Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-06 14:40
Ik ben dus sinds 6 weken in het bezit van deze tv. Na het kijken van een championsleague duel 2 dagen na aankoop zag je bij sommige lichtere achtergronden de "O" van het NOS logo in beeld staan. Ik heb toen een week langen vele uren per dag whitewash , sneeuwbeeld etc. gedaan , helaas zonder resultaat. Na contact met de mediamarkt heeft technorep het toestel opgehaald en hij staat daar nu al ruim 4 weken. Het is mogelijk om de "vorderingen" online to volgen. Het lijkt er dus op dat hun geen duidelijke foto kunnen maken van het probleem , ze hebben het zelf wel waargenomen maar krijgen door onduidelijke fotos een bepaalde aanvraag er niet doorheen. Het is niet duidelijk wat deze aanvraag precies inhoudt. Nu staat er dus sinds vandaag dat het toestel aan mij retour wordt gedaan met de boodschap dat het probleem binnen de specificaties valt. Dus na het kijken van anderhalf uur voetbal is het volstrekt normaal dat een logo permanent zichtbaar blijft bij lichtere achtergronden?

Mijn vraag is dus wat zou nu mijn volgende stap moeten zijn , contact op nemen met panasonic of de mediamarkt? Of moet ik me hierbij neerleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:30
Het beste had je contact kunnen opnemen met de e-care van panasonic. Ze sturen dan iemand langs die ter plaatse naar het probleem gaat kijken. Als hij het dan eens is met jou klacht zal hij een verzoek tot omruilen indienen bij panasonic. Vervolgens mag je gewoon je tv houden tot het nieuwe exemplaar is gearriveerd.
Tot slot, je hebt bij plasma altijd te maken met retentie/inbranding. Dit is nou eenmaal inherent aan de techniek. Bij normaal gebruik zal het ook niet echt zichtbaar zijn in de meeste gevallen.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:26
Wat is normaal gebruik? Dit is een van de redenen dat ik afhaak bij een plasma tv.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 23:01
Het lijkt per model behoorlijk te verschillen en daarnaast verwachten sommige ook wat te zien en kunnen het daardoor ook vinden.

Ik heb nu ruim 2 maand een 42ST50 staan (True Cinema stand) en heb nog geen enkele vorm van retentie gezien.

Mijn ouders kijken nu ruim 3 jaar naar een Panasonic Plasma op standje Normaal (gevoeliger voor inbranden en retentie). Zij kijken veel naar NOS (Voetbal, schaatsen). Iedere keer als ik daar ben probeer ik op retentie te letten. Maar na 3 jaar kan ik het nog steeds niet vinden. Ook mijn ouders heb ik door nog nooit over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Athome schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:05:
Het lijkt per model behoorlijk te verschillen en daarnaast verwachten sommige ook wat te zien en kunnen het daardoor ook vinden.
Dat laatste vooral, denk ik. Ik weet zeker dat als ik ga zoeken, ik ook logo's ga vinden in specifieke situaties. Ik zoek echter bewust niet naar nadelen, waarom zou ik ook. Als ik ze niet spontaan vind, is het geen probleem. Een deel van de klagers op internet heeft dus bewust zitten zoeken naar problemen. Daarmee wil ik dus niet zeggen dat de TS dat heeft gedaan!

Ik had dat zelf met DLP-beamers. Er zou een regenboogeffect te zien zijn. Nooit heb ik dat voorheen gezien, tot ik wist wanneer ik het kon zien en sindsdien "ben ik verpest". Ik wil alleen benadrukken dat iedere tv-techniek op dit moment nadelen heeft. Waar jouw plasma logo's (vaag) laat zien in lichte scenes zul je je wellicht ergeren aan clouding met lcd.
Ik heb nu ruim 2 maand een 42ST50 staan (True Cinema stand) en heb nog geen enkele vorm van retentie gezien.

Mijn ouders kijken nu ruim 3 jaar naar een Panasonic Plasma op standje Normaal (gevoeliger voor inbranden en retentie). Zij kijken veel naar NOS (Voetbal, schaatsen). Iedere keer als ik daar ben probeer ik op retentie te letten. Maar na 3 jaar kan ik het nog steeds niet vinden. Ook mijn ouders heb ik door nog nooit over gehoord.
Die ervaring kan ik onderschrijven. Ik zie niks geks bij mijn P42G20 die al vanaf het begin op de THX-stand staat. Mijn schoonouders hadden lange tijd een Panasonic plasma (ouder model). Die heeft eng vaak op het dvd-menu gestaan als de kleinkinderen uitgekeken waren op Dora of wat dan ook. Geen enkel probleem: er is niks ingebrand. Het lijkt dus een exemplarisch probleem te zijn of een probleem dat per model verschilt. Misschien zit er wel verschil tussen verschillende paneelformaten, aangezien jij meldt dat je P42ST50 nergens last van heeft, terwijl de topicstarter het 50"-exemplaar uit die reeks heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 13-01-2013 12:51 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
ik heb ook 4jaar een 42inch panasonic gehad en nu een 50inch ut50 en heb ook nog nooit retentie gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-06 14:40
Ik heb er absoluut niet naar staan zoeken , het viel mij op toen ik een film zat te kijken waarbij de camera op de hemel stond gericht en van links naar rechts scrolde. Eerst dacht ik dat het gewoon in de film zelf zat , maar toen ik de dag erop farcry 3 op de xdoos aan't spelen was zag ik het weer , dus ook toen ik de camera bewoog terwijl ik naar boven aan het kijken was. Als het beeld stilstaat is het echt moeilijk te zien , wanneer je de "camera" beweegt zie je het wel. Maar ja , nu ik weet dat het er zit zie ik t iedere keer bij een bewegend beeld bij lichte achtergrond. Ik ging het toen wat beter bekijken en de fel-wit gekleurde vlek leek erg veel op een halve cirkel. Aangezien ik de dag ervoor NOS had gekeken ging bij mij een lampje branden , en inderdaad de vlek past precies op de ''O' van "NOS".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat je nog zou kunnen proberen om het probleem niet te verergeren is tv-kijken met en zonder overscan (lichte vorm van zoom). Dan verplaatst het logo ook iets en verdeel je het inbranden over meerdere pixels, waardoor het minder opvalt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1