Toon posts:

HDD kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag heeft mijn geliefde vriendin de hardeschijf van de vensterbank geveegd tijdens het schoonmaken. Deze zit in een Sharkoon docking station voor de mediaplayer. De mediaplayer herkent de schijf niet meer en ook wordt er niets meer getoond bij lokale media alwaar je kan zien welke schijf er op je netwerk zit.

Ik heb de schijf net in mijn computer gedaan en dan start de computer niet op. Deze blijft hangen bij het Windows start logo. Wel laat de BIOS zien dat de schijf er is.

Ik heb ook eerst Windows opgestart en toen de SATA kabel aangesloten op de schijf. Maar ook in schijfbeheer zie je de schijf niet.

De schijf maakt verder geen ratelend geluid en klinkt normaal, maar heeft dus een flinke smakkerd gemaakt. Aangezien het dockingstation altijd aanstaat en daarmee ook de HHD denk ik dat het einde verhaal is. Maar waarom ziet de BIOS de schijf wel, maar start mijn pc niet op als ik deze aansluit?

Ik heb uiteraard een backup van de foto's en documenten, maar meer dan 100 films en 1000-den mps's en filmpjes zijn weg ben ik bang voor.

De schijf is een 1TB WD10ears van Western Digital.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
waarschijnlijk leest het bios alleen de controller uit, die is nog wel heel. Windows wil vervolgens de platters gaan benaderen, dat wil niet.

Vallen is vaak wel einde oefening. Maar er zijn wel mensen die er nog data af hebben gekregen

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:58
Ubuntu live cd proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Niet eerder van gehoord maar ik ga Ubuntu proberen. Nu alleen uitvogelen hoe je dat doet. Tot zover bedankt heren.