Mobile vikings vs Generation connect vs Internet on mobile

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Heb de topics van mobile vikings en GenCo eens doorgelezen. Komt erop neer denk ik:

-proximus generation connect: veel beter netwerk, wel iets duurder 20€, en blijkbaar wel even wachten op de simkaart?
-MV: schitterende service, maar wel traag netwerk.. of dit storend is weet ik echt niet, zou iemand hier iets op kunnen zeggen?
-internet on mobile: geen idee, maar heb gehoord dat het mobistar netwerk helemaal slecht is? Edge is slechter dan dat van MV en 3G is slechter dan dat van proximus, dus je zou niets goed hebben?

Ik wil overschakelen naar één van deze drie, maar blijf maar twijfelen. Ik hoopte dat jullie me in een richting zouden kunnen duwen? Ohja, pluspunt bij MV, men vriendin heeft dit ook en dan zouden we al eens gratis kunnen bellen :) Hier zou ik ook het liefste bij gaan, maar ik hoor telkens van die slechte dingen over het netwerk van Mobile vikings..

Verder, ik stuur +/- 1500 smsen op een maand, bel amper.. buiten naar men vriendin is af en toe. Ik heb net een desire X gekocht en wens dus op het internet te kunnen op een degelijke manier, echter weet ik niet goed hoeveel MB je zoal kan opdoen..

Als jullie je ervaringen omtrent deze tarieven/providers of overstappen tussen (liefst MV en proximus) hen kunnen zeggen en waarom, zou ik zeer op prijs stellen.. want kom er echt niet uit welke nu voor mij de beste is ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 15:35
Ik ben een zeer tevreden Viking. Het klopt inderdaad dat op sommige plaatsen het netwerk iets minder is, maar dat wordt steeds beter. Het is trouwens hetzelfde netwerk als Base (KPN Belgium). Een overzicht zie je hier: http://blog.mobilevikings.com/?p=2828
Hoe dan ook, de service van MV is fenomenaal, ik ken weinig andere bedrijven die zo snel en klantgericht werken. De prijs (€15,-) is prepaid, en alles wat je niet opmaakt gaat mee naar de volgende maand (tot zes maanden). De extra diensten (1k SMS naar MV, 1h/dag bellen naar MV, 1k SMS naar iedereen, roaming in NL (KPN-only) gaat van je traffic af (dus gratis)) zijn allemaal heel goed.

Hoeveel je opmaakt hangt helemaal van jezelf af - als je constant audio of video streamt gaat het natuurlijk sneller :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik heb hier simkaarten en abbo's thuis van alle netwerken en kan je zeggen dat je in grote steden als Gent buiten op bekende plaatsen normaal gezien met MV altijd 3G zal hebben. Met Mobistar is dat ook geen probleem. Echter zou ik niet rekenen op snel internet in de meeste gebouwen buiten de winkelstraten om.

Wil je letterlijk zelfs in je kelder met 3G kunnen surfen dan moet je voor Proximus gaan. Hun klantendienst zul je nadat je je kaart hebt gekregen ook nooit nodig hebben blijkt uit mijn ervaring. Ze hebben praktish geen merkbare downtime vergeleken met hun concurrenten.

Proximus geeft je tevens toegang tot het 4G netwerk dat al actief is in verschillende steden als je gsm dit ondersteund, wat bij jou dus niet het geval is.

Wat ik ook heb gemerkt is dat de pieken bij zowel Mobistar als BASE zeer hoog liggen voor de download als je vlakbij een mast staat, maar dat de verbinding soms zeer onstabiel is. Je gaat 2 meter verder staan en haalt plots de helft van de snelheid. Ook geeft Base soms 3G aan terwijl je nog geen 0.3Mbit haalt en bij mobistar hetzelfde. Bij Proximus kolt dit nooit onder de 2.5mbit praktish en meestal surf je aan de 5+Mbit op 3G en 45+Mbit op 4G.

Met mv en dus base had ik soms binnen helemaal geen bereik. Met mobistar had ik dan edge en met proximus de helft van het bereik met HSDPA. Dit was op heel veel plaatsen hetzelfde.

Ik zou zeggen, als je veel wil bellen naar je vriendin ga voor MV en kijk of het netwerk kwalitatief goed genoeg is voir waar je woont. Is dit niet het geval dan raad ik je aan over te stappen naar proximus, voor die 5 euro meer krijg je wel dubbel ziveel berichten naar alle netwerken en 20 belminuten meer per maand.

Ps: bestel gewoon een gratis tempotext simkaart bij mobistar en een gratis jim simkaart bij jimmobile, herlaad voor 5€ en je weet meteen wat voor netwerk je hebt als dit een optie is voor je. Zo voorkom je veel hoofdpijn ivm downtime en het regelen van de vele problemen bij nummeroverdracht

Ps als Mobistar goed werkt in je regio, waarom ga je dan niet voor een Telenet King abbo waar je aanzienelijk meer kan bellen en sms'en plus een GS3 bijvoorbeeld kan krijgen voor 114 euro via gsmwijzer.be

[ Voor 13% gewijzigd door Soulaiman op 19-01-2013 13:48 ]

I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0