moet je gebruiken waarvoor die bedoeld is: boeken lezen. De overige functies zijn zeer summier qua gebruiksgemak.

Foto's kijken wordt al een issue, want de meest gangbare e-readers hebben alleen grijstinten.(16 tinten grijs).

Ik heb hier zelf een kobo touch, en een Icarus pocket (ca 90 euro) die d.m.v. knoppen wordt bediend.
Beide e-readers bevallen prima, achteraf had dat touch niet zo gehoeven voor mij. Maar de firmware updates van kobo zijn prima.

Bij een kobo touch kan je instellen na hoeveel pagina's het scherm geheel ververst moet worden, dan wordt het beeld heel even donker. Hij staat bij mij op verversen na 6 pagina's. Enige nadeel zou kunnen zijn, dat je de letters van de vorige bladzijde heel licht ziet staan. Maar in de praktijk stoort me dat totaal niet

Wil je meer kunnen, dan zou je inderdaad moeten kijken naar een tablet. Alleen zal je die elke dag moeten opladen, met een e-reader kan je weken mee vooruit zonder opladen.

Ik mis de verlichting niet zoals in de glo, maar ik lees ook niet in bed. In alle andere situaties kan ik er prima mee uit de voeten.

Ik vond de sony te duur t.o.v. die ik nu heb. Deze voldoen voor mijn doel prima, (90 + 100 euro)

[ Voor 32% gewijzigd door Trichoglossus op 13-01-2013 09:58 ]