NAS problemen met TP-Link TL-WR1042ND V1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-07 22:42
Met glasvezel van Vodafone is er ook een nieuwe router binnen gekomen. De TP-Link WR1042ND. Draadloos werkt alles wel stabiel en zijn de doorvoer snelheden wel conform het internet abbo. Maar er is toch een probleem met de router.

Er zit een mooie USB poort op de router waarop je dan een usb schijf in kan prikken. Maar dit werkt helaas totaal niet zoals het moet. Want, zodra ik fysiek de usb stekker in de router prik is het niet meer mogelijk om bedraad of draadloos op het internet te komen. Pingen vanaf de router werkt wel, en ook de usb schijf is te benaderen en kan er bestanden vanaf afspelen.

Een reboot van de router heeft geen zin, als de usb schijf is aangesloten is internet benaderbaar.

Laten we dan maar eens kijken of er misschien een firmware update is. Op de router draait nu versie 3.15.1 Build 120730 Rel.74934n.
Kijk ik op de website van tp link dan is dit de versie die te downloaden is TL-WR1042ND_V1_120618. Als ik het goed zie is deze firmware dus ouder dan wat er nu op de router draait.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark