Toon posts:

windows xp64bit upgraden naar windows 8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tenzij het iemand toch gelukt is, waarschuwing, koop geen windows 8 upgrade wanneer je een 64bit versie van windows xp draait. Voor de upgrade is service pack 3 vereist, maar het blijkt dat die niet bestaat voor 64bit versie van windows. Dat was microsoft even vergeten te vertellen, zelfs toen ik ze van te voren had gebeld.

Mocht iemand toch een workaround weten dan hoor ik het graag. Zo niet, je bent gewaarschuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-10 12:53

Koenvh

Hier tekenen: ______

Upgraden naar Windows Vista/7, deze niet activeren.
Vanuit Vista/7 upgraden.

Ik weet niet zeker of het werkt, maar je kunt het proberen

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:12
kan je niet gewoon vers installeren? bij andere oem windows versies was dit nooit een probleem.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oem dvd liggen van windows 7. Kan ik daarmee een upgrade uitvoeren en de xp product code gebruiken in plaats die van de win 7? Dat zou het proberen waard zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:50:
Tenzij het iemand toch gelukt is, waarschuwing, koop geen windows 8 upgrade wanneer je een 64bit versie van windows xp draait. Voor de upgrade is service pack 3 vereist, maar het blijkt dat die niet bestaat voor 64bit versie van windows. Dat was microsoft even vergeten te vertellen, zelfs toen ik ze van te voren had gebeld.
Dan heb je toch iets om op terug te vallen? :? En dus ondersteuning van Microsoft, lijkt me. :) Zij hebben jou nu iets verkocht wat niet blijkt te werken.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:57:
Ik heb een oem dvd liggen van windows 7. Kan ik daarmee een upgrade uitvoeren en de xp product code gebruiken in plaats die van de win 7? Dat zou het proberen waard zijn inderdaad.
Windows 7 zal geen Windows XP key accepteren... Microsoft zal niet oude sloten op nieuwe deuren zetten. ;)

[ Voor 109% gewijzigd door CH4OS op 12-01-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haarbal, je bent een held! Probleem is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:12
Je kon gewoon installeren dus?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad. Gewoon direct van de dvd af booten en daar ging ie. Wel vreemd. Het lijkt in te houden dat het eigenlijk een volwaardige versie van windows is in plaats van een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De "upgrade" heeft te maken met de licentie zelf, niet de software, was ik ook even vergeten. :)
Daarnaast: door de aard van Windows Vista én nieuwer, is het niet eens mogelijk om te upgraden, technisch gezien dan. Denk aan het nieuwe driver model, om te beginnen.

Het kan wel zijn dat je moet laten zien dat je Windows XP licentie dan legitiem is, was vroeger althans wel.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 12-01-2013 17:34 ]

Pagina: 1