Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Topicstarter
Ik heb reeds een Samsung Galaxy S3 aangeschaft bij een webshop. Het probleem is het upgraden van het firmware. Er staat nu 4.1.1 op en ik probeer het te upgraden met KIES op mijn pc. Op het moment dat de firmware upgrade wordt uitgevoerd, komt dit tevoorschijn (Het gebeurt dus bijna aan het eind van de upgrade).

Op de telefoon staat het Android logo met eronder:
Downloading...
Do not turn off target!!

Ik weet niet hoe dit komt, want een aantal dagen geleden heb ik al een andere S3 geupdate naar 4.1.2 en dat ging zonder slag en stoot.

Ik heb al KIES en alle drivers verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. De telefoon naar fabrieksinstellingen gezet. Van usb poort/kabel verwisselt.

Dus, heeft iemand enig idee?

Zo niet, dan zal ik het es proberen bij de webshop.

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris Smoove op 13-01-2013 12:33 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:34

13art

Moderator Mobile
Zou een driver probleem kunnen zijn.
Zo heb ik met mijn S2 ook oudere drivers moeten installeren om te zorgen dat mn telefoon weer herkend werd.
Dat waren de 1.4.6.0 drivers die ik wel moest hebben.

Handleiding daarbij was wel dat je eerst de andere moest verwijderen, internetverbinding uitzetten, en daarna drivers installeren, telefoon inpluggen en dan handmatig de drivers installeren. Pas daarna weer internetverbinding activeren.

[ Voor 48% gewijzigd door 13art op 12-01-2013 18:28 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Topicstarter
Denk het niet, want ik heb een aantal dagen geleden hetzelfde gedaan met een andere S3 en dat ging goed.
Volgensmij ligt het dan aan de telefoon... Die heb ik ook van een andere webshop dan de andere.

Maar natuurlijk zal ik proberen. Het is beter dan niets doen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je de telefoon handmatig in download mode zet en dan Samsung KIES draait om te updaten? Als dat niet werkt, kun je altijd een stock ROM downloaden (als .tar.md5 bestand) en die vervolgens met Odin flashen.
Aangezien je dan 'gewoon' een stock ROM flashed, zal de binary counter ook niet ophogen.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 12-01-2013 18:51 ]

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 16:00

ronaldm3

Apple Watch :)

Chris Smoove schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:46:
Denk het niet, want ik heb een aantal dagen geleden hetzelfde gedaan met een andere S3 en dat ging goed.
Volgensmij ligt het dan aan de telefoon... Die heb ik ook van een andere webshop dan de andere.

Maar natuurlijk zal ik proberen. Het is beter dan niets doen.
Ik denk dat die winkel je toestel heeft voorzien van een custom rom via odin.

Dit kan je zelf ook doen.. als je dat wilt... de firmware's staan los op sammobile.com

http://www.sammobile.com/...=PHN&os=1&type=1#firmware

Succes!

Power to the beat.

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Topicstarter
Hmm... Daar had ik niet aan gedacht..

Waarom zouden ze er een costum rom op zetten.. Het was trouwens via Belsimpel.nl

Het was al vreemd dat het plastic om de telefoon al los zat en er een ander seal sticker op zat.

[ Voor 43% gewijzigd door Chris Smoove op 12-01-2013 19:02 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan zijn dat de winkel een stock ROM heeft geïnstalleerd voor een andere regio. In gebieden als Polen en Hongarije kwamen de releases van ICS voor de SGS2 daar ook eerder uit dan hier. Daardoor had ik ICS eerder draaien dan menig Nederlander.

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Topicstarter
CptChaos schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:06:
Kan zijn dat de winkel een stock ROM heeft geïnstalleerd voor een andere regio. In gebieden als Polen en Hongarije kwamen de releases van ICS voor de SGS2 daar ook eerder uit dan hier. Daardoor had ik ICS eerder draaien dan menig Nederlander.
Ik vind het wel raar dat het bij dit toestel is gebeurd, want deze komt uit Frankrijk en mijn vorige S3 ook.

En bedankt voor jullie hulp :)

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:57

H.Boss

Hugo Boss

Als er een custom rom op stond, dan krijg je dat bij KIES te zien. Hij geeft dan aan dat er aangepaste software op staat en dat dit voor instabiliteit kan zorgen als je de firmware upgrade over aangepaste software. Kreeg ik ook bij mijn note 2.

Dus dit is iets anders.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Topicstarter
Damn, dan maar een mailtje naar belsimpel...

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:57

H.Boss

Hugo Boss

Hij verliest connectie met het toestel bij jou. Ik zou is kijken naar de (Micro)USB kabel en de samsung drivers. En probeer het eventueel vanaf een andere laptop/pc als je die mogelijkheid hebt Want als je op de achtergrond naar KIES kijkt, zie je staan "Sluit een apparaat aan". En mocht het toestel goed aangesloten zijn dan stond daar GT-I9300.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Topicstarter
MrJoker1985 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:24:
Hij verliest connectie met het toestel bij jou. Ik zou is kijken naar de (Micro)USB kabel en de samsung drivers. En probeer het eventueel vanaf een andere laptop/pc als je die mogelijkheid hebt Want als je op de achtergrond naar KIES kijkt, zie je staan "Sluit een apparaat aan". En mocht het toestel goed aangesloten zijn dan stond daar GT-I9300.
Ik heb al meerdere usb kabels gebruikt en verschillende drivers, dus ik weet me nu geen raad meer..
Aan de pc zal het niet liggen, want heb het al eerder gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Chris Smoove op 12-01-2013 19:31 ]

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
kan toch aan de pc liggen, de s2 van mijn zwager deed het niet bij hem op de pc, de mijne wel. en op mijn pc deden ze het beiden. al eens de usb fout oplossing vanuit kies geprobeerd?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Topicstarter
Ik heb de fout ondekt.. Ik was even vergeten dat deze pc wat vaag was. Het was dus dat ik geen admin rechten op de temp folder had, terwijl ik wel op de admin account zat. Daardoor kon het vast dus geen temp folder aanmaken voor de installatie van de nieuwe firmware.

Dus graag een slotje hierop.

[ Voor 5% gewijzigd door Chris Smoove op 13-01-2013 12:33 ]

Pagina: 1