Toon posts:

amd of nvidea.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo even een vraagje, ik heb altijd amd kaarten gehad, en misschien ga ik nu over op nvidea.
ik heb nu deze kaart net gekocht Asus HD7950-DC2T-3GD5-V2 maar ik wil misschien overstappen naar deze kaart. pricewatch: EVGA GeForce GTX 670
nu komen wel de verhalen en berichten, asus koeler enzo.
maar ik wil gewoon weten, hoe zeggen ze dat op zijn engels. pound for pound de beste kaart van deze 2.
ik speel maar op 1 monitor van 1920x1080.

jullie advies graag.

mvg en alvast bedankt.

• gearardihno
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 21:11
bang for the buck?

Verwijderd

Topicstarter
ja idd the best bang for the buck.

en dan voornamelijk alleen maar voor het gamen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je benchmarks naast elkaar legt, waar kom jij dan op uit?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
in principe op de gtx, dat weet ik wel.
maar wil gewoon eens horen van mensen die beide kampen hebben gehad, wat hun ervaring is als je achter de pc aan het spelen bent.
en niet alleen waar ze mee testen.
de meeste benchmarks worden uit gevoerd met een duur intel platform.
ik heb maar een simpele amd fx 8320 met 12 gig g-skill 2133mhz geheugen.

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-12-2025
Wil je ook de kaarten gaan overklokken? Zo ja, dan is deze review misschien interessant om door te nemen (ze hebben hier ook GTX670 en GTX670 overgeklokte resultaten):

http://www.overclock3d.ne..._7950_royal_king_review/1

Ik weet dat dit niet over de Asus 7950 gaat, maar de club3d kaart, maar misschien dat je het toch interessant vindt. (Heb zelf de Club3D HD7950 royalking en ben super tevreden over de overklok mogelijkheden, bizar gewoon)

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
hd7950 is hier de future proof kaart voor spellen met high res textures of hoge MSAA mogelijkheden.
Prijs performance is ook beter

http://www.guru3d.com/art...ce_gtx_670_review,20.html
Dit is nog met oude drivers met nieuwe drivers zit AMD nog een stukje hoger ook de 7950 50 euro goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
ja overclocken, nee niet echt ik doe er wel eens wat mee maar nooit met voltage,s.
heb mijn asus nu op 975 core en 1300 mem.
ik zal het in ieder geval eens lezen.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat van de prijs weet ik, maar de amd heb ik en die kan ik misschien ruilen tegen een gtx 670.
beide zijn nieuw, dus de prijs gaat het niet om.

• maarten12100
Je systeem is snel zat iig ik vind zelf dat deze generatie van Amd meer te bieden heeft dan die van Nvidia.
Performance Watt is echt geweldig op de lagere series.
Aan de andere kant is deze serie overal geschikt voor of het nou games zijn of rekenwerk.

Ik moet de eerste post beter lezen als ik jou was zou ik niet ruilen tenzij je daarna door wil verkopen oid

[ Voor 17% gewijzigd door maarten12100 op 12-01-2013 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
o zeker de amd is overal geschikt genoeg voor.

Verwijderd

Topicstarter
nee wil niet door verkopen dan.
heb gewoon de keus uit deze 2 en wil de beste bang for buck.
buiten dat de amd 3 gig heeft, en een hogere bandwith.
alvast bedankt voor de reactie,s maar tot nu toe volgens mij allemaal van amd gebruikers , lol.
eens wat meer horen.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:45

Fordox

00101010

de 7950 geeft met de never settle actie de geweldigste bang for buck sinds een lange tijd. er worden heel veel games daarmee mee geleverd.

maar dan meot je wel een winkel/product vinden die die actie ondersteund.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik, maar nogmaals daar gaat het mij niet om.
wil horen van welke kaart je de beste prestatie,s mag verwachten als je aan het spelen bent.
dus geen benchmark,s maar gewoon het puur achter je pc zitten.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik kom net terug van Nvidia @ GTX 680 Lightning @ 1.3ghz / 225gbps

heb nu 2x 7950 @ 1020mhz / @ 300gbps.....omdat het bijna dubbel zoveel fps geeft voor hetzelfde bedrag.
Wat mij opvalt is dat het 3GB gewoon benut wordt als buffer.
Games draaien met 2 AMD kaarten (imo) beter dan 1 gtx 680 en dan heb ik het niet over de fps maar over de latencies.

Waar nvidia nogal wat hapert met slechts 1 kaartje op elke denkbare fps draait AMD gewoon silk smooth met 2 kaarten. en met 1 kaart nog smoother.

Maja, ik merk dat soort miniscule dingen dus altijd, ben altijd van de details.... de gemiddelde mens merkt hier niets van., ben ook een FPS speler van de oude garde..

Achteraf is Nvidia gewoon erg duur voor wat je er echt voor terug krijgt...... 2GB met 256 bit..... het is het gewoon net niet.. voor mij iig,.

[ Voor 101% gewijzigd door A87 op 12-01-2013 21:34 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
A87 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 21:26:
Ik kom net terug van Nvidia @ GTX 680 Lightning @ 1.3gb

heb nu 2x 7950 @ 1020mhz.....omdat het bijna dubbel zoveel fps geeft voor hetzelfde bedrag.
Wat mij opvalt is dat het 3GB gewoon benut wordt als buffer en games draaien met 2 AMD kaarten (imo) beter dan 1 gtx 680 en dan heb ik het niet over de fps maar over de latencies.

Waar nvidia nogal wat hapert met slechts 1 kaartje op elke denkbare fps draait AMD gewoon silk smooth met 2 kaarten. en met 1 kaart nog smoother.

Maja, ik merk dat soort miniscule dingen dus altijd, ben altijd van de details.... de gemiddelde mens merkt hier niets van.,
Achteraf is Nvidia gewoon erg duur voor wat je er echt voor etrug krijgt...... 2GB met 256 bit... en te veel shaders
Dat haperen had ik dus altijd bij ATI/AMD en niet bij Nvidia want daar loopt het bij mij altijd vloeiend.
En heb deze allemaal gehad van de laatste generatie 7850/7870/7950/7970/660/660Ti/680 dus spreek uit ervaring.

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Dus als ik het goed begrijp kan je gratis de HD7950 inruilen voor een GTX 670? De GTX 670 is beter dus als het gratis is zie ik niet echt een reden om het niet te doen...

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• A87
  • Niet online

A87

Ik heb die 7950's ook net een paar dagen ............................ maar seems all so good......
Ik zie geen voordelen meer van nvidia behalve physx, maar mafia 2 had ik 2 jaar geleden al gezien :+

als je die 7950 voor rond 250 euro hebt.. dat is geen geld
En die stock 670 koelers schijnen mega RUK te zijn.

[ Voor 144% gewijzigd door A87 op 12-01-2013 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
a87 oke maar je komt terug van een gtx 680, en je hebt nu 2 7950,s msi neem ik aan, lol.

• calsonic
  • Niet online
A87 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 21:35:
Ik heb die 7950's ook net een paar dagen ............................ maar seems all so good......
Ik zie geen voordelen meer van nvidia behalve physx, maar mafia 2 had ik 2 jaar geleden al gezien :+

als je die 7950 voor rond 250 euro hebt.. dat is geen geld
En die stock 670 koelers schijnen mega RUK te zijn.
Borderlands 2 heeft ook Physx en er zijn er nog wel meer die er gebruik van maken.
Maar goed ieder zijn voorkeur.
En ja die referentiekoeler op de 670 is idd slecht maar die op de 680 daarentegen is weer erg goed.

[ Voor 8% gewijzigd door calsonic op 12-01-2013 21:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik kan om en om de amd omruilen tegen de gtx 670.
oke de gtx is 2 maanden oud maar de kaart is 100% goed en komt met alles erbij.
de amd is vandaag 3 dagen oud.

Verwijderd

Topicstarter
calsonic schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 21:37:
[...]

Borderlands 2 heeft ook Physx en er zijn er nog wel meer die er gebruik van maken.
Maar goed ieder zijn voorkeur.
En ja die referentiekoeler op de 670 is idd slecht maar die op de 680 daarentegen is weer erg goed.
ja crysis bijvoorbeeld, deel 3 zal er ook wel weer gebruik van maken.

• A87
  • Niet online

A87

tja kijken welke games je speelt

[ Voor 76% gewijzigd door A87 op 12-01-2013 21:54 ]

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

De GTX 670 is beter dan de HD 7950, maar de EVGA presteert volgens Tweakers niet zo goed. reviews: Zes opgevoerde GTX 670's en 680's in de ring

Als dat je niet boeit en je wilt gewoon die extra performance kan je gerust omruilen :p.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 23:57
Ok, het gaat je totaal niet om geld (immers, 1op1 trade) en je speelt op een single 1080p screen:

-Bekijk de reviews voor 1080p en kies de kaart waarbij jouw games het beste presteren, kies die :)

Tussen de 7950 en 670 zou ik, vanwege het geld en de toekomst en hoger resolutie gamen, voor amd gaan deze keer, zo heb ik het telkens gedaan, dus ben vaak tussen de twee geswitched :)

• maarten12100
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:56:
nee wil niet door verkopen dan.
heb gewoon de keus uit deze 2 en wil de beste bang for buck.
buiten dat de amd 3 gig heeft, en een hogere bandwith.
alvast bedankt voor de reactie,s maar tot nu toe volgens mij allemaal van amd gebruikers , lol.
eens wat meer horen.
gtx570 maar heb ook amd kaarten gehad en heb voor me itx systeem een hd7850

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

ResuCigam

BOFH

Er staat hier wel een interessant stukje over latency verschillen tussen AMD en NVidia. En hier nog meer leesvoer. Het draait niet alleen maar om FPS :)

[ Voor 22% gewijzigd door ResuCigam op 13-01-2013 00:00 ]

We do what we must because we can.

• A87
  • Niet online

A87

ResuCigam schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 23:55:
Er staat hier wel een interessant stukje over latency verschillen tussen AMD en NVidia. En hier nog meer leesvoer. Het draait niet alleen maar om FPS :)
Wie dr ook wint....... ik vind persoonlijk AMD lekker spelen, in games zoals UT2004 en BF3.. Vind Nvidia wat meer ''choppy'' als je snel links en rechts draait met je muis @ 120hz scherm
Zal mischien verder ook nog wel aan de game liggen.... of windows zaken.

Wel grappig stukje ja, waaruit blijkt dat nvidia het beter doet.. ik dacht juist dat het andersom zou zijn :D
En mischien gaat het nog verder dan alleen die latencies....

normale gamers merken die verschillen echter bij lichtjaren na niet, dus voegt verder weinig toe aan dit topic idd.

[ Voor 73% gewijzigd door A87 op 13-01-2013 00:32 ]

• maarten12100
http://techreport.com/rev...ce-gtx-660-ti-revisited/7

Als ik daar kijk zie ik wel dat de frame time totaal instabiel loopt maar gemiddeld zit hij er vakker onder wat dus betekent dat het eigenlijk soepeler beeld zal geven.
Hoewel die amplitude van 10 ms vergeleken met nvidia nogal wat is.

• A87
  • Niet online

A87

Ik weet niet hoe het in de realiteit uit moet pakken die cijfers...... vind het vaag dat ik het zelf met amd beter vind tov 600 series die ik ook heb gehad, speel ook al UT een jaar of 12....... dus heb zeker wel die ervaring die je nodig hebt om zeker te zijn van je game ervaring qua latencies. Praktisch toch amd voor mij

[ Voor 255% gewijzigd door A87 op 13-01-2013 02:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
witeken schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 22:00:
De GTX 670 is beter dan de HD 7950, maar de EVGA presteert volgens Tweakers niet zo goed. reviews: Zes opgevoerde GTX 670's en 680's in de ring

Als dat je niet boeit en je wilt gewoon die extra performance kan je gerust omruilen :p.
idd, maar ik had die test ook gelezen, maar heb nu eenmaal de keuze uit die 2 kaarten.
maar ik denk dat ik toch voor die gtx 670 ga.

Verwijderd

Topicstarter
mensen uit de testen die ik zie hier op de pagina, word de 7950 vergleken met een 660ti.
met een kleine winst voor de gtx.
en naar een nachtje slapen heb ik er toch voor gekozen om te gaan voor de gtx 670.
bedankt voor alle berichten en ik laat jullie mijn bevindingen nog wel horen.

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-11-2025
Het maakt niet zoveel uit in de praktijk kwa prestaties. Wel is de 670 meer waard dus ga je er financieel altijd op vooruit (denkend aan een eventuele doorverkoop later) ;)

En A87 ik speel UT 99 sinds 1999 ;) Op wereldklasse niveau gedaan, meerdere eurocups gewonnen, in clans als x2, unity en xtc gezeten en ik heb werkelijk nog nooit verschil gezien tussen AMD kaarten of Nvidia kaarten en dan praat ik over een 30 tal kaarten in die jaren die ik van beide kampen heb gehad.
Misschien moet je het eens in je overige hardware zoeken.

• calsonic
  • Niet online
t!n0 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:40:
Het maakt niet zoveel uit in de praktijk kwa prestaties. Wel is de 670 meer waard dus ga je er financieel altijd op vooruit (denkend aan een eventuele doorverkoop later) ;)

En A87 ik speel UT 99 sinds 1999 ;) Op wereldklasse niveau gedaan, meerdere eurocups gewonnen, in clans als x2, unity en xtc gezeten en ik heb werkelijk nog nooit verschil gezien tussen AMD kaarten of Nvidia kaarten en dan praat ik over een 30 tal kaarten in die jaren die ik van beide kampen heb gehad.
Dat klopt idd wel wat jij zegt.
Heb zelf de laatste 30 jaar dat ik game zeker 100 videokaarten gehad en bij de ene configuratie past een nvidia beter en bij de andere een amd - en dat weet je eigenlijk nooit van te voren totdat je beide kampen getest hebt op dat systeem(bij mijn huidige configuratie past een nvidia beter).

Allereerste gameconsole die wij thuis hadden in de 70's was met pong erop.
Het was een loodzware bak en het enige wat je erbij kon doen was 2 streepjes naar boven of naar beneden bewegen :O Voor nu niets aan maar voor toen was dat the shit!
Wikipedia: Pong

[ Voor 14% gewijzigd door calsonic op 13-01-2013 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
t!n0 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:40:

oke heb nu de gtx 670 dus.
maar aangezien jij veel kaarten hebt gehad uit beide kampen wil ik je toch wat vragen.
ik zie tijdends het spelen op mijn beeldscherm info over mijn kaart.
via evga prescion.
nu zie ik dat de gpu loud regelmatig naar beneden zakt en dan weer omhoog gaat, enig idee waar dat aan zou kunnen liggen????

• calsonic
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:54:
[...]

oke heb nu de gtx 670 dus.
maar aangezien jij veel kaarten hebt gehad uit beide kampen wil ik je toch wat vragen.
ik zie tijdends het spelen op mijn beeldscherm info over mijn kaart.
via evga prescion.
nu zie ik dat de gpu loud regelmatig naar beneden zakt en dan weer omhoog gaat, enig idee waar dat aan zou kunnen liggen????
Dat verschilt per game en is niets aan te doen(Ligt aan hoe de game gemaakt/geprogrameerd is)
Dus niet druk over maken.

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:48
Zucht, bekijk gewoon wat benchmarks en voorkom een nutteloos topic als deze. Als je van het AMD kamp bent koop je sneller een AMD en andersom net zo goed, het is net als nikon/canon gewoon een persoonlijke voorkeur omdat de prestaties per euro of watt gewoon niet ver uit elkaar liggen. Wat wil je nou weten?

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02 18:24
Koop persoonlijk altijd welke kaart de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Daarnaast lees ik ook meerdere reviews om te zien hoe bepaalde kaarten het doen bij verschillende games, om zo tot een eind ordeel te komen. Verder is het een nutteloze discussie.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Verwijderd

Topicstarter
BlackR schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:50:
Koop persoonlijk altijd welke kaart de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Daarnaast lees ik ook meerdere reviews om te zien hoe bepaalde kaarten het doen bij verschillende games, om zo tot een eind ordeel te komen. Verder is het een nutteloze discussie.
voor jou misschien nutteloos.
voor andere niet, en als je gelezen had wat er stond dan had je ook gelezen dat ik niet hoef te kijken naar prijs want het ging om een ruil.

• faust2016
  • Laatst online: 06-02 00:02

faust2016

You yes have my shirt

Mja, maar op zich is prijs wel iets om rekening mee te houden in dit geval..
Je kan nu ruilen voor de GTX 670 en als die niet bevalt de 670 weer verkopen, een nieuwe 7950 kopen en nog geld overhouden..

Dan is prijs toch wel relevant zou ik zeggen :p.

Verwijderd

Topicstarter
faust2016 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:09:
Mja, maar op zich is prijs wel iets om rekening mee te houden in dit geval..
Je kan nu ruilen voor de GTX 670 en als die niet bevalt de 670 weer verkopen, een nieuwe 7950 kopen en nog geld overhouden..

Dan is prijs toch wel relevant zou ik zeggen :p.
ja dat dan wel weer, lol.
maar tot nu toe bevalt hij goed.
Pagina: 1